Μάριος Γαντζούδης
Γιώτα Κουφού
29 Oct
29Oct

Το μεσαίο σκέλος του triple-header μας «χαιρέτησε» και το MPS Motorsports ξεχωρίζει νικητές και χαμένους από το GP Μεξικού!

Γκράν Πρί Μεξικού τέλος, με μεγάλο νικητή τον Κάρλος Σάινθ και τις αψιμαχίες Νόρις-Φερστάπεν να μονοπωλούν ξανά την επικαιρότητα! Όμως για άλλη μια φορά είμαστε εδώ με την αγαπημένη σας στήλη και πάμε να δούμε ποιοι ξεχώρισαν για καλό στο Hermanos Rodriguez και... ποιοι για κακό!

Νικητές: Scuderia Ferrari

Ποιος άλλος; Ακόμα και με το ευτράπελο του Σαρλ Λεκλέρ στη 17η στροφή, στο 63ο γύρο, η ιταλική ομάδα είναι ο απόλυτος νικητής του τριημέρου στο Μεξικό. Άλλωστε, το "cavallino" άρπαξε την ευκαιρία στο τελευταίο lap και έντυσε τον Μονεγάσκο με τη μαλακή γόμα, ούτως ώστε να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο και να πάρει τον επιπλέον βαθμό. Με τον Κάρλος Σάινθ στην κορυφή του βάθρου και τον Σάρλ Λεκλέρ στη 3η θέση, η Ferrari ξεπέρασε την Red Bull στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, ούσα στη 2η θέση και κυνηγώντας τη McLaren.

Όπως μπορείτε να διακρίνετε παρακάτω, η βρετανική ομάδα έχει την πρωτιά με 566 βαθμούς, αλλά απέχει μόλις με 29 από την φορμαρισμένη κόκκινη Scuderia. Οι δε «Ταύροι» υποχώρησαν από την έντονη διεκδίκηση, συλλέγοντας στη συγκομιδή τους 512 βαθμούς, έχοντας να αντιμετωπίσουν μερικά πολύ δύσκολα εμπόδια από εδώ και στο εξής.

Γιώτα Κουφού

Χαμένοι: Όσκαρ Πιάστρι 

Ακόμα ένα τριήμερο στο οποίο ο Αυστραλός «τα έκανε σαλάτα» και επισκιάστηκε πλήρως από τον teammate του Λάντο Νόρις, τρίτο πλέον στην σειρά μετά την νίκη του στο Αζερμπαϊτζάν. Ενώ στις ελεύθερες δοκιμές φάνηκε να πηγαίνουν όλα καλά για τον 23χρονο, στις κατατακτήριες έκανε ένα λάθος το οποίο του κόστισε ακριβά καθώς σύμφωνα με τον ίδιο έχασε περίπου ένα δευτερόλεπτο στην προσπάθειά του μένοντας εκτός Q1. Ο ίδιος το αναγνώρισε και δεν έψαξε για δικαιολογίες, δείχνοντας τουλάχιστον την μενταλιτέ του.

Στον αγώνα εκκινώντας από την 17η θέση κατάφερε ναι μεν να κάνει πρόοδο, όμως όχι τόσο γρήγορη όση η αντίστοιχη πρόοδος του Σέρχιο Πέρεζ (τουλάχιστον πριν το συμβάν του Μεξικανού με τον Λόσον) που εκκινούσε μια θέση πίσω του. Δεν ήταν επαρκώς καταιγιστικός και παρά την προσπάθειά του, στο τέλος της ημέρας δεν κατάφερε καν να περάσει την Haas του Κέβιν Μάγκνουσεν, ώστε να απειλήσει τον Μάξ Φερστάπεν, μένοντας έτσι 8ος... Σε ένα τριήμερο όπου εντέλει η Ferrari έφυγε με το 1-3 και απειλεί πλέον ευθέως τον τίτλο των κατασκευαστών, δεν χρειαζόταν αυτή την «πατάτα» η Mclaren!

Μάριος Γαντζούδης

Νικητές: Haas

Άλλο ένα απίστευτο τριήμερο για την Αμερικανική ομάδα! Η σταθερή πορεία ανόδου της ομάδας του Αγιάο Κομάτσου προς την κορυφή του midfield συνεχίζεται, με την πολύ σταθερή και αποδοτική πλατφόρμα που προσφέρει η VF-24, ειδικά μετά και τις αναβαθμίσεις που έφερε στο Όστιν να κάνει την διαφορά και στο Μεξικό

Για πρώτη φορά φέτος και με τα δύο μονοθέσια στο Q3 και με τον υπέροχο για 2ο σερί τριήμερο Κέβιν Μάγκνουσεν να προσφέρει (επιτέλους) τα μέγιστα, η εικόνα της Haas δεν άλλαξε ούτε στον αγώνα, όπου δεν προβληματίστηκε σε κανένα σημείο από τους άμεσους αντιπάλους της και μάλιστα ο Δανός κατάφερε να κρατήσει πίσω του σχετικά άνετα στο τελευταίο μέρος του αγώνα τον Όσκαρ Πιάστρι, ενώ ταυτόχρονα κινούταν πιο γρήγορα από τον Μάξ Φερστάπεν!!! Χάρη σε ακόμη ένα εξαιρετικό λοιπόν τριήμερο με διπλή βαθμολόγηση (7-9) η Haas εδραιώνεται σιγά σιγά στην 6η θέση των κατασκευαστών, με τα μάτια να στρέφονται στο Interlagos.

