Skip to content Skip to footer

F1: Ξεκίνησε η δίκη του Felipe Massa για το πρωτάθλημα του 2008 – σφοδρή αντίκρουση από την υπεράσπιση της FIA

Διαβάστε τα όσα ειπώθηκαν στην πρώτη μέρα της δίκης, μέσα από την οποία ο Felipe Massa ζητάει δικαίωση για το πρωτάθλημα του 2008 το οποίο κατέκτησε ο Lewis Hamilton!

Ξεκίνησε την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου η δίκη του Felipe Massa, ο οποίος αμφισβητεί επίσημα τον τίτλο του Lewis Hamilton για το 2008 στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου. Μια εκρηκτική υπόθεση που ισχυρίζεται ότι ο Massa στερήθηκε το πρωτάθλημα ως αποτέλεσμα μιας συνωμοσίας μεταξύ των αξιωματούχων της F1 για να καλύψουν ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορία της σειράς.

Ο πρώην οδηγός της Ferrari ισχυρίζεται ότι ο τίτλος του πρωταθλητή απονεμήθηκε λανθασμένα στον Hamilton και ότι ο ίδιος θα έπρεπε να αναγνωριστεί ως ο νόμιμος πρωταθλητής — καθώς και να λάβει 64 εκατομμύρια λίρες συν τόκους ως αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη που θα προέκυπταν από την ιδιότητα του παγκόσμιου πρωταθλητή. Οι κατηγορούμενοι είναι η FIA, η Formula One Management (FOM) και ο Bernie Ecclestone, επικεφαλής της FOM την εποχή εκείνη. Όλοι αμφισβητούν τις κατηγορίες.

Ο Massa, ο οποίος έχασε τον τίτλο του 2008 για ένα μόνο βαθμό μετά από -εκείνο- το δραματικό φινάλε στη Βραζιλία, υπέβαλε την αγωγή του μετά από ένα σχόλιο του Ecclestone το 2023, στο οποίο ο πρώην επικεφαλής της F1 φάνηκε να υπονοεί ότι αυτός και άλλοι αξιωματούχοι γνώριζαν την αλήθεια μήνες πριν γίνει δημόσια γνωστή και ότι τα αποτελέσματα του αγώνα θα έπρεπε να είχαν ακυρωθεί σύμφωνα με τους κανονισμούς της F1.

Αυτό το σχόλιο ξανάνοιξε τη διαμάχη γύρω από το Crashgate, όπου ο Nelson Piquet Jr. προκάλεσε σκόπιμα ατύχημα για να βοηθήσει τον ομόσταυλό του Fernando Alonso να κερδίσει το Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης το 2008, κάνοντας το να μοιάζει με ατύχημα. Αρκετοί είχαν εκφράσει απορίες λεπτά μετά την ολοκλήρωση του αγώνα, όμως επίσημα η υπόθεση αποκαλύφθηκε έναν χρόνο μετά, όταν ο Piquet «άνοιξε το στόμα του» μετά από την αποπομπή του ως οδηγού της Renault λόγω κακών επιδόσεων.

Εάν όντως ο αγώνας είχε ακυρωθεί τότε ο Massa θα ήταν ο πρωταθλητής του 2008 και όχι ο Hamilton, καθώς σε εκείνο τον αγώνα ο Βρετανός είχε τερματίσει 3ος, ενώ ο Βραζιλιάνος 13ος, ύστερα από ένα ατύχημα στο pitlane στο οποίο ο Felipe «έφυγε» από τα pits με την αντλία καυσίμου ακόμα στο μονοθέσιο, χάρη σε ένα σφάλμα του αυτόματου συστήματος της Ferrari που έδειξε πράσινο λανθασμένα.

Στην προ-ακροαματική διαδικασία στο Royal Courts of Justice του Λονδίνου, με τον δικαστή Jay να ακούει τις υποθέσεις τόσο του ενάγοντος όσο και των εναγομένων πριν ληφθεί απόφαση σχετικά με το αν θα προχωρήσει σε πλήρη ακροαματική διαδικασία, έπειτα από την θέση του Felipe Massa, σειρά πήρε η νομική υπεράσπιση του Bernie Ecclestone τον οποίο εκπροσωπεί ο David Quest, ο οποίος παρουσίασε τα επιχειρήματά του κατά της υπόθεσης του Βραζιλιάνου, υποστηρίζοντας επίσης ότι ήταν η οδήγηση του οδηγού της Ferrari που του κόστισε τον τίτλο, και όχι το «Crashgate».

