Η F1 επιστρέφει ξανά στην χώρα που όλα είναι ανάποδα και εμείς θυμόμαστε στιγμές από το παρελθόν που ίσως έχετε ξεχάσει...
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Για άλλη μια χρονιά ο κόσμος της Formula 1 επιστρέφει στην χώρα του down under και των καγκουρό . Το Grand Prix Αυστραλίας που διεξήχθη πρώτη φορά το 1985 στην πίστα της Αδελαΐδας μας έχει χαρίσει εκπληκτικές στιγμές. Το ονειρικό ντεμπούτο της Brawn Gp το 2009 , η φοβερή μάχη Hill-Villeneuve το 1996 και η επίμαχη σύγκρουση Schumacher-Hill το 1994 που έστεψε τον Γερμανό πρωταθλητή είναι μόνο λίγες. Ας θυμηθούμε όμως και κάποιες άλλες στιγμές που ίσως έχουν χαθεί λίγο μέσα στην ιστορία !
1)Το original ''Fernando is faster than you''
Το 2010 ήταν μια φοβερή χρονιά για την F1, για πολλούς λόγους . Ένα από τα πολλά μνημειώδη της χρονιάς ήταν οι περίφημες team orders στο Γερμανικό Gp, όταν ο πρωτοπόρος Felipe Massa άκουσε την φράση ''Fernando is faster than you .Can you confirm you understood that message?'' Τότε οι team orders προς επηρεασμό του αγώνα ήταν απαγορευμένες και έτσι η Ferrari έπρεπε να βρει τον τρόπο ώστε ο Alonso που ήταν πίσω από τον Massa να βρεθεί ως δια μαγείας μπροστά, ελέω του πρωταθλήματος. Ο Felipe υπάκουσε τότε και δώρισε την νίκη στον Fernando δεχόμενος τις συγνώμες της ομάδας. Όμως πολλοί δεν θυμούνται ότι παρόμοιο σκηνικό έγινε και στον 2ο μόλις αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία.
Η Ferrari ήταν σε κλίμα ευφορίας αφού ο Ισπανός κέρδισε στο ντεμπούτο του στο Μπαχρέιν και ο Massa συμπλήρωσε το 1-2 για την Scuderia. Στην Αυστραλία λοιπόν και ενώ ήμασταν στον 41ο γύρο ο Βραζιλιάνος ήταν στην 3η θέση πίσω από την Renault του Robert Kubica και ακριβώς πίσω τους ήταν ο Alonso . Ο Ισπανός θεωρώντας ότι μπορεί να κινηθεί γρηγορότερα και να περάσει την Renault ζήτησε από την ομάδα να αλλάξει θέσεις. Η Ferrari τότε είπε την περίφημη φράση στον Βραζιλιάνο , ο οποίος δεν υπάκουσε παρά την ολοένα και αυξανόμενη γκρίνια του Alonso στο team radio. Εν τέλει τερμάτισαν με ακριβώς αυτή την σειρά , με τον Jenson Button να κερδίζει εκείνο το Gp
Το παραπάνω αποτελεί υλικό από το επίσημο κανάλι της Formula 1 , για να παίξει πρέπει να το ανοίξετε σε ξεχωριστή καρτέλα
2)Μια κακή μέρα για τον Κόκκινο Βαρόνο ...
Το 2005 σήμανε το τέλος της κυριαρχίας της Ferrari και του Michael Schumacher κυρίως λόγω των κανονισμών που τέθηκαν σε ισχύ εκείνη την χρονιά που ως στόχο είχαν να ''ρίξουν'' τον Schumi από τον θρόνο του . Τα σκούρα φάνηκαν εξ' αρχής στον 1ο αγώνα της χρονιάς , όταν οι κάκιστες καιρικές συνθήκες έπαιξαν κακό παιχνίδι στον Γερμανό και μια αλλαγή κινητήρα τον έριξε στην τελευταία σειρά του Grid . Το 1ο του stint στον αγώνα ήταν περίεργο και αργό καθώς έμενε σταδιακά όλο και πιο πίσω από τους πρωτοπόρους και παρόλο που βρήκε ρυθμό αργότερα και έμοιαζε ότι ίσως σώσει λίγο την παρτίδα , μια απρόσεκτη κίνησή του στην προσπάθεια να μείνει μπροστά από τον Nick Heidfeld έβαλε τέλος στον αγώνα και των δύο και σφράγισε μια μέρα που ο Weltmeister σίγουρα ξέχασε γρήγορα.
3) Το ''φλογοβόλο'' της Honda
Την αμέσως επόμενη χρονιά και ενώ πλέον οι κινητήρες είχαν 8 αντί για 10 κυλίνδρους συνέβη κάτι παράξενο. O Jenson Button ήταν poleman για τον συγκεκριμένο αγώνα . Η εξέλιξή του δεν ήταν ανάλογη καθώς δεν κράτησε την πρωτοπορία πολύ όμως προς το τέλος , ήταν σε μια ικανοποιητική 5η θέση ακριβώς μπροστά από την Renault του Giancarlo Fisichella . Όμως στο τέλος του τελευταίου γύρου ,έσκασε ο κινητήρας . Καπνός εναλλασσόμενος με φωτιά έβγαινε με μανία πίσω από την Honda και ο Jenson σταμάτησε ελάχιστα μέτρα πριν περάσει την γραμμή τερματισμού . Αργότερα αποδείχθηκε ότι σταμάτησε επίτηδες για να μην πάρει ποινή 10 θέσεων για τον επόμενο αγώνα, όμως το θέαμα ήταν εκπληκτικό !
4) Η σύγκρουση Senna-Mansell
Το 1992 ήταν η χρονιά του Nigel Mansell. Μετά από χρόνια προσπάθειας και αποτυχίας, η ρουκέτα-μονοθέσιο που ήταν η Williams FW14B, του έδωσε την ευκαιρία για έναν παγκόσμιο τίτλο κάτι που ο Βρετανός άρπαξε σφιχτά καθώς διέλυσε τους πάντες στον διάβα του κάνοντας τότε ρεκόρ 9 νικών σε 16 αγώνες. Θα μπορούσε ωστόσο να ήταν 10 . Στο τελευταίο Grand Prix της χρονιάς , καθώς τότε η Αυστραλία παραδοσιακά φιλοξενούσε το φινάλε της σεζόν , ο Mansell ήταν πρωτοπόρος με τον Ayrton Senna να τον καταδιώκει και οι πρώτοι 19 γύροι ήταν αρκετά θεαματικοί (και πίσω τους) . Ο Βραζιλιάνος της McLaren προσπαθούσε μάταια να βρει τρόπο να προσπεράσει και όταν το επιχείρησε στον 8ο γύρο δεν κατάφερε να μείνει μπροστά παρά μόνο για μερικά μέτρα. Έτσι στον 19ο γύρο προσπάθησε πάλι, όμως δεν φρέναρε επαρκώς για την τελευταία στροφή , πέφτοντας έτσι πάνω στον Mansell. Έτσι και οι δύο έμειναν εκτός αγώνα και ο teammate του Senna , Gerhard Berger πήρε την νίκη.
Το παραπάνω αποτελεί υλικό από το επίσημο κανάλι της Formula 1 , για να παίξει πρέπει να το ανοίξετε σε ξεχωριστή καρτέλα