Μάριος Γαντζούδης
Δημήτρης Δημητρακόπουλος
04 Nov
04Nov

Όπως κάθε φορά το MPS Motorsports επιλέγει νικητές και χαμένους από το «χαώδες» Γκραν Πρι Βραζιλίας 

Τέλος στο triple-header και πόσο καλύτερο και χαοτικό τέλος να ζητούσαμε; Πριν όμως πάρουμε ανάσες ενόψει της τελικής ευθείας, η αγαπημένη σας στήλη επιστρέφει καθώς το MPS Motorsports διαλέγει νικητές και χαμένους από το  Γκραν Πρι Βραζιλίας το οποίο κέρδισε εντυπωσιακά ο Μαξ Φερστάπεν !!

Νικητές: Μαξ Φερστάπεν 

Υπερηχητικός, αψεγάδιαστος και λίγο τυχερός! Αυτή ήταν η μαγική τριπλέτα (και με αυτή την σειρά σημαντικότητας) που έδωσε στον Ολλανδό την νίκη από την 17η θέση!!! Η ατυχία που είχε στις κατατακτήριες και έμεινε εκτός Q3 του ξεπληρώθηκε στον αγώνα. Παρά το γεγονός ότι στο Sprint βγήκε εντέλει 4ος χάρη στην παραβίαση του χρόνου Delta όταν υπήρχε το καθεστώς VSC, ο Ολλανδός τα ξεπλήρωσε όλα και με το παραπάνω με μια από τις καλύτερες επιδόσεις της καριέρας του. 

Δεν έκανε κανένα λάθος, έδειξε ανελέητο ρυθμό και έφερε ο ίδιος την κατάσταση υπέρ του, προτού καν  ευνοηθεί με την κόκκινη σημαία στον 32ο γύρο η οποία του επέτρεψε (όχι μόνο στον ίδιο βέβαια) να κάνει «δωρεάν» αλλαγή ελαστικών . Ο άνθρωπος έκανε συνολικά 17 φορές ταχύτερο γύρο στον αγώνα!!! Ακόμα και όταν πλέον στην δεύτερη επανεκκίνηση είχε περάσει τον Οκόν και είχε ανοίξει την διαφορά ο Μαξ έδειξε γιατί θα είναι όπως όλα δείχνουν για 4η φορά πρωταθλητής. Όπως τόνισε και η ίδια η Red Bull ο Φερστάπεν έκανε μια τεράστια δήλωση στο Βραζιλιάνικο GP ! 

Μάριος Γαντζούδης

Χαμένοι: Aston Martin και ειδικότερα Λάνς Στρόλ 

Άλλο ένα τριήμερο που πήγε εντελώς στραβά για την ομάδα του Λόρενς Στρόλ. Κάκιστος ρυθμός και τόση δυσαρέσκεια για το στήσιμο των μονοθεσίων που η Aston συμπεριφέρθηκε στο Sprint σαν να ήταν περίοδος ελεύθερων δοκιμών, καθώς τους άλλαξε εντελώς το setup υπό συνθήκες parc ferme εκκινώντας από τις τελευταίες δύο θέσεις. Aκόμα και έτσι όμως πήγε τόσο στραβά που οι δύο AMR24 τερμάτισαν εκεί όπου εκκίνησαν, στο τέλος, πίσω από την Sauber του Ζού !! 

Το βρεγμένο δεν τους πήγε πολύ καλύτερα καθώς παρά τον καλύτερο ρυθμό ενός γύρου, και οι δύο οδηγοί τράκαραν στις κατατακτήριες. Όμως οι ζημιές ήταν σχετικά μικρές και έτσι κατάφεραν να εκκινήσουν από το 9-10. Όμως αυτό ήταν το υψηλότερο σημείο του τριημέρου. Στον αγώνα ο Αλόνσο τα πήγαινε απλώς οκ μέχρι τον 43ο γύρο όταν και είχε τετακέ στην τελευταία στροφή που τον έφερε τελευταίο και ο Ισπανός κατάφερε απλά να πάρει μια θέση από τον Ζού. Όσο για τον Στρόλ, δεν εκκίνησε καν τον αγώνα. Το γιατί δείτε το μόνοι σας γιατί τα λόγια περισσεύουν...

