Όπως πάντα ο Jacques Villeneuve δεν «μασάει τα λόγια του». Διαβάστε το σχόλιο που έκανε ο Παγκόσμιος πρωταθλητής του 1997, σχετικά με την μάχη του τίτλου και την πρόσφατη φόρμα του Oscar Piastri!
Ο Oscar Piastri δεν είναι στο καλύτερο «φεγγάρι» όσον αφορά την απόδοσή του τελευταία. Από την ώρα που ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου στο Zandvoort και έπειτα, είναι αρκετά απογοητευτικός, με τον ίδιο και την ομάδα να μην έχουν κάποια σαφή εξήγηση για το έλλειμμα απόδοσης που δείχνει ο Αυστραλός κόντρα στον teammate του, Lando Norris, αλλά και στον αναγεννημένο Max Verstappen.
Στους τελευταίους πέντε αγώνες, ο 24χρονος ανέβηκε μόλις μια φορά στο βάθρο, στην Monza, ενώ έχει νικηθεί κατά κράτος και από τους δύο αντιπάλους του, με αποτέλεσμα μια ασφαλής θεωρητικά διαφορά 34 βαθμών μετά το Ολλανδικό Γκραν Πρι, να έχει πλέον εξαλειφθεί εντελώς, με τον Norris να προηγείται στην βαθμολογία για μόλις έναν βαθμό, ύστερα από την επιβλητική του νίκη στο Γκραν Πρι Μεξικού.

Πολλά έχουν ειπωθεί για τα αίτια αυτής της απότομης πτώσης στην απόδοση του Oscar Piastri, όμως ο Παγκόσμιος πρωταθλητής του 1997, Jacques Villeneuve, έδωσε την δική του εξήγηση, μιλώντας στο «The F1 Show» του SkySports, τονίζοντας ότι δεν ανέβηκε επίπεδο ο Αυστραλός, αλλά αντίθετα, ο Lando Norris δεν απέδιδε τα αναμενόμενα στο πρώτο μισό της χρονιάς.
«Δεν είχαμε έναν εξαιρετικό Lando στην αρχή της σεζόν — όχι τον Lando που είχαμε στο τέλος της περσινής. Και συνεχίζαμε να λέμε: “Α, αυτό είναι επειδή ο Piastri έχει ανέβει επίπεδο· τώρα είναι στο ρυθμό του Lando , ίσως και πιο γρήγορος”. Αλλά ήταν όντως ο Piastri που ανέβηκε, ή μήπως ο Lando απλώς δεν ήταν “μέσα στο παιχνίδι”; Ο ίδιος έλεγε ότι δεν ένιωθε άνετα με το μονοθέσιο. Και ίσως αυτό έκανε και τον Piastri λίγο εφησυχασμένο. Όταν ο μόνος που έχεις να αντιμετωπίσεις είναι ο ομόσταυλός σου, ίσως να μην πιέζεις μέχρι το όριο, εκείνο το τελευταίο δέκατο του δευτερολέπτου. Ξαφνικά φτάνουμε στο Μπακού, ο Max αρχίζει να κερδίζει τα πάντα — και ο Lando ανεβαίνει επίπεδο. Οδηγεί πιο γρήγορα και καλύτερα απ’ ό,τι σε όλη τη σεζόν.» δήλωσε ο Καναδός.

«Ο Piastri δεν ανέβηκε επίπεδο. Ήταν ήδη στο όριό του. Και όταν φτάνεις εκεί, όταν χρειάζεται να πιέσεις για εκείνα τα δύο δέκατα παραπάνω, τότε ξαφνικά βρίσκεις προβλήματα στο μονοθέσιο που πριν δεν υπήρχαν. Όταν οδηγείς εντός ορίων, το μονοθέσιο φαίνεται τέλειο. Είναι εύκολο — οδηγείς, διαχειρίζεσαι τα ελαστικά σου. Αλλά όταν πρέπει να πας μερικά δέκατα πιο γρήγορα, ξαφνικά δεν μπορείς πια να το οδηγήσεις. Όλα πάνε στραβά, και δεν ξέρεις γιατί. Η McLaren δεν έχει εξελιχθεί τόσο πολύ, οπότε δεν υπάρχει λόγος να οδηγείται διαφορετικά. Ίδια ελαστικά, μερικές φορές πιο μαλακά, άλλες όχι. Η πίστα πιο ζεστή ή πιο κρύα — αλλά δεν υπάρχουν τεράστιες διαφορές».
«Αρκεί ο teammate σου να ανεβάσει λίγο ρυθμό και συνειδητοποιείς: “Πώς το κάνω αυτό;” Και τότε οδηγείς σφιγμένος, τίποτα δεν δουλεύει, και αυτό είναι. Μπαίνει στο μυαλό σου. Και όσο το σκέφτεσαι, γίνεσαι όλο και πιο αργός και αρχίζεις να “εφευρίσκεις” ρυθμίσεις που δεν υπάρχουν. Αρχίζεις να αμφιβάλλεις για τον τρόπο που οδηγείς. Βλέπεις τα δεδομένα και λες: “Ο teammate μου είναι ένα δέκατο ταχύτερος σε αυτή τη στροφή, πρέπει να αλλάξω τρόπο οδήγησης.” Και τότε είναι που όλα πάνε λάθος. Πρέπει να θυμάσαι τι έκανες καλά και απλώς να ανεβάσεις λίγο τον ρυθμό.»



