Skip to content Skip to footer

Felipe Massa: «Ο Todt ήταν σίγουρος πως η σύγκρουση του Piquet ήταν σκόπιμη – Πίστευα πως ο Briatore μου είπε ψέματα όταν τον ρώτησα»

Διαβάστε τα όσα κατέθεσε ο Βραζιλιάνος πρώην οδηγός της Ferrari στην F1, στην 2η ημέρα της δικαστικής διαδικασίας, με την οποία επιδιώκει να υποβάλει αγωγή, προκειμένου να αναγνωριστεί ως ο νόμιμος πρωταθλητής του 2008, καθώς και να αποζημιωθεί !

Η 2η ημέρα του προδικαστικού σταδίου για την προσφυγή του Felipe Massa κατά της FIA, της Formula One Management (FOM) και του Bernie Ecclestone, επικεφαλής της FOM την εποχή εκείνη, σχετικά με το αποτέλεσμα του πρωταθλήματος της Formula 1 του 2008, το οποίο κατέκτησε ο Lewis Hamilton. Ο Βραζιλιάνος ισχυρίζεται ότι στερήθηκε το πρωτάθλημα ως αποτέλεσμα μιας συνωμοσίας μεταξύ των αξιωματούχων της F1 για να καλύψουν ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορία της σειράς, του διαβόητου Crashgate και έτσι επιδιώκει να υποβάλει αγωγή, προκειμένου να αναγνωριστεί ως ο νόμιμος πρωταθλητής του 2008, καθώς και να ζητήσει αποζημίωση ύψους 64 εκατομμυρίων λιρών (περίπου 73 εκατομμύρια Ευρώ).

Για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε το αρχικό ρεπορτάζ πατώντας εδώ

«Ο Jean Todt είπε ότι ήταν σίγουρος ότι ο Nelsinho συγκρούστηκε σκόπιμα» – Felipe Massa στην κατάθεσή του

Την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου διεξήχθη η 2η ημέρα του προδικαστικού σταδίου όπου μετά την αγόρευση της υπεράσπισης του Bernie Ecclestone, την οποία πραγματοποίησε ο David Quest, ήρθε η σειρά του ενάγοντα για να καταθέσει. Ο Felipe Massa είπε αρκετά πράγματα, μεταξύ άλλων πως ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Jean Todt, πίστευε ευθύς εξ’ αρχής ότι η σύγκρουση του Nelson Piquet Jr στον 14ο γύρο του Γκραν Πρι Σιγκαπούρης ήταν σκόπιμη, ενώ τόνισε πως και ο συμπατριώτης του αλλά και ο Flavio Briatore του είχαν αρνηθεί οποιαδήποτε επιτήδευση, προτού ξεσπάσει επίσημα το σκάνδαλο στα τέλη Αυγούστου του 2009.

«Λίγο μετά το τέλος του Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης το 2008, ο Jean Todt με κάλεσε στο γραφείο του για να συζητήσουμε τον αγώνα. Ο Stefano Domenicali (τότε επικεφαλής της Ferrari) ήταν επίσης παρών. Ο Jean Todt είπε ότι ήταν σίγουρος ότι ο Nelsinho συγκρούστηκε σκόπιμα. Δεν τον πίστεψα, γιατί ξέρω ότι ο Jean Todt δεν συμπαθεί τον Flavio Briatore (τότε επικεφαλής της Renault) – είχαν προσωπική αντιπαλότητα. Δεν ήμουν σε θέση να ξέρω αν ο Nelsinho συγκρούστηκε σκόπιμα, αλλά δεν πίστευα ότι ένας οδηγός θα έκανε ποτέ τέτοια απάτη».