«Με αυτή τη διαδικασία, ο κ. Massa επιδιώκει να αποδείξει μέσω των δικαστηρίων ότι αυτός, και όχι ο Lewis Hamilton, θα έπρεπε να είναι ο πρωταθλητής του 2008. Απαιτεί αποζημίωση άνω των 60 εκατομμυρίων λιρών. Τα γεγονότα αυτής της διαδικασίας είναι ότι στο Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης, ο κ. Massa είχε πολύ κακή απόδοση σε αυτόν τον αγώνα: τερμάτισε στην 13η θέση και δεν κέρδισε κανένα βαθμό, κάτι που οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στα λάθη που έκανε κατά τη διάρκεια του pit stop, όταν έπεσε πάνω σε ένα μέλος της ομάδας του pit crew και στη συνέχεια έφυγε από τα pits με τον σωλήνα καυσίμου ακόμα συνδεδεμένο» τόνισε ο κύριος Quest για να συνεχίσει λέγοντας:

«Ο αγώνας ήταν επίσης αξιοσημείωτος για το περιστατικό που συνέβη στον 14ο γύρο, όταν ο κ. Piquet συγκρούστηκε σφοδρά στη στροφή 14, προκαλώντας την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η σύγκρουση του Piquet ήταν μια σκόπιμη τακτική της Renault. Ο Fernando Alonso είχε ήδη κάνει pit stop και εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση για να κερδίσει τον αγώνα. Η κακή φόρμα του Massa και η καλή φόρμα του Hamilton δεν είχαν καμία σχέση με τη σύγκρουση». Τα έγγραφα που είναι πλέον διαθέσιμα διευκρινίζουν περαιτέρω την υπεράσπιση της FIA.

«Ο ισχυρισμός του κ. Μάσα είναι τόσο βασανιστικός όσο και υπερβολικά φιλόδοξος. Ο πολυεκατομμυριούχος Βραζιλιάνος υπήκοος και κάτοικος υποβάλλει αγωγή σε αυτή τη δικαιοδοσία της Αγγλίας και της Ουαλίας με βάση μια υποτιθέμενη παραβίαση του υπερεθνικού κανονισμού της FIA, μιας ιδιωτικής διεθνούς αθλητικής οργάνωσης με έδρα τη Γαλλία, σχετικά με γεγονότα που συνέβησαν στο και γύρω από το Grand Prix της Φόρμουλα 1 στη Σιγκαπούρη πριν από 17 χρόνια, στις 28 Σεπτεμβρίου 2008».

«Η αγωγή του κ. Massa παραβλέπει εμφανώς μια σειρά από δικά του λάθη ή λάθη της ομάδας του, της Ferrari, κατά τη διάρκεια του Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης και σε άλλα Γκραν Πρι, τα οποία συνέβαλαν στη συνολική δεύτερη θέση του στο Πρωτάθλημα Οδηγών εκείνης της σεζόν. Ως αποζημίωση, ο κ. Massa ζητά επί του παρόντος 64.000.000 λίρες για ζημίες, αλλά ο νομικός του εκπρόσωπος έχει δηλώσει δημοσίως ότι ο σκοπός της αγωγής του «δεν είναι οικονομικός».

«Μάλλον, ο πρακτικός στόχος της αγωγής του κ. Massa είναι η δήλωση ότι, αν η FIA δεν είχε ενεργήσει κατά παράβαση, «θα είχε ακυρώσει ή προσαρμόσει τα αποτελέσματα του Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης, με συνέπεια ο κ. Massa να είχε κερδίσει το Πρωτάθλημα Οδηγών το 2008». Ο ίδιος ο κ. Massa έχει δηλώσει δημοσίως ότι «η αναγνώριση ως επίσημος παγκόσμιος πρωταθλητής της Φόρμουλα 1 για το 2008 είναι κάτι για το οποίο πρέπει να παλέψω. Και αυτό ακριβώς κάνω».

«Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η περίπλοκη αγωγή του κ. Massa έχει καθυστερήσει σε διάφορα στάδια κατά τη διάρκεια αυτής της δίκης, για να ανατραπεί στη συνέχεια επανειλημμένα, με την ελπίδα να βρεθεί μια νέα οδός προς τα εμπρός. Ακόμα και τώρα δεν είναι σαφές ποια νομική «πορεία» θα ακολουθήσει. Ο κ. Massa διατηρεί τις επιλογές του ανοιχτές με ένα προσχέδιο αναθεωρημένων λεπτομερειών της αγωγής έτοιμο στο περίφημο pit-lane – αν και δεν έχει υποβάλει αίτηση για αναθεώρηση».

Η ακροαματική διαδικασία συνεχίζεται στο Λονδίνο και για τις εξελίξεις τις θα ενημερωθείτε με εγκυρότητα και ακρίβεια από το MPS Motorsports!