Μάριος Γαντζούδης
Δημήτρης Δημητρακόπουλος
21 Oct
21Oct

Γύρος Νο.19 τέλος και λίγο πριν φτιαχτούν βαλίτσες για Μεξικό, η ομάδα του MPS Motorsports διαλέγει νικητές και χαμένους από το Γκραν Πρι των Η.Π.Α

Το Γκραν Πρι των Η.Π.Α στο Circuit of the Americas μας προσέφερε πολλή δράση και ακόμα περισσότερο δράμα στο πρωτάθλημα, ελέω της αμφιλεγόμενης ποινής 5 δευτερολέπτων που στέρησε από τον Λάντο Νόρις την 3η θέση στον αγώνα ενώ παράλληλα ο Βρετανός είδε την διαφορά να ανεβαίνει κι άλλο. Όμως σε αυτό το άρθρο όπως πλέον έχετε συνηθίσει, ήρθε η ώρα να δούμε ποιοι θα πετάξουν για Μεξικό με θετικό και ποιοι με αρνητικό πρόσημο! 

Νικητές: Μαξ Φερστάπεν

Είναι ο καλύτερος οδηγός στο grid και το δείχνει όποτε έχει την δυνατότητα. Άψογος στην διάρκεια του Sprint, κάνοντας το απόλυτο με Pole και νίκη, έχοντας επιτέλους ξανά καλό μονοθέσιο στα χέρια του. Στις «κανονικές» κατατακτήριες ίσως ήταν άτυχος που δεν πήρε ξανά την Pole position καθώς βελτίωνε στην τελική του προσπάθεια πριν ο Τζόρτζ Ράσελ ρίξει απότομα την καρό σημαία. Στον αγώνα έμεινε πίσω από τις Ferrari μη μπορώντας να τις ανταγωνιστεί, όμως με μαεστρία κατάφερε να δώσει στον εαυτό του προβάδισμα στην μάχη του τίτλου, παίζοντας στα όρια με τον Νόρις

Έτσι μας έχει συνηθίσει άλλωστε. Τον ώθησε με τον τρόπο του εκτός στην πρώτη στροφή ρίχνοντάς τον 4ο, ενώ στην μεγαλειώδη μάχη τους στο τελευταίο τρίτο του αγώνα, έπαιξε άμυνα για σεμινάριο, η οποία εντέλει του έδωσε την 3η θέση, αφού παρά το γεγονός ότι εντός πίστας ο Νόρις τον προσπέρασε, ο Μάξ είχε καταφέρει να «κερδίσει» την επίμαχη στροφή στο τσάκ, καθιστώντας έτσι την κίνηση του Νόρις αντικανονική στα μάτια των αγωνοδικών και δίνοντάς του προβάδισμα πέντε βαθμών ενόψει Μεξικού. 

Μάριος Γαντζούδης

Χαμένοι: Λάντο Νόρις

Η προσπάθεια του Βρετανού οδηγού συνολικά στο τριήμερο είναι δεδομένη. Όχι όμως και αρκετή για να του δώσει όσα θα ήθελε. Στο Sprint του Σαββάτου αν και ξεκίνησε 4ος κέρδισε δύο θέσεις δίχως να μπορεί να απειλήσει τον πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν για την πρωτοπορία.
Με την ολοκλήρωση των 19 γύρων τερμάτισε 3ος πίσω από την Ferrari του Σάινθ, χάνοντας της 2η έπειτα από δικό του μπλοκάρισμα στον τελευταίο γύρο. Όταν ο Ράσελ βγήκε εκτός πίστας στις κατατακτήριες, στην ουσία του χάρισε την pole αφού δεν βελτιώθηκαν περαιτέρω οι χρόνοι.

