Για 24η και τελευταία φορά φέτος το MPS Motorsports διαλέγει νικητές και χαμένους από τον αγώνα στην Yas Marina!
24 και τέλος για την Formula 1, με τον αγώνα στο Άμπου Ντάμπι να δίνει τέλος όχι μόνο στην σεζόν αλλά και σε ορισμένες συνεργασίες όπως η θρυλική πλέον του Λιόυις Χάμιλτον με την Mercedes ή αυτή των Βάλτερι Μπότας και Ζού Γκουανγιού με την Sauber. Επίσης έιδαμε την Mclaren να κατακτά τίτλο κατασκευαστών μετά από 26 χρόνια, παρά την τεράστια προσπάθεια της Ferrari. