Μάριος Γαντζούδης
09 Jan
09Jan

Σαν σήμερα ο Jody Scheckter και η Wolf Racing σοκάρουν το κοινό της F1.

9 Ιανουαρίου 1977 . Μια μέρα που έμελλε να μείνει στην ιστορία εξαιτίας ενός..... λύκου...

Το Παρασκήνιο 

Το πρωτάθλημα του 1976 είχε τελειώσει μόλις τον Οκτώβρη και ήδη πριν καλά ξεκινήσει το νέο υπήρξε πολιτική κόντρα μεταξύ WCR (εκπρόσωπος της FIA) και FOCA (εκπρόσωπος των κατασκευαστών) σχετικά με την προώθηση του αθλήματος και τις συμφωνίες για τηλεοπτικά δικαιώματα και ποιες πίστες θα απάρτιζαν το καλεντάρι . Ενδεικτικό του προβλήματος ήταν ότι από τις 17 πίστες που τότε ήταν ρεκόρ η μεν WCR είχε συνάψει ξεχωριστή συμφωνία με 8 , η δε FOCA με άλλες 8 ενώ το Βελγικό Γκραν Πρι είχε συνάψει συμφωνία και με τις δύο μεριές.

 Επιπλέον μαζί με το θέμα της προώθησης σοβαρές διαφωνίες υπήρχαν και για τα ποσά που μοιράζονταν οι ομάδες καθώς υπήρχε και εκεί τεράστια απόκλιση κάτι που εν μέσω απειλών των δύο μεριών άφηνε όλο το πρωτάθλημα στον αέρα αφού η FOCA των Max Mosley και Bernie Ecclestone ,στηριζόμενη κυρίως από τις Βρετανικές ομάδες σκεφτόταν σοβαρά ακόμα και το μποϊκοτάζ του Γκραν πρι Αργεντινής. Εντέλει όμως μια προσωρινή συμφωνία για τα χρήματα συμμετοχής των ομάδων έδωσε προσωρινή λύση στο πρόβλημα και ο αγώνας δεν κινδύνευε πλέον με αναβολή.

Οι Πρωταγωνιστές

Ουκ ολίγες αλλαγές έγιναν στο μέτωπο των ομάδων καθώς υπήρχε αρκετή κινητικότητα με τις σημαντικότερες κινήσεις να είναι η μεταγραφή του ‘’τοπικού ήρωα’’ Carlos Reutemann στην Ferrari δίπλα στον Niki Lauda ,του Σουηδού ανερχόμενου αστέρα Ronnie Peterson στην Tyrrell στην θέση του Νοτιοαφρικάνου Jody Scheckter ,ο οποίος με την σειρά του πήγε στην νεοσύστατη Walter Wolf Racing και του John Watson στην Brabham-Alfa Romeo του προαναφερθέντα Ecclestone.   

Κατατακτήριες

Οι κατατακτήριες τότε διεξάγονταν με ένα σύστημα που σήμερα ίσως φαίνεται εξωγήινο. 4 διαφορετικές διαδικασίες κατατακτηρίων ,δύο την Παρασκευή και δύο το Σάββατο (πρωί-απόγευμα) διάρκειας μία ώρα η καθεμία , από τις οποίες μέτραγε ο ταχύτερος χρόνος του κάθε οδηγού ανεξαρτήτως της διαδικασίας στην οποία επετεύχθη . Πολλοί αντιμετώπισαν προβλήματα καθώς η αξιοπιστία τότε ήταν πολύ χειρότερη από τις μέρες μας. 

Εντέλει όμως οι κορυφαίοι ήταν με σειρά : 1ος ο James Hunt (McLaren) ,2ος ο John Watson (Brabham),3ος ο Patrick Depailler (Tyrrell) ,4ος o Niki Lauda (Ferrari) και 5ος ο Jochen Mass (McLaren) . ο Scheckter ήταν μόλις 11ος και τίποτε δεν προμήνυε την εξέλιξη του αγώνα της Κυριακής… 

Αγώνας 

Το ζόρι ξεκίνησε νωρίς για όλους καθώς οι θερμοκρασίες έφτασαν σε τόσο υψηλά επίπεδα (43 βαθμοί Κελσίου) ώστε να χρειαστεί μετάθεση της ώρας του αγώνα από το μεσημέρι προς το απόγευμα . 

