Ποιοι επιβίωσαν του Ουγγρικού Γκραν Πρι και ποιοι ζημιώθηκαν;
Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης
Το Γκραν Πρι Ουγγαρίας μας προσέφερε περισσότερο δράμα παρά δράση στην πίστα, όχι ότι δεν είχαμε βέβαια μάχες και προσπεράσεις . Ας δούμε λοιπόν νικητές και χαμένους από τον 13ο αγώνα της χρονιάς!
ΝΙΚΗΤΕΣ (Και ελαφρώς χαμένοι) : Mclaren
Ας βγάλουμε το προφανές από την μέση . Η McLaren δημιούργησε εσωτερικό δράμα από μόνη της . Βάζοντας τον Νόρις πρώτο στα pits την 2η φορά έκανε undercut τον ίδιο της τον 2ο οδηγό (Πιάστρι) και μετά αναλώθηκε στο να παρακαλεί συνεχώς τον Νόρις να δώσει πίσω την πρωτιά στον Όσκαρ. Μπορεί ο Βρετανός να δήλωσε εκ του ασφαλούς ότι ''θα έδινε στο τέλος την πρωτοπορία'' και ότι δεν είχε σκοπό να παραβεί τις εντολές, όμως σίγουρα στο μυαλό του θα πέρασε το Multi-21 ή το ''φιάσκο'' της Αυστρίας το 2002. Η McLaren όμως παρόλα αυτά, έδειξε ότι έχει πλέον το ταχύτερο μονοθέσιο στην Formula 1 και με το 1-2 της, πρώτο στην Ουγγαρία από το 1999 και τους Χάκινεν - Κούλθαρντ, ξεπέρασε και την Ferrari στην βαθμολογία των κατασκευαστών, βλέποντας πλέον την Red Bull μόνο 51 βαθμούς μπροστά και με την τρέχουσα κατάσταση τα όνειρα τώρα αρχίζουν στο Γουόκινγκ !
ΧΑΜΕΝΟΙ : Red Bull
Τα καμπανάκια ήδη χτυπούν στο στρατόπεδο των Αυστριακών. Οι αναβαθμίσεις δεν επανέφεραν την RB20 του Φερστάπεν στην πρωτιά (ο Πέρεζ δεν έτρεξε το πλήρες πακέτο αναβαθμίσεων) και ο εκνευρισμός του Ολλανδού φάνηκε και μετά τις κατατακτήριες και στον σημερινό αγώνα. Συνεχής γκρίνια για τον χειρισμό του μονοθεσίου και για τα ελαστικά από τον Μαξ και νευρικός αγώνας που κατέληξε σε σύγκρουση με τον Λιούις Χάμιλτον, σύγκρουση που ευτυχώς στέρησε μόνο μια θέση στον Ολλανδό που έφταιγε κιόλας. Εν τέλει η 5η θέση του ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να καταφέρει, ενώ στον αντίποδα ο Πέρεζ μετά από άλλο ένα στραπάτσο κατατακτηρίων, μπόρεσε τουλάχιστον να ξεπεράσει την Mercedes του Ράσελ και με μια άρτια εκτελεσμένη στρατηγική βρέθηκε 7ος . Εάν η κατάσταση παραμείνει ίδια στο Σπά, δεν θα έχουν ήσυχο καλοκαίρι στους Ταύρους...
ΝΙΚΗΤΕΣ: Λιούις Χάμιλτον
Άλλη μια μεστή εμφάνιση με ουσία από τον Βρετανό 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Έδειξε από την αρχή πολύ δυνατό ρυθμό, εφάμιλλο με του Φερστάπεν και κατάφερε και στα δύο pit stop το undercut. Επιπλέον ζόρισε όσο τίποτα τον εν ενεργεία πρωταθλητή και τον ανάγκασε δύο φορές σε υπερβολικές κινήσεις προσπέρασης, αρχικά στην εξωτερική της 2ης στροφής όπου ο Μαξ πάτησε εκτός και έπειτα στην απελπισμένη βουτιά στα φρένα της 1ης, όπου και έπεσε πάνω στον εμπρός δεξιά τροχό του, χωρίς ζημιά για τον ίδιο. Έτσι κατάφερε να σιγουρέψει το 200ο βάθρο της λαμπρής καριέρας του και έδειξε ότι η Mercedes παραμένει άκρως ανταγωνιστική!
ΧΑΜΕΝΟΙ: Alpine
Ενώ η τάση ήταν ανοδική για τους Γάλλους μετά τις αρκετά τίμιες επιδόσεις από τον Καναδά και εξής, στην Ουγγαρία θυμήθηκαν τον κακό τους εαυτό. Ολέθριο λάθος το να μην βγάλουν ούτε τον Γκασλί ούτε τον Οκόν στο τέλος του Q1 όπως έκαναν όλοι οι υπόλοιποι και ως συνέπεια έμειναν στο 19-20 . Στον αγώνα αυτή η δύσκολη θέση σε συνδυασμό με την φανερή έλλειψη ανταγωνιστικού ρυθμού στο Ουγκαρόρινγκ οδήγησε σε έναν αγώνα για το τίποτα.
ΧΑΜΕΝΟΙ (ΗΘΙΚΑ) : Λάντο Νόρις , Μαξ Φερστάπεν
Ο Βρετανός δεν φταίει που βρέθηκε στην θέση του οδηγού καθώς η Mclaren το έφερε από μόνη της το πρόβλημα . Όμως η στάση του Λάντο στα team radio και οι δηλώσεις του φανέρωσαν ότι ακόμα δεν είναι 100% εγκληματισμένος στον πρωταθληματισμό. Ή έπρεπε να κάνει το σύγχρονο Multi 21 και να ζήσει με τις συνέπειες ή να δώσει κατευθείαν την θέση του στον Όσκαρ. Το να σε παρακαλάει η ομάδα στο ράδιο δεν άφησε καλή εικόνα.
Όσο για τον Ολλανδό... Η γκρίνια ειδικά αν είναι συνεχής δεν θα φέρει την επιτυχία, ούτε την ευτυχία. Σαν γνήσιος πρωταθλητής μισεί να χάνει και θέλει στις 100 να κερδίζει 101, όμως δεν είναι οι δημόσιες προειδοποιήσεις ο δρόμος, όυτε η γκρίνια στο team radio, ούτε να κάνεις λάθος εκτιμήσεις και να τα ρίχνεις στους άλλους (Χάμιλτον).