Το ξεχασμένο Test του Fernando με την Jaguar !
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Ο Fernando Alonso ανανέωσε με την Aston Martin και έτσι θα τον βλέπουμε στα χρώματα του British Racing Green τουλάχιστον έως το 2026. Έτσι είναι μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε την πρώτη φορά που ο Nando ήρθε σε επαφή με το ξεχωριστό αυτό πράσινο, το μακρινό πλέον 2002 !!!
Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΤΕ
Το 2002 ο Fernando ήταν στην τρυφερή ακόμα ηλικία των 21 ετών . Την προηγούμενη χρονιά είχε κάνει το ντεμπούτο του στην Formula 1, με την ομάδα της Minardi (σημερινή Visa CashApp RB) και είχε εντυπωσιάσει με την απόδοσή του . Έτσι ο Flavio Briatore μάνατζερ του τότε βλέποντας το τεράστιο potential του, τον έκανε τρίτο οδηγό (Test & Reserve Driver) της Renault, στην οποία ήταν επικεφαλής . Ήθελε να εξοικειωθεί ο Ισπανός με την ομάδα και το περιβάλλον με την προοπτική να πάρει θέση στην ομάδα το 2003 .
Οπότε ο Alonso πέρναγε αρκετό μέρος της χρονιάς σε διάφορα Test με την ομάδα στα οποία ήταν σύμφωνα με τα μέσα της εποχής, εντυπωσιακός και έθετε εαυτόν όλο και περισσότερο πιο κοντά στην θέση του Jenson Button για το 2003 (βοηθούσε το γεγονός ότι το συμβόλαιο του Βρετανού ολοκληρωνόταν στο τέλος της χρονιάς)
Η ''παλιά'' Red Bull ...
Στα μέσα σχεδόν του 2002 η Jaguar (μετέπειτα) Red Bull , βρισκόταν σε δύσκολη θέση. Η Ford έβλεπε τα εκατοντάδες εκατομμύρια που ξόδευε από το 2000 (όταν και εξαγόρασε την Stewart GP) να καταλήγουν στο πουθενά αφού η ομάδα είχε στο όνομά της μόνο ένα βάθρο, μια 3η θέση του Eddie Irvine στο Grand Prix του Monaco το 2001. Η ομάδα σε δυόμιση χρόνια είχε αλλάξει ήδη μια φορά τεχνικό διευθυντή με τον Gary Anderson να αποχωρεί στο τέλος του 2000 και τον Steve Nichols να τον διαδέχεται και ήδη βρισκόταν στον 3ο επικεφαλής με τον θρύλο της F1, Niki Lauda να ηγείται της ομάδας .
Πιο συγκεκριμένα στα τέλη του Μάη του 2002 όμως η Jaguar αξιολογούσε νέους οδηγούς του προγράμματός της, καθώς το συμβόλαιο του Irvine έληγε και ήταν πανάκριβο οπότε η ομάδα ψαχνόταν για κάποιον (πιο φτηνό) ταλαντούχο νέο. Οι οδηγοί που συμμετείχαν στις δοκιμές εκείνων των ημερών στο Silverstone ήταν οι Andre Lotterer και James Courtney. Όμως μετά από αίτημα της Jaguar στην Renault , εγκρίθηκε και η συμμετοχή του Alonso, τον οποίο γλυκοκοίταζε τότε η Jaguar, για να τεθεί ένα σημείο αναφοράς. Και έτσι έγινε με τον Alonso να φοράει την πράσινη στολή για πρώτη φορά.
Το Test
Στις 30 Μαίου 2002 λοιπόν , την τελευταία ημέρα του προγράμματος της Jaguar ο Alonso μπήκε στο cockpit της R3 . Πραγματοποίησε 51 γύρους στην πίστα του Silverstone και ο καλύτερός του χρόνος ήταν 1:22.571 λιγότερο από ένα δέκατο πιο αργός από τον οδηγό της ομάδας Pedro De La Rosa . Συνολικά για την ημέρα ο χρόνος του ήταν 3ος ταχύτερος από συνολικά 16 μονοθέσια που συμμετείχαν στην γενικότερη Test Day πίσω μόνο από την 2η Toyota του Allan McNish και την 1η Ferrari του Rubens Barrichello . Άπαντες δήλωσαν ικανοποιημένοι και ενθουσιασμένοι με την απόδοση του Fernando . Ο Alonso μεταξύ άλλων στις δηλώσεις του ανέφερε ότι: ''Το να πετύχω τον τρίτο καλύτερο χρόνο όταν υπάρχουν 16 μονοθέσια στην πίστα και με ένα μονοθέσιο που συνήθως είναι από τα πιο αργά είναι κάτι που με ικανοποιεί πάρα πολύ''.
Αυτή θα ήταν και η τελευταία φορά για τα επόμενα 20 χρόνια που ο Alonso θα έτρεχε με τα πράσινα καθώς παρά το ενδιαφέρον της Jaguar για τις υπηρεσίες του , η Renault έκανε μια κίνηση που αποδείχθηκε ματ και έδωσε στον Alonso την θέση του Button δίπλα στον Jarno Trulli . Μετά από δύο αγώνες του 2003 ο Ισπανός είχε ήδη την πρώτη του Pole Position . 13 αγώνες μετά την πρώτη του νίκη . Δύο χρόνια μετά τον πρώτο του τίτλο . Και όπως λένε σε άπταιστα Ελληνικά ... The Rest Is History!!