Μάριος Γαντζούδης
24 Jun
24Jun

Ποιοι βγήκαν με θετικό πρόσημο από την μάχη της Καταλονίας και ποιοι με αρνητικό; 

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης

Η Formula 1 επέστρεψε στην δράση και το πρώτο σκέλος του Triple-header δεν απογοήτευσε χαρίζοντάς μας άλλη μια μάχη για την νίκη , που όπως και στην Imola κρίθηκε οριακά υπέρ του Max Verstappen.

ΝΙΚΗΤΕΣ: Max Verstappen 

Ο Ολλανδός έδειξε για άλλη μια φορά γιατί είναι 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και πρώτο φαβορί για φέτος . Για άλλη μια φορά δεν είχε το ξεκάθαρο πλεονέκτημα με την McLaren του Norris να είναι ταχύτερη έστω και κατά λίγο . Έκανε εξαιρετική εκκίνηση και αφού ξεπέρασε αρχικά τον Norris, πέρασε και τον Russell και έκανε ένα πολύ σταθερά γρήγορο 1ο stint το οποίο ουσιαστικά του χάρισε τον αγώνα. Εκμεταλλεύτηκε άριστα την ανάσα που του έδωσαν οι Mercedes στα μέσα του αγώνα και χάρη στο φρέσκο σετ μαλακής που είχε κρατήσει για το 3ο stint, πήρε σαν κόπια της Imola άλλη μια νίκη που αύξησε το προβάδισμά του ενόψει Αυστρίας .

ΧΑΜΕΝΟΙ: Ferrari 

Αναβαθμίσεις είπαν ότι έφεραν στην Ferrari . Όμως η Scuderia ήταν εμφανώς 4η ομάδα σε δυναμική και ρυθμό, μην μπορώντας να ανταγωνιστούν ούτε τους Verstappen-Norris, αλλά ούτε και τις Mercedes. Συν τις άλλοις η κόντρα που προέκυψε στον 3ο γύρο με την παραλίγο καταστροφική προσπέραση του Sainz στον Leclerc που έδωσε αφορμή για σχόλια στον τύπο. Ο μεν Μονεγάσκος υποστήριξε ότι ο Sainz παρέβη εντολή της ομάδας και υπαινίχθηκε ότι αφορμή ήταν η ''σημαντική στιγμή για την καρίερα του'', ο δε Ισπανός είπε πως ο Leclerc ''γκρινιάζει πολύ συχνά για κάτι μετά τους αγώνες''. Στην Ferrari λοιπόν εκτός του ότι θα υπάρξει προβληματισμός για τις αναβαθμίσεις, ίσως ιδρώσουν λίγο παραπάνω με τα σχόλια των δύο οδηγών τους. 

ΝΙΚΗΤΕΣ: Alpine

Ποιος το περίμενε ; Ένας Flavio και όλα καλύτερα ; Βεβαίως όχι αλλά ο Ιταλός ίσως έφερε λίγη από την αύρα του με τον νέο ρόλο συμβούλου που ανέλαβε στην Alpine και οι Γάλλοι κάπως σοβαρεύτηκαν. Μπήκαν και τα δύο μονοθέσια στο Q3 και έδειξαν ρυθμό αντάξιο του Sergio Perez και εμφανώς ανώτερο από την Aston Martin. Επιπλέον θετικό ότι δεν είχαν ενδοοικογενειακά προβλήματα και οι Gasly-Ocon είχαν έναν ήρεμο και παραγωγικό αγώνα με 3 βαθμούς στο σακούλι. Δεν λύθηκαν ως δια μαγείας τα προβλήματα όμως ίσως το τριήμερο της Ισπανίας να αποτελέσει την αρχή της αναγέννησης για την εργοστασιακή ομάδα της Renault.

