Μάριος Γαντζούδης
02 Sep
02Sep

Το Γκραν Πρι Ιταλίας έφερε χαρά στους Τιφόζι, πονοκέφαλο σε μερικούς άλλους και σε εμάς την δουλεία του να βρούμε νικητές και χαμένους !

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης

Ο 16ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος είναι πλέον παρελθόν και πριν ομάδες και οδηγοί πάρουν μια μικρή ανάσα ενόψει Αζερμπαϊτζάν ας δούμε ποιοι βγήκαν κερδισμένοι από την Μόντσα και ποιοι χαμένοι !

ΝΙΚΗΤΕΣ: Σάρλ Λεκλέρ + Ferrari

Δεν είναι spam, δεν είναι ιός, ανοίξτε το, η Ferrari κέρδισε αγώνα χάρη στην στρατηγική ! Η Scuderia εκτέλεσε άψογα όλο το τριήμερο καθώς για πρώτη φορά εδώ και καιρό φάνηκε να έλυσε τα προβλήματα που την ταλάνιζαν από την Ισπανία και έπειτα και ο πηγαίος ρυθμός της SF-24 σε συνδυασμό με τον Ε-ΞΑΙ-ΡΕ-ΤΙ-ΚΟ Μονεγάσκο της επέτρεψαν να πάρει το υπολογισμένο ρίσκο της στρατηγικής ενός pit stop. Ο Μονεγάσκος εκτέλεσε έναν άρτιο αγώνα καθώς ο ρυθμός του ήταν αυτός που του επέτρεψε να βγει νικητής απέναντι στον μαινόμενο Πιάστρι (μέσος όρος 1:23.642 στο μεσαίο stint έναντι 1:23.497 του Αυστραλού )

ΧΑΜΕΝΟΙ: Red Bull 

Δεν μπορούν ακόμα να καταλάβουν τι τους φταίει στην Red Bull και πλέον το δηλώνουν και οι ίδιοι. Ο ίδιος ο Φερστάπεν είπε ότι το περσινό μονοθέσιο που τα σάρωσε όλα έχει πλέον μεταμορφωθεί σε ένα «τέρας». Στην αρχή του τριημέρου και ειδικά στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές όλα έμοιαζαν καλά για την πρωταθλήτρια, όμως εντέλει πάλι ήταν εντελώς στο πουθενά. Ακόμα και το ρίσκο που επιχείρησαν με την σκληρή και στα δύο μονοθέσια για πιθανό one-stop δεν τους βγήκε λόγω graining και έτσι το μόνο που μπόρεσαν είναι να περισώσουν ότι βαθμό μπορούσαν. Καμπανάκια συναγερμού χτυπάνε και πλέον ακόμα πιο έντονα στο Milton Keynes...

ΝΙΚΗΤΕΣ: Williams 

Άλλο ένα Ιταλικό Γκραν Πρι, άλλο ένα highlight για την Williams. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια η φιλοσοφία του μονοθεσίου ταίριαξε απόλυτα στην Μόντσα και οι Άλμπον - Κολαπίντο έδειξαν καλό ρυθμό και δυναμική . Ο Αργεντίνος παρά το λάθος που τον άφησε 18ο το Σάββατο, δεν μάσησε και τελείωσε τον πρώτο του αγώνα 6 θέσεις πιο πάνω (12ος) εκτελώντας με ακρίβεια προσπεράσεις και αποφεύγοντας άλλο ένα πιθανό λάθος, ενώ ο Ταϊλανδός πήρε ξανά βαθμούς με την 9η θέση του που σίγουρα θα χαροποίησε τους ανθρώπους της ομάδας που βλέπουν μόλις για 3η φορά φέτος βαθμούς, όμως ξέρουν ότι έχουν πλέον στο οπλοστάσιό τους δύο οδηγούς ικανούς για αυτό ...

ΧΑΜΕΝΟΙ: Alpine

Ένα τριήμερο που θα ήθελαν να ξεχάσουν στην Alpine καθώς σε όλο το τριήμερο φάνηκε ότι στον ναό της ταχύτητας τους έλειπε... η ταχύτητα . Οι Γκασλί και Οκόν σε καμία διαδικασία δεν πλασαρίστηκαν πάνω από 14οι ενώ και στα long runs η ομάδα φανερά υστερούσε των Williams και Haas κάτι που φάνηκε και στον ρυθμό του αγώνα. Όλα αυτά και ενώ οι εργαζόμενοι στο Viry έκαναν ειρηνική διαμαρτυρία κατά του φημολογούμενου τερματισμού του προγράμματος κινητήριων μονάδων . Ένα τριήμερο ... σαν να μην έγινε για τους Γάλλους .

ΧΑΜΕΝΟΙ: Τζόρτζ Ράσελ 

Αν δεν μπλεκόταν στην πρώτη στροφή χάνοντας 5 θέσεις (αναγκαζόμενος να ''φύγει ευθεία'') και επακολούθως μέρος της μπροστινής του αεροτομής, ο Βρετανός θα μπορούσε πιθανώς να ήταν ακόμη και στο βάθρο καθώς έδειξε ικανοποιητικό ρυθμό αγώνα τερματίζοντας μάλιστα μπροστά από τον Σέρχιο Πέρεζ . Μάλιστα σύμφωνα με δήλωση του επικεφαλής μηχανικού Άντριου Σόβλιν ο Ράσελ χωρίς την ατυχία στον πρώτο γύρο και τον χρόνο που έχασε αλλάζοντας την πτέρυγα, θα μπορούσε με στρατηγική ενός pit stop να τερματίσει μπροστά και από τον Φερστάπεν !

ΝΙΚΗΤΗΣ + ΧΑΜΕΝΟΣ: Κέβιν Μάγκνουσεν 

Απλά τα πράγματα. Εντός πίστας ο Κέβιν Μάγκνουσεν ήταν μετά από αρκετό καιρό εκπληκτικός. Με τρομερό ρυθμό αγώνα και κάμποσες προσπεράσεις εκτέλεσε έναν σχεδόν άρτιο αγώνα για να τερματίσει 10ος, παίρνοντας έναν πολύτιμο βαθμό για την Haas. Όμως το σχεδόν είναι αυτό που τον καθιστά και χαμένο, καθώς στην προσπάθειά του να περάσει τον Πίερ Γκασλί, κυριολεκτικά έπεσε πάνω του, παίρνοντας έτσι ποινή 10 δευτερολέπτων. Άμεσα δεν του στέρησε βέβαια στον αγώνα καθαυτό, όμως ο Δανός συμπλήρωσε 12 βαθμούς ποινών σε 12 μήνες και έτσι αυτόματα αποκλείστηκε από τον επόμενο αγώνα στο Μπακού, όντας ο πρώτος που χάνει με αυτόν τον τρόπο αγώνα και ο πρώτος που αποκλείεται από αγώνα γενικώς μετά τον Ρομέν Γκροζάν το 2012.  

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.