Μάριος Γαντζούδης

Νικητές: Alpine

Οι εναλλαγές του καιρού και τα όποια απρόοπτα του κάθε αγώνα δίνουν ενίοτε ευκαιρίες στα αουτσάιντερ να πρωταγωνιστήσουν. Αλλά διπλή παρουσία στο βάθρο για τους Γάλλους;  
Κι όμως οι Οκόν και Γκασλί το έκαναν. Διατηρώντας έναν εξαιρετικό ρυθμό και εκμεταλλευόμενοι στο έπακρο τις διακοπές είτε λόγω αυτοκινήτου ασφαλείας, είτε λόγω κόκκινης σημαίας έκαναν κατάληψη στο βάθρο. Τα βλέμματα τράβηξε δικαιολογημένα ο Οκόν που όχι μόνο αμύνθηκε σθεναρά σε οποιαδήποτε απειλή αλλά κατάφερε να απομακρυνθεί στην επανεκκίνηση κι από τον μετέπειτα νικητή Μαξ Φερστάπεν. Εν τέλει τερμάτισε δεύτερος και o teammate του συμπλήρωσε το βάθρο αφού άντεξε μεν στην πίεση αλλά στάθηκε και τυχερός με τα συμβάντα των υπολοίπων. Με αυτό το αποτέλεσμα η Alpine έκανε άλμα τριών θέσεων και πήρε κεφάλι για την 6η θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών.
Ένας απίθανος αγώνας για τη Γαλλική ομάδα! 

Δημήτρης Δημητρακόπουλος

Χαμένοι : Κάρλος Σάινθ 

Από την κορυφή στο τίποτα. Από το μάξιμουμ στο μηδέν. 
Ή αλλιώς Κάρλος Σάινθ από το Μεξικό στη Βραζιλία. Πολύ κακό τριήμερο για τον πιλότο της Scuderia. Το ότι δεν είχε το ρυθμό να βρεθεί στις πρώτες θέσεις ήταν εμφανές, ωστόσο με την 5η θέση που κατέλαβε στο Sprint έδωσε μερικούς βαθμούς στην ομάδα του και εκμεταλλευόμενος τις συνθήκες θα μπορούσε να δώσει αρκετούς ακόμη την Κυριακή. Η συνέχεια ήταν καταστροφική...
Στην προσπάθεια του να βελτιώσει τον χρόνο του στο Q2 έχασε τον έλεγχο, τραυμάτισε την SF-24 και φυσικά δεν προκρίθηκε. Οι μηχανικοί έκαναν αγώνα δρόμου ώστε να επιδιορθώσουν τις ζημιές και ο Ισπανός βρέθηκε στην εκκίνηση έστω και από το pit lane λόγω αλλαγής κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων.
29 γύρους πριν το τέλος του αγώνα οι μπαριέρες τον σταμάτησαν μετά από άτσαλο φρενάρισμα στο μεσαίο κομμάτι της πίστας. Η εγκατάλειψη ήταν αναπόφευκτη δίνοντας έτσι την χαριστική βολή σε ένα κάκιστο τριήμερο. 

Δημήτρης Δημητρακόπουλος

Χαμένοι: Mclaren και ειδικότερα ο Λάντο Νόρις

Η Mclaren ξεκίνησε το τριήμερο με τις καλύτερες προυποθέσεις. Pole και 1-2 στο Sprint με πολύ καλό ρυθμό, κάτι στο οποίο βοήθησε η νέα πίσω πτέρυγα που έφερε η ομάδα του Woking στην Βραζιλία. Ακόμα και στις βρεγμένες κατατακτήριες όπου ο Όσκαρ Πιάστρι ήταν μέτριος προς κακός, αυτό αντισταθμίστηκε από την Pole Position του Νόρις, σε συνδυασμό με την καταστροφή της Red Bull στο Q2 και την σύγκρουση του Σάινθ για την Ferrari. Στον αγώνα όμως δεν πήγε τίποτα καλά. Αναγκασμένοι να επιστρέψουν στο προηγούμενο spec πίσω πτέρυγας και με «προβλήματα» όπως υποστηρίζουν στα φρένα, κανένας εκ των Πιάστρι και Νόρις δεν έκανε κάτι καλό. Ο Αυστραλός έμεινε στάσιμος στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα και στην μετριότητά του στον αγώνα, «τσίμπησε» και μια ποινή 10 δευτ. γιατί έπεσε πάνω στον Λίαμ Λόσον στα φρένα της 1ης στροφής! Όσο για τον «διεκδικητή του τίτλου»...

Λάντο δεν μπορείς. Το απέδειξες στον αγώνα και το απέδειξες και με την όλη στάση σου και τις δηλώσεις μετά τον αγώνα. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για το ότι ΞΑΝΑ έχασες την πρωτοπορία και έπειτα έμεινες πίσω από ένα εμφανώς κατώτερο μονοθέσιο (αυτό του Ράσελ). Δεν υπάρχει δικαιολογία για το ότι πάλι εσύ και το team σου ήσασταν αναποφάσιστοι στο θέμα ελαστικών πριν τελικά μπεις στα pits. Το όποιο πρόβλημα αν είχες στα φρένα, δεν γίνεται να σε επηρέασε μόνο στην επανεκκίνηση όπου ο Λεκλέρ σε «κατάπιε» και έχασες το φρενάρισμα. 
Ναι ο Μαξ στάθηκε τυχερός, αλλά έφερε τον εαυτό του στην θέση αυτή. Εσύ φρόντισες απλά να αποδείξεις ότι θες πολύ δουλειά ακόμα...