Αν και τα πράγματα ήταν ελαφρώς καλύτερα , η έντονη ζέστη θα έπαιζε μεγάλο ρόλο στη συνέχεια καθώς η αξιοπιστία επηρεάστηκε προς το χειρότερο. Όταν εν τέλει έγινε η εκκίνηση , ο Watson ήταν αυτός που έκανε την καλύτερη εκκίνηση και προηγούνταν στην 1η στροφή του Hunt ενώ 3ος βρέθηκε ο Lauda.

 Στο πρώτο στάδιο του αγώνα ο Watson είχε μια άνετη διαφορά 2.5 δευτερολέπτων από τον Hunt , ο οποίος με την σειρά του κρατούσε σχετικά εύκολα τον Lauda πίσω του . Ο Αυστριακός της Ferrari είχε πιο δύσκολο έργο καθώς δεχόταν συνεχείς επιθέσεις από την Lotus του Andretti .  Σταδιακά όμως ο Watson άρχιζε να νιώθει τις επιπτώσεις του καύσωνα αφού η Brabham του δεν είχε επαρκή εξαερισμό και έτσι ο Hunt σύντομα πέρασε στην κορυφή και άρχισε να απομακρύνεται με τόσο γρήγορο ρυθμό που και ο ίδιος εντυπωσιάστηκε καθώς όπως δήλωσε μετά ‘’δεν προσπαθούσε τόσο πολύ’’ .


 Έπειτα ο Andretti εκμεταλλευόμενος προβλήματα στην μηχανή του Lauda τον πέρασε για την 3η θέση. Ο Αυστριακός σύντομα θα εγκατέλειπε λόγω προβλήματος με τον μετρητή καυσίμων. Ο αγώνας του Andretti όμως δεν θα ήταν χωρίς απρόοπτα. Καθώς έφτασε τον Watson και τον πίεζε για την 2η θέση, εμφανίστηκε μπροστά τους ο Alex Ribeiro στον οποίο θα έριχναν γύρο . Ενώ ο Watson δεν αντιμετώπισε προβλήματα, ο Ribeiro δεν είδε τον Andretti και του προκάλεσε ζημιά στην μπροστινή πτέρυγα καταστρέφοντάς του έτσι τον αγώνα. Επόμενη μεγάλη απώλεια θα ήταν ο πρωτοπόρος Hunt όταν στον 32ο γύρο όταν η κατάρρευση της πίσω ανάρτησης τον έθεσε εκτός αγώνα με ένα εντυπωσιακό τετακε .

 Έτσι οι δύο Brabham των Watson & Pace ήταν στο 1-2 άνετα μπροστά από την τραυματισμένη Lotus του Andretti. Όμως σαν κεραυνός εν αιθρία η Wolf του Scheckter μετά από έναν μέχρι τώρα σταθερό αγώνα με προσοχή ,άρχισε να σημειώνει συνεχώς ταχύτερους γύρους πλησιάζοντας σε χρόνο ντε-τε τον Andretti και στον 38ο γύρο τον προσπέρασε θέτοντας ως στόχο τις δύο Brabham που είχαν στον 35ο γύρο αλλάξει θέσεις με τον Βραζιλιάνο Pace να προηγείται του ολοένα και πιο ταλαίπωρου Watson. Ο τελευταίος δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην επέλαση του ‘’Λύκου’’ του Scheckter στον 42ο γύρο και μετά από λίγο εγκατέλειψε.

 Ο Pace παρόλη την προσπάθειά του και υποφέροντας και αυτός πλέον από την ζέστη έπεσε τελευταίο θύμα του Νοτιοαφρικάνου στον 47ο γύρο . Ενδεικτικό της αντίθεσης στην κατάσταση των δύο οδηγών ήταν ότι στους 6 εναπομείναντες γύρους ο Scheckter έχτισε διαφορά άνω των 40 δευτερολέπτων, με τον αστερίσκο ότι λόγω προβλήματος ο Pace επιβράδυνε αρκετά στον τελευταίο γύρο, τόσο ώστε κόντεψε να χάσει την 2η θέση από τον τοπικό ήρωα Reutemann αν και εντέλει σε ένα δραματικό φινάλε τα κατάφερε.

 Έτσι ολοκληρώθηκε ένα από τα μεγαλύτερα σοκ στην ιστορία της Formula 1 καθώς φαινομενικά από το πουθενά , αν και με μερική εύνοια η πρωτοεμφανιζόμενη Wolf του ενός μονοθεσίου πήρε την νίκη , ο Scheckter εντυπωσίασε με την σταθερότητά του και με την καταιγιστική ταχύτητα που επέδειξε όταν χρειάστηκε . 

Βαθμολογούμενοι οδηγοί.


Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.