«Ο Briatore αρνήθηκε ότι ο Nelsinho είχε τρακάρει σκόπιμα. Από τον τρόπο που μου απάντησε, σκέφτηκα ότι μάλλον έλεγε ψέματα» – Felipe Massa στην κατάθεσή του

«Τότε είπα στον Jean Todt ότι δεν νομίζω ότι έχει δίκιο, αλλά ήθελα απλώς να επικεντρωθώ στον επόμενο αγώνα για να κερδίσω το πρωτάθλημα του 2008. Ο Stefano Domenicali φάνηκε επίσης έκπληκτος από τα λεγόμενα του Jean Todt. Κανείς δεν συζήτησε το ενδεχόμενο να αμφισβητήσει τα αποτελέσματα».

«Τον Απρίλιο του 2009, λίγες μέρες πριν το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν, βρισκόμουν στο Ντουμπάι με τον Nicolas Todt. Περνούσα μπροστά από ένα εστιατόριο και μέσα σε αυτό είδα τον Jean Alesi (φίλο και πρώην οδηγό της F1 ) που γευμάτιζε με τον Flavio Briatore. Ο Jean Alesi και ο Briatore μας προσκάλεσαν να καθίσουμε μαζί τους για μεσημεριανό. Κατά τη διάρκεια του γεύματος, ρώτησα τον Briatore αν είχε ζητήσει από τον Nelsinho να τρακάρει σκόπιμα στο GP της Σιγκαπούρης το 2008».

Αξίζει να προσθέσουμε πως ο Piquet Jr είχε παρακινηθεί από τους Flavio Briatore και Pat Symonds να προκαλέσει το ατύχημα του 2008 στη Σιγκαπούρη, λόγω της πίεσης που δεχόταν για να ανανεώσει το συμβόλαιό του, ενώ και αυτοί με τη σειρά τους προσπαθούσαν να πείσουν το διοικητικό συμβούλιο της Renault να δεσμευτεί για το μακροπρόθεσμο μέλλον της ομάδας και θεωρούσαν ότι για να το πετύχουν αυτό χρειαζόταν μια νίκη στον αγώνα – εξ ου και η απόπειρα χειραγώγησης.

«Ο Briatore αρνήθηκε ότι ο Nelsinho είχε τρακάρει σκόπιμα. Από τον τρόπο που μου απάντησε, σκέφτηκα ότι μάλλον έλεγε ψέματα, αλλά δεν ήμουν σίγουρος. Και πάλι, μίλησα με τον Jean Todt, τον Nicolas Todt και τον Stefano Domenicali για τη συζήτησή μου με τον Flavio Briatore, αλλά μου είπαν ξανά ότι ήταν απλά κουβέντα και ότι δεν μπορούσαμε να προβούμε σε καμία ενέργεια».

«Τον Ιούλιο του 2009, αρκετοί οδηγοί της F1 οργάνωσαν μια μέρα καρτ στην Ιταλία. Ταξίδεψα με τον Nelsinho στο καρτ με αεροπλάνο και τον ρώτησα ευθέως αν είχε συγκρουστεί σκόπιμα στη Σιγκαπούρη. Ο Nelsinho αρνήθηκε ότι συγκρούστηκε σκόπιμα, αλλά ο τρόπος που μου απάντησε δεν με έπεισε ότι έλεγε την αλήθεια. Ωστόσο, δεν ήμουν σίγουρος και δεν είχα καμία πληροφορία που να υποδηλώνει ότι το είχε κάνει».

«Όταν είδα τις ειδήσεις, τηλεφώνησα αμέσως στον Jean Todt. Το ατύχημα ήταν μεγάλη είδηση και ήθελα να κάνουμε κάτι. Του είπα ότι ήθελα η Ferrari να αμφισβητήσει τα αποτελέσματα του πρωταθλήματος του 2008. Θυμάμαι ότι ο Jean Todt κανόνισε μερικές τηλεφωνικές κλήσεις με τον δικηγόρο της Ferrari, τον καθηγητή Henry Peter, ο οποίος εργαζόταν σε ένα δικηγορικό γραφείο στο Λουγκάνο της Ελβετίας».