Το grid που σχηματίστηκε έφερε δίπλα του στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, τον Ολλανδό πρωταθλητή αλλά μέχρι το μέσον του αγώνα, ο Νόρις βρέθηκε να τον κυνηγά αντί να τον αφήνει πίσω του και να συγκεντρώνει τους πολύτιμους βαθμούς της πρωτιάς. Για αρκετούς γύρους η Mclaren ήταν κολλημένη πίσω από την Red Bull, ο Μαξ αμύνθηκε σθεναρά και όταν τελικά η εξωτερική της στροφής δεν τους χώρεσε και τους δύο, οι αγωνοδίκες κλήθηκαν να αποφασίσουν.
Με το πέσιμο της καρό σημαίας ο Λάντο ήταν ο χαμένος της υπόθεσης αφού υποχώρησε στην 4η θέση και ο βασικός του αντίπαλος ανέβηκε στο «κατακόκκινο» βάθρο, ελέω της «κατάληψης» από τις δύο Ferrari.

Δημήτρης Δημητρακόπουλος

Νικητές: Ferrari

Καθαρά στο θεωρητικό κομμάτι η Scuderia θα υστερούσε έναντι των άλλων ομάδων μιας και δεν έφερε αναβαθμίσεις στον αγώνα της Αμερικής. Με το «καλημέρα» όμως έδειξε ότι δεν θα έχει ρόλο κομπάρσου αλλά ίσα-ίσα έχει δυνατότητες για διάκριση. Κατά τη διάρκεια του Sprint του Σαββάτου Λεκλέρ και Σάινθ άγχωσαν την ομάδα και τους Tifosi, αφού αναλώθηκαν στη μεταξύ τους μονομαχία για πολλούς γύρους ρισκάροντας να καταστρέψουν το τριήμερο νωρίς νωρίς. Στο φινάλε και αφού άφησαν τις όποιες διαφορές στην άκρη αγκάλιασαν το πόντιουμ του Sprint. Ο μεν Σάινθ στη 2η θέση, ο δε Λεκλέρ στην 4η οριακά πίσω από τον Νόρις.

 Για τον αγώνα της Κυριακής «κλείδωσαν» την δεύτερη σειρά της εκκίνησης με τον Ισπανό να λέει «πρέπει να είμαστε αύριο στη μάχη της νίκης, ο αγώνας μπορεί να γίνει διασκεδαστικός με μια καλή εκκίνηση». Κι αυτό ακριβώς έγινε! Στην έξοδο της πρώτης στροφής στον εναρκτήριο γύρο ο Μονεγάσκος πετάχτηκε πρώτος κι έμεινε εκεί ως το τέλος. Η Scuderia έπαιξε το χαρτί της στην αλλαγή ελαστικών για να φέρει πίσω του τον Σάινθ και το κατάφερε! 
Από εκεί και έπειτα η ομάδα επιβεβαίωσε την κυριαρχία της με τους ρυθμούς των δύο μονοθέσιων να είναι άπιστοι.
Στο φινάλε το 1-2 σκόρπισε χαμόγελα και έβαλε φωτιά στο κυνήγι του τίτλου των Κατασκευαστών.

Χαμένοι: Mercedes 

Όλα στραβά κι ανάποδα για τα ασημένια βέλη στο Όστιν. Δεν έδειξαν ανταγωνιστικότητα σε κανένα σημείο του τριημέρου όσον αφορά την νίκη ή ακόμη και για το βάθρο, τρέχοντας ουσιαστικά σε έναν δικό τους κόσμο στο Sprint Race. Στο δεύτερο κομμάτι του τριημέρου, τα λάθη των οδηγών δεν άφησαν πολλά περιθώρια για το οτιδήποτε, ειδικά στις κατατακτήριες όπου ο Χάμιλτον έκανε μια από τις χειρότερες εμφανίσεις του -αν όχι την χειρότερη- μένοντας 19ος, ενώ ο Ράσελ κατέστρεψε τις δικές του πιθανότητες για κάτι σπουδαίο, με την σύγκρουσή του, η οποία του στέρησε την αναβαθμισμένη W15 για τον αγώνα και τον ανάγκασε να εκκινήσει από το Pit Lane. Η 6η θέση του στον αγώνα μετά από μια τεράστια ομολογουμένως επίδοση, ήταν το μοναδικό αξιομνημόνευτο στο γκαράζ της Merc και είμαι απολύτως βέβαιος για αυτό. 

