Η Formula 1 επέστρεψε από την διακοπή και μαζί της ένα νέο γκρουπ από θετικούς και αρνητικούς πρωταγωνιστές
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Το Γκραν Πρι Ολλανδίας μπορεί να μην διεκδίκησε δάφνες θεάματος, όμως μας έδωσε πολύτιμα στοιχεία και συμπεράσματα για την υπόλοιπη χρονιά. Ας δούμε λοιπόν μαζί ποιοι ξεχώρισαν για καλό και ποιοι για κακό στο Ζάντβορτ.
ΝΙΚΗΤΕΣ : Λάντο Νόρις
Το προφανές και το αξίζει. Ο Βρετανός ήταν καταιγιστικός σε όλο το τριήμερο, ανώτερος από τον teammate του (γύρω στο 1 με 1.5 δέκατο ανά γύρο) και εκμεταλλεύτηκε την MCL-38 στο έπακρο . Στην αρχή φάνηκε μια από τα ίδια με άλλη μια κακή εκκίνηση, μένοντας πίσω από τον Φερστάπεν για κάμποσους γύρους προτού ''βγάλει φτερά'', ξορκίζοντας τους δαίμονές του και κερδίζοντας με την μεγαλύτερη διαφορά για φέτος (22.896). Ο Λάντο δήλωνε πριν το τριήμερο ότι δεν έχει αποδώσει σαν πρωταθλητής έως τώρα. Ε λοιπόν στο Ζάντβορτ ήταν σαν πρωταθλητής !
ΧΑΜΕΝΟΙ : Mercedes
Μετά το (προσωρινό) 1-2 στο Βέλγιο όλοι περίμεναν ότι στην Ολλανδία η Merc θα ήταν ξανά στο κόλπο για Pole και νίκη. Αντί αυτού στις κατατακτήριες ο Χάμιλτον έπαθε κάζο μένοντας εκτός Q3, ενώ ο Ράσελ ήταν 4ος, 5 δέκατα μακριά από τον Νόρις και σχεδόν 2 μακριά από τον Φερστάπεν. Στον αγώνα η έλλειψη ρυθμού σε σχέση με τους δύο πρωτοπόρους ήταν εμφανής καθώς ο Ράσελ (μπορεί να συγκριθεί 1 προς 1 καθώς ο Χάμιλτον εκκίνησε με μαλακή γόμα και είχε περισσότερη κίνηση) ήταν σταθερά 3 εως 5 δέκατα πιο αργός από τον Νόρις και 2-3 από τον Φερστάπεν στο πρώτο stint. Δεν υπάρχει μια και σταθερή αιτία για αυτή την απότομη πτώση απόδοσης, με τον Τότο Βόλφ να δηλώνει πως σίγουρα υπάρχει κάποιος σημαντικός παράγοντας, ενώ και οι ''πειραματισμοί'' με το πάτωμα του Βελγίου το οποίο είχε αφαιρεθεί από την W15 μετά τις ελεύθερες τότε, σίγουρα έπαιξαν τον ρόλο τους. Λογικά θα δούμε καλύτερη Mercedes στην Μόντσα.
ΝΙΚΗΤΕΣ: Πιέρ Γκασλί
Άλλη μια σταθερά καλή απόδοση από τον Γάλλο - ηγέτη πλέον της Alpine- καθώς κατάφερε να είναι ο Best of the rest πίσω από τις 4 μεγάλες ομάδες. Παρόλο που στις κατατακτήριες ήταν πίσω από την Aston Martin του Αλόνσο, κατάφερε να υπερισχύσει έναντι του γερόλυκου της F1. Την ώρα που ο teammate Οκόν βολόδερνε στις τελευταίες θέσεις ανήμπορος να κάνει την οποιαδήποτε πρόοδο, ο Γκασλί έδειχνε τις πραγματικές ικανότητες της φετινής Alpine, που πλέον είναι μονοθέσιο ικανό να διεκδικήσει 1-2 βαθμούς σταθερά στους περισσότερους αγώνες .
ΧΑΜΕΝΟΙ : Kick Sauber
Για άλλη μια φορά εμφανώς η τελευταία ομάδα σε δυναμική, με μηδενικό ρυθμό είτε στις κατατακτήριες είτε στον αγώνα. Παρά τις αναβαθμίσεις που έχει φέρει εδώ και 1-2 αγώνες, φαίνεται ότι σίγουρα έχουν πολλή δουλειά στην μελλοντική Audi καθώς κατά μέσο όρο ήταν τελευταία σε ρυθμό κατά 1% με βάση τα supertimes. Πρακτικά αυτό σήμανε ότι ακόμα και ο ''φευγάτος'' Σάρτζεντ ήταν μακριά στον αγώνα με τους δύο οδηγούς της Sauber να χάνουν σε πολλά σημεία του αγώνα από 1 έως 3 δέκατα ανά γύρο .
ΝΙΚΗΤΕΣ: Σάρλ Λεκλέρ
«Θα χρειαστούμε ένα θαύμα για να ανεβούμε στο βάθρο» δήλωσε ο Μονεγάσκος μετά τις κατατακτήριες στις οποίες ήταν 9 δέκατα πίσω από τον poleman Νόρις, 6 από τον Φερστάπεν. Όμως ο αγώνας εξελίχθηκε άψογα για τον Λεκλέρ. Πέρασε τον Πέρεζ στην εκκίνηση, έμεινε κοντά στους Ράσελ-Πιάστρι και χάρη στην στρατηγική πέρασε μπροστά τους και μαεστρικά κράτησε τον πιο γρήγορο και με πιο φρέσκα ελαστικά Πιάστρι πίσω του στο τελευταίο stint για μια εκπληκτική τρίτη θέση! Σίγουρα ο 2ος καλύτερος οδηγός της Κυριακής και επάξια ''νικητής'' !
ΧΑΜΕΝΟΙ: Williams
Όλα στραβά κ ανάποδα για τους Βρετανούς στο Ζάντβορτ. Αρχικά η σύγκρουση του Σάρτζεντ στο FP3 στέρησε από την ομάδα πολύτιμο χρόνο και πόρους καθώς ο Αμερικανός κατέστρεψε μερικές αναβαθμίσεις. Αλλά και αν πει κάποιος ότι αυτό έχει να κάνει με τον ίδιο και όχι με την ομάδα, τότε ήρθε ο αποκλεισμός του Άλμπον από μια εκπληκτική 8η θέση στις κατατακτήριες λόγω παραβίασης των τεχνικών κανονισμών, κάτι που όπως φάνηκε εν τέλει είχε να κάνει με ελάχιστα χιλιοστά του πατώματος. Έτσι η Williams βρέθηκε από του πουθενά στην πίσω σειρά του grid και όσο και να προσπάθησε ο Άλμπον οι βαθμοί ήταν απελπιστικά μακριά. Μια χαμένη ευκαιρία για την ομάδα του Grove, που θα ελπίζει σε καλύτερη μοίρα στην Ιταλία, πιθανώς και με νέο οδηγό...