«Ο Henry Peter δεν ήταν ο δικηγόρος μου, αλλά γνώριζα τότε ότι ήταν σύμβουλος μιας εταιρείας της Ferrari: της Gestione Sportive Automobiles SA (GSA). Οι συμφωνίες του συμβολαίου μου ως οδηγού με τη Ferrari περιλάμβαναν συμφωνίες με τη GSA και το γραφείο του Henry Peter με βοήθησε σε αυτά τα θέματα, συμπεριλαμβανομένης της διεκπεραίωσης των εγγράφων για αυτά τα συμβόλαια».

«Χωρίς περαιτέρω παραίτηση από το προνόμιο, ο Henry Peter είπε ότι, επειδή η τελετή απονομής των βραβείων του πρωταθλήματος του 2008 είχε ήδη πραγματοποιηθεί, τα αποτελέσματα δεν μπορούσαν να αλλάξουν. Είπε ότι δεν μπορούσα να υποβάλω αίτημα για αλλαγή των αποτελεσμάτων του πρωταθλήματος του 2008. Δεν έλαβα ποτέ καμία γραπτή συμβουλή από τον Χένρι Πίτερ, αλλά εμπιστεύτηκα αυτά που μου είπε στα τηλεφωνήματα».

Η υπεράσπιση κατά των ισχυρισμών του Massa θυμίζουμε πως αμφισβητεί το γιατί ο Βραζιλιάνος δεν έκανε περισσότερα για να προωθήσει την υπόθεσή του εκείνη την εποχή, αλλά ο πρώην οδηγός της Ferrari λέει ότι οι νομικοί εκπρόσωποι της Scuderia του είπαν επανειλημμένα ότι δεν μπορούσε να κάνει τίποτα.

Ο Felipe Massa αποκάλυψε επίσης ότι η Ferrari έλαβε μέτρα εναντίον του το 2009, όταν ισχυρίστηκε ότι ο μελλοντικός του συμπαίκτης στη Scuderia, Fernando Alonso, πρέπει να γνώριζε εκ των προτέρων το περιβόητο «Crashgate». Σε συνέντευξή του λίγο μετά την δημοσιοποίηση του σκανδάλου ο Βραζιλιάνος είχε δηλώσει «Ήταν η ομάδα και ο Nelson, αλλά ο Alonso ήταν μέρος του προβλήματος. Το ήξερε. Εμείς δεν μπορούμε να το ξέρουμε, [αλλά] φυσικά το ήξερε. Είμαι απολύτως σίγουρος».

Ωστόσο, μέχρι εκείνη τη στιγμή η Ferrari είχε ήδη υπογράψει με τον Alonso για να οδηγήσει για την ομάδα το 2010 μαζί με τον Massa, με συνέπειες για τον Βραζιλιάνο που μίλησε ανοιχτά.

«Τον Οκτώβριο του 2009 είπα επίσης στους δημοσιογράφους ότι πίστευα ότι ο Fernando Alonso (ο άλλος οδηγός της Renault που κέρδισε λόγω της σύγκρουσης του Piquet) ήξερε ότι ήταν σκόπιμο Όταν η Ferrari το έμαθε, η GSA [μία από τις διάφορες εταιρείες της Ferrari] μου έστειλε μια επιστολή στις 16 Οκτωβρίου 2009, επιπλήττοντάς με για τις δημόσιες δηλώσεις μου σχετικά με τον Fernando Alonso. Πριν από το ατύχημά μου τον Ιούλιο του 2009, έμαθα ότι ο Αλόνσο θα οδηγούσε για τη Ferrari στη σεζόν της F1 του 2010. Η επιστολή ήταν υπογεγραμμένη από τον Henry Peter. Στη συνέχεια, η Ferrari συνέταξε μια δήλωση για να εκδώσω, αλλά αρνήθηκα να την κάνω. Αντ’ αυτού, απλώς είπα ότι ήταν καιρός να κοιτάξουμε προς το μέλλον».

Παρά το γεγονός ότι ο Alonso ήταν ο κύριος ωφελούμενος του σχεδίου, αναδεικνύοντας τον σε νικητή, η φήμη του παρέμεινε άθικτη, καθώς δεν ενεπλάκη ποτέ στην έρευνα που έγινε για το συμβάν.