Μάριος Γαντζούδης

Νικητές: Haas 

Ο εντός έδρας αγώνας (ένας από τους τρείς) πήγε εξαιρετικά για την Haas. Εξαιρετικό Sprint και από τους δύο οδηγούς, οι οποίοι βαθμολογήθηκαν αμφότεροι, με τον Μάγκνουσεν να δείχνει πολύ καλά δείγματα γραφής έναντι στον Χούλκενμπεργκ. Και ο αγώνας έδειχνε ικανός να τους δώσει ξανά πιθανώς ακόμα και διπλούς βαθμούς, αλλά βάλανε τον Δανό λίγο νωρίτερα από το ιδανικό στα pits με αποτέλεσμα να χρειαστεί και 2ο pit stop το οποίο τον έριξε στην 11η θέση, μόλις 8 δευτερόλεπτα μακριά από τον 10ο Κολαπίντο, με τον Hulk στην πολύ καλή 8η θέση. Όμως κοιτώντας την γενική εικόνα η θεσπέσια δουλειά της «νέας» Haas υπό τον Κομάτσου συνεχίζεται, με ένα μονοθέσιο που βελτιώνεται σταθερά και πλέον βρίσκεται στην 6η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, ξεπερνώντας την θυγατρική της Red Bull! 

Μάριος Γαντζούδης

Νικητές: Λίαμ Λόσον

Εάν οι τελευταίοι 6 αγώνες αποτελούν οντισιόν για την θέση στην Red Bull δίπλα στον Φερστάπεν, τότε αυτό ήταν ένα τέλειο πρώτο δείγμα. Απτόητος ο Νεοζηλανδός μετά από ένα όχι και τόσο καλό Sprint, έδειξε γρήγορα για τι είναι ικανός στον αγώνα. Εκκινώντας από την 19η θέση λόγω αλλαγής σχεδόν όλου του μονοθεσίου, το οποίο του επέφερε ποινή 60 θέσεων, ακόμη και με την σκληρή γόμα έδειξε τρομερό ρυθμό φτάνοντας σε χρόνο ντε τε στην 11η θέση, μετά από μόλις 13 γύρους. Έπειτα επέδειξε τρομερή διαχείριση ελαστικών επιτρέποντας στην VCARB να εκτελέσει στον ιδανικό χρόνο την μια και μοναδική αλλαγή ελαστικών, η οποία του έδωσε εντέλει την 9η θέση και τους πρώτους φετινούς βαθμούς του. Ο Σέρχιο Πέρεζ θα πρέπει να αρχίσει να φοβάται αν συνεχίσει με την ίδια ορμή και στο Μεξικό ο 22χρονος!

Μάριος Γαντζούδης

Άξιοι αναφοράς

Χαμένοι: Ζού Γκουανγιού - Επειδή κατέστρεψε μόνος του ένα ελπιδοφόρο ξεκίνημα στο GP, σε μια από τις τελευταίες ευκαιρίες του να δείξει ... κάτι .
Νικητές: Φράνκο Κολαπίντο - Επειδή κατάφερε ξανά να βαθμολογηθεί, την ώρα που η Williams δεν έδειχνε αρκετά γρήγορη, εκτελώντας ίδια στρατηγική με τον Λόσον.
Χαμένοι: Άλεξ Άλμπον - Επειδή η σύγκρουσή του με τον Οκόν στην αρχή του αγώνα του στέρησε την δυνατότητα να ξεχωρίσει.
Νικητές: Πιέρ Γκασλί - Επειδή έδειξε καλά δείγματα γραφής με την αναβαθμισμένη Alpine, παρόλο που δεν κατάφερε να πάρει βαθμούς.

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.