ΧΑΜΕΝΟΙ: Aston Martin

Το περίμεναν στην ομάδα του Silverstone ότι θα δυσκολευόντουσαν στην Ισπανία, με τον Fernando Alonso να δηλώνει πριν την έναρξη του τριημέρου ότι η ομάδα ξέρει πως θα υπέφερε στην Καταλονία και ότι ρεαλιστικός στόχος ήταν οι θέσεις 8-12. Όμως ακόμα και έτσι η AMR24 ήταν εκτός ρυθμού . Στις κατατακτήριες οι Alonso και Stroll έκαψαν όλες τις φρέσκιες μαλακές γόμες σε Q1-Q2 και πάλι έμειναν εκτός Q3 και χωρίς φρέσκια μαλακή για τον αγώνα. Στον αγώνα δε η όποια ιδέα και ελπίδα βαθμών έγινε γρήγορα καπνός με τον ρυθμό των Alonso και Stroll κατώτερο από τις Alpine αλλά και από την Haas του Hulkenberg. Έτσι το 12-14 ήταν το τελικό αποτέλεσμα με τον Stroll να νικιέται από την Sauber του Zhou. 

Ο Alonso στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα τόνισε πως η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί ούτε στην Αυστρία αλλά ούτε και στην Μ. Βρετανία και πρόσθεσε πως η Aston πρέπει να βρει επιτέλους τι φταίει και δεν πιάνουν οι αναβαθμίσεις. Είναι ίσως η αρχή μιας νέας κρίσης στην Aston Martin ;

ΝΙΚΗΤΕΣ: Mercedes

Άλλο ένα δυνατό τριήμερο για την Mercedes και φαίνεται ότι ίσως τελικά να μπήκε το νερό στο αυλάκι για την άλλοτε αυτοκρατορία της Formula 1. Εμφανώς δυνατότερη από την Ferrari, τον Perez και τον Piastri και με τον Hamilton να σημειώνει το καλύτερο τριήμερο της φετινής σεζόν του η Mercedes μπορεί να μην πήρε νίκη ή έστω την Pole όπως στον Καναδά , όμως επανέρχεται το επίπεδο της σταθερότητας το οποίο την έκανε τέτοιο γίγαντα 10 χρόνια πριν. Τα παρόμοια χαρακτηριστικά της Αυστρίας με την Βαρκελώνη, ίσως επιτρέψουν και σε κάτι καλύτερο...

ΧΑΜΕΝΟΙ: VCARB

Το τεράστιο πακέτο αναβαθμίσεων που έφερε η δεύτερη ομάδα της Red Bull, συμπεριφέρθηκε σαν τον Περίανδρο Πώποτα . Εμπρός για να πάμε πίσω. Τα δύο δέκατα που θα προσέφερε το νέο πάτωμα, αν τα είδε κάποιος ας μας πει. Εντελώς εκτός ρυθμού και εκτός συναγωνισμού για βαθμούς, μόνο η Williams ήταν αργότερη από αυτούς . Το τελικό 15 (RIC)- 19 (TSU), ήταν ακριβώς ότι άξιζε, και πλέον ακόμα μια ομάδα πρέπει να μπει σε έντονους προβληματισμούς ενόψει Red Bull Ring.

ΧΑΜΕΝΟΙ: Oscar Piastri, Sergio Perez

Χρειάζεται να πω πολλά . Την ώρα που οι teammate του πάλευαν για την νίκη, αμφότεροι έδειχναν σε άλλο κόσμο με τον Piastri στα πρώτα δύο stint να είναι απογοητευτικός παρά την σωστή στρατηγική της Mclaren και να προσπαθεί στο τέλος να σώσει κάτι αλλά να παραμένει 7ος και τον Perez να καταφέρνει μόλις την 8η θέση με την εναλλακτική στρατηγική τριών pit stop ομολογουμένως να μην βοηθάει πολύ, αλλά τον ίδιο να αναλώνεται σε μάχες με τις σαφώς υποδεέστερες Alpine και την Haas του Hulkenberg. Τα 59 δευτερόλεπτα που χώρισαν τον νικητή Max, από τον 8ο Checo, μόνο ενθαρρυντικά δεν είναι. Χρειάζονται αμφότεροι ένα γερό pep talk αλλιώς οι ομάδες τους θα συνεχίσουν να αιμορραγούν βαθμούς.

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.