Μάριος Γαντζούδης

Χαμένοι: Μάξ Φερστάπεν

Μαξιμιλιανός Φερστάπεν, του Γιός και της Σόφι. Come to the front (!), που λέμε και στην Ελλάδα. Δεν φταίει εκείνος, αλλά εκείνος τα πληρώνει και για αυτό είναι... χαμένος στην προκειμένη περίπτωση. Ο Ολλανδός τρις παγκόσμιος πρωταθλητής ξεκίνησε στη φετινή σεζόν, έχοντας όλα τα εφόδια να αποκομίσει και τον τέταρτο τίτλο για το προσωπικό του παλμαρέ. Ακόμα και όταν η Red Bull ξεκίνησε να κάνει "κοιλιά", εκείνος κρατούσε το προβάδισμά του. Ωστόσο, η κατάσταση που επικρατεί - από μηχανολογικής/μηχανικής άποψης - στο γκαράζ, φαίνεται να είναι αρκετά δυσχερής για να του στερήσει το πρωτάθλημα οδηγών.

Η δε McLaren από την άλλη, φάνηκε να τα έκανε όλα σωστά φέτος. Μπορεί αυτό να μην έγινε αντιληπτό εξ αρχής, αλλά στην πορεία έφερε τις κατάλληλες αναβαθμίσεις, σέταρε τα πράγματα όπως έπρεπε και έχει δύο νεαρούς - αλλά υπερβολικά ταλαντούχους - πιλότους, που είναι να... τους πιεις στο ποτήρι! Η βρετανική ομάδα λοιπόν, έκανε το αντίθετο από τους "Κόκκινους Ταύρους". Δηλαδή εξόπλισε τους οδηγούς της με δύο πολύ καλά μονοθέσια, όσο οι Αυστριακοί δεν... έβλεπαν τον Σέρτζιο Πέρεζ και προσπαθούσαν (μέχρι και τώρα προσπαθούν) να σώσουν ό,τι σώζεται για τον Μαξ.

Αυτή η ισορροπία όπως έχει εξελιχθεί μεταξύ των μαχόμενων πλευρών για τον τίτλο, οδήγησε αυτή την φορά τον Μάξ στο να περάσει τα όρια, με τα δύο συμβάντα του με τον Λάντο Νόρις αυτή τη φορά να τιμωρούνται από τους αγωνοδίκες με δύο ποινές των 10 δευτ. η καθεμία, ξεσηκώνοντας ξανά την θύελλα περί οδηγικών στάνταρ. 

Ο Φερστάπεν είναι στην κορυφή του πρωταθλήματος των οδηγών (362 βαθμοί), αλλά τερμάτισε στην 6η θέση στο Μεξικό, όσο ο δεύτερος Λάντο Νόρις ολοκλήρωσε τον αγώνα του πίσω από τον νικητή, Κάρλος Σάινθ, πλησιάζοντας εκ νέου τον Ολλανδό (315).

Γιώτα Κουφού

Νικητές: Πιέρ Γκασλί 

Έχει βρει την φόρμα του ο Γάλλος και εκμεταλλεύτηκε για δεύτερο σερί αγώνα την αναβαθμισμένη Alpine «τσιμπώντας» έναν βαθμό που ποτέ δεν ξέρεις πόσο πολύτιμος θα φανεί στο τέλος της χρονιάς. Ακόμα και στις κατατακτήριες ο Γάλλος ήταν εντυπωσιακός παίρνοντας την 7η θέση βάζοντας από νωρίς την βάση για ένα ακόμη καλό τριήμερο. Έπειτα από ένα σερί τεσσάρων αγώνων όπου η Alpine έμεινε χωρίς βαθμό και φάνηκε να έκανε κοιλιά, η «ανανεωμένη» A524 που είχε δείξει τα πρώτα θετικά δείγματα στο Όστιν, ελπίζει πλέον σε περισσότερους βαθμούς στα χέρια του σταθερά γρήγορου Γκασλί.

Μάριος Γαντζούδης

Χαμένοι: Visa Cash App RB

Όλα καλά μέχρι το Σάββατο, στραβά κ ανάποδα την Κυριακή! Ακόμα και με το λάθος του Γιούκι Τσουνόντα στο τέλος του Q2 το οποίο στέρησε από τον ίδιο και τον Λίαμ Λόσον την πιθανή είσοδο στην δεκάδα, το 11-12 άφηνε υποσχέσεις, καθώς ο ρυθμός της ομάδας ήταν αρκετά καλός, με τον Ιάπωνα να μπαίνει σε δύο από τις τρείς περιόδους ελευθέρων δοκιμών στην 3αδα. Όμως όπως προανέφερα όλα την Κυριακή ήρθαν ανάποδα.

 Ο Τσουνόντα τέθηκε εκτός πριν καν φτάσει την 1η στροφή, κάτι που θα μπορούσε να αποφύγει πιθανώς αν «πάταγε λίγο φρένο» ενώ ο Λόσον ενώ τα πήγαινε καλά και φαινόταν ακόμη και πιθανό να βαθμολογηθεί πάλι, την πάτησε στην μάχη του με τον Κολαπίντο και έμεινε και εκείνος εκτός συναγωνισμού. Σίγουρα ένα κακό τριήμερο το οποίο στην RB θα θέλουν να ξεχάσουν γρήγορα με μερικούς βαθμούς στην Βραζιλία.

Μάριος Γαντζούδης

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.