Την άποψή του για την αποχώρηση της Renault ως κατασκευάστριας κινητήρων έδωσε ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1, Alain Prost!
Η είδηση πως οι κινητήρες Renault θα πάψουν να βρίσκονται στο grid από το 2026, με την Alpine να γίνεται πελάτισσα της Mercedes, έφεραν λύπη σε πολλούς φίλους της Formula 1. Το κλείσιμο του κύκλου εργασιών για την F1 στο εργοστάσιο της Viry-Châtillon, που επί δεκαετίες αποτέλεσε την καρδιά των αγωνιστικών κινητήρων της Renault και το οποίο αλλάζει πλέον ρόλο, με την τεχνογνωσία του να αξιοποιείται στο πρόγραμμα Hypercar της Alpine στο WEC, φέρνει το τέλος μια παρουσίας σχεδόν 50 ετών στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού για την Γαλλική μάρκα, που από το 1977 και την επανάσταση των Turbo κινητήρων που έφερε, ήταν σχεδόν πάντα στην κορυφή της ιεραρχίας, κατακτώντας συνολικά 12 πρωταθλήματα κατασκευαστών και 11 οδηγών.
Ο θρύλος της Formula 1, Alain Prost, κατέθεσε την άποψή του για την αποχώρηση αυτή της Renault, λέγοντας ότι θα είναι πολύ δύσκολο για τη Γαλλική μάρκα να επιστρέψει σύντομα. Μιλώντας σε εκδήλωση γκαλά του περιοδικού MotorSport, στην οποία τιμήθηκε η σεζόν του 1985, στην οποία ο Γάλλος κατέκτησε τον πρώτο από τους τέσσερις παγκόσμιους τίτλους του, υπογράμμισε πόσο σημαντική ήταν η Renault για τον ίδιο, καθώς η καριέρα του είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη μάρκα.
Η σχέση του Prost με την Renault ξεκινά πριν καν αγωνιστεί στην F1, καθώς κατέκτησε το Γαλλικό πρωτάθλημα Formula Renault το 1976, στην πορεία του προς τις ανώτερες κατηγορίες, πριν πάρει τον Ευρωπαϊκό τίτλο (Challenge de Formule Renault Europe), έναν χρόνο αργότερα. Στη συνέχεια, στους επιτυχημένους αγώνες του στα Γαλλικά και Ευρωπαϊκά πρωταθλήματα Formula 3, αγωνίστηκε επίσης με κινητήρες Renault, κατακτώντας αμφότερα τα πρωταθλήματα, προτού κάνει ντεμπούτο στην Formula 1 με την McLaren το 1980.
Μετά από ένα δύσκολο πρώτο έτος, ο Prost μετακινήθηκε στη Renault για το 1981, φτάνοντας πολύ κοντά στην κατάκτηση του πρώτου του τίτλου με την ομάδα το 1983, χάνοντας τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα από την Brabham του Nelson Piquet, με την ομάδα να απολύει τον Prost, ύστερα από αρκετές κόντρες του ιδίου με την διοίκηση της ομάδας, με την Renault να τον κατηγορεί για την απώλεια του τίτλου, με την σχέση αγάπης-μίσους να καρποφορεί τελικά μια δεκαετία αργότερα, όταν ο Prost κατέκτησε το 1993 τον 4ο και τελευταίο τίτλο της καριέρας του, οδηγώντας για την Williams-Renault!
«Είχα εμπλακεί με τη Renault από τότε που ήταν αγωνιστική σχολή και στη συνέχεια στη Formula Renault – αυτό ήταν πριν από περίπου 50 χρόνια», είπε. «Οπότε πάντα τους παρακολουθώ, πάντα συνεργάζομαι μαζί τους – ακόμη και σήμερα εξακολουθώ να κάνω πράγματα με αυτούς. Είναι κρίμα. Καταλαβαίνω την απόφαση από οικονομικής πλευράς, ειδικά όταν διατηρείς μια ομάδα με έδρα τη Γαλλία. Το κόστος είναι μεγαλύτερο απ’ ό,τι σε χώρες όπως η Αγγλία, για παράδειγμα.»
«Προφανώς είμαι πολύ λυπημένος, γιατί πρόκειται για μια μακρά ιστορία. Μοιάζει σαν να εξαφανίζονται έτσι απλά, χωρίς κανείς να μιλά γι’ αυτό. Όμως, αν βρίσκομαι εδώ σήμερα, είναι εξαιτίας τους. Εξαιτίας της ιστορίας όσων έχουν κάνει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, στη Formula 1 – είμαστε μέρος αυτής της ιστορίας».
Ωστόσο, ο Prost πιστεύει ότι μόλις η Renault «πέσει» από τον ρυθμό εξέλιξης των κινητήρων της Formula 1 – ειδικά με τους νέους κανονισμούς του 2026, που προβλέπουν 50% ηλεκτρική και 50% θερμική ισχύ – μια επιτυχημένη επιστροφή στο μέλλον θα είναι απίθανη.
«Θα είναι πολύ δύσκολο για αυτούς να επιστρέψουν. Ίσως σε πολύ μεγάλο χρονικό ορίζοντα, αλλά είναι υπερβολικά δύσκολο – ίσως με κάποιον άλλον τρόπο».

Πέραν της καριέρας του ως οδηγός, στην διάρκεια της οποίας οι κινητήρες της Γαλλικής μάρκας έδωσαν τις 16 από τις 51 νίκες του Prost στην Formula 1, και πάνω από 20 ακόμα στις μικρότερες κατηγορίες, ο ίδιος και η Renault είχαν συνεργαστεί και πιο πρόσφατα, καθώς ο 70χρονος σήμερα Γάλλος, βοήθησε στη δημιουργία της ομάδας Renault e.dams στη Formula E, με την οποία ο γιος του, Nicolas, πέτυχε νίκες. Αργότερα έγινε σύμβουλος της εταιρείας μετά την επιστροφή της στη Formula 1 το 2016, αλλά αποχώρησε υπό τεταμένες συνθήκες. «Αρνήθηκα την πρόταση που μου έγινε στο Άμπου Ντάμπι για τη σεζόν του 2022 λόγω προσωπικής σχέσης – και είχα δίκιο!», είχε γράψει τότε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κατηγορώντας παράλληλα τη Renault για «έλλειψη σεβασμού».
Η προβληματική αυτή σχέση θεωρήθηκε ότι αφορούσε τον τότε CEO της Alpine, Laurent Rossi. «Η επιθυμία του Rossi είναι να είναι μόνος, να μην “μολύνεται” από κανέναν», είχε δηλώσει ο Prost. «Μου είπε ότι δεν χρειαζόταν πλέον συμβουλές. Υπάρχει πραγματική πρόθεση να τεθούν πολλοί άνθρωποι στο περιθώριο».