Μάριος Γαντζούδης

Χαμένοι: Haas

Η σταθερά ανοδική πορεία της Αμερικανικής ομάδας εξαφανίστηκε στο ομιχλώδες τοπίο του Interlagos. Από τα... αποδυτήρια πριν ακόμη ξεκινήσει το αγωνιστικό τριήμερο η Haas «έχασε» τον ασθενή Μάγκνουσεν με τον Μπέρμαν να παίρνει την θέση του στο δεύτερο μονοθέσιο της ομάδας.
Με τη λήξη του αγώνα Sprint ο νεαρός ήταν μόλις 14ος ενώ σε χειρότερη μοίρα βρέθηκε ο Χούλκενμπεργκ που εγκατέλειψε λίγους γύρους πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία. Η Κυριακή επιφύλασσε μια παρόμοια κατάσταση για την ομάδα. Περίπου στα μισά του αγώνα ο Γερμανός είχε μικροέξοδο στην πρώτη στροφή χωρίς να τραυματίσει το μονοθέσιο. Στάθηκε όμως αρκετά άτυχος ώστε το πάτωμα της VF-24 να κολλήσει στην άκρη της πίστας χωρίς να έχουν επαφή οι τροχοί με το έδαφος και άρα να μπορεί να επανέλθει χωρίς εξωτερική βοήθεια. Οι κριτές έτρεξαν να τον επαναφέρουν ώστε να αποφύγει την εγκατάλειψη όμως βάσει κανονισμών κάτι τέτοιο απαγορεύεται κι έτσι οι αγωνοδίκες τον απέκλεισαν από τον αγώνα! Την ίδια ώρα ο Όλι αν και είχε την διάθεση να παλέψει το παράκανε σε ορισμένες περιπτώσεις και η προσπάθεια του δεν απέδωσε αφού τερμάτισε μακριά από τους βαθμούς. Σε συνδυασμό με την απίστευτη επίδοση της Alpine η Haas υποχώρησε στη βαθμολογία των κατασκευαστών.

Δημήτρης Δημητρακόπουλος

Χαμένοι: Williams

Νομίζω δεν χρειάζονται πολλές εξηγήσεις για το ότι η Williams ανήκει στους χαμένους... 

Ο Άλεξ Άλμπον έδειξε καλά δείγματα μέχρι να τρακάρει στις κατατακτήριες, όπου παρά το γεγονός ότι εντέλει ήταν στην εντυπωσιακή 7η θέση, δεν κατάφερε να την εκμεταλλευτεί καθώς έκανε την FW46 του σμπαράλια και δεν εκκίνησε καν τον αγώνα. 

Στην άλλη μεριά του γκαράζ ήταν μια απότομη προσγείωση για τον Φράνκο Κολαπίντο καθώς ο νεαρός που αποτελεί το πιο hot όνομα αυτή την στιγμή, με την Red Bull να φαίνεται διατεθιμένη να τον κάνει δικό της οδηγό, κατάφερε να τρακάρει όχι μια αλλά δύο φορές. Μία στις κατατακτήριες και μία στον αγώνα, στην προσπάθειά του να φτάσει την ουρά του αυτοκινήτου ασφαλείας, φέρνοντας έτσι την κόκκινη σημαία. Ενδιάμεσα και μέχρι τότε δεν είχε δείξει πολλά πράγματα, όντας εμφανώς στην φάση προσαρμογής καθώς ήταν η πρώτη του φορά που οδήγησε στο βρεγμένο μονοθέσιο Formula 1. 

Όλα αυτά έφεραν τεράστιους μπελάδες καθώς πλέον η ομάδα του Τζέιμς Βάουλς εκτός του ότι έχει να αντικαταστήσει τα διαλυμένα εξαρτήματα στα μονοθέσια, θα έχει όπως όλα δείχνουν πρόβλημα και στο να κρατηθεί εντός του cost cap, καθώς πλέον τόσες πολλές συγκρούσεις και δη μαζεμένες είναι ακριβές...

Μάριος Γαντζούδης

Άξιοι αναφοράς

Νικητές: RB για ένα αρκετά καλό τριήμερο, που ίσως χωρίς την κόκκινη σημαία να γινόταν βάθρο...
Νικητές: Τζόρτζ Ράσελ επειδή σε αντίθεση με τον teammate του έκανε το βέλτιστο με την «δύσκολη» W15 και χωρίς την κόκκινη σημαία ίσως να κέρδιζε ή έστω να ήταν στο βάθρο...
Χαμένοι: Λιούις Χάμιλτον επειδή είχε ένα κάκιστο τριήμερο σε όλους τους τομείς. Το καλύτερο που του συνέβη ήταν που τίμησε τον Αίρτον Σένα οδηγώντας την Mclaren MP4/5 του 1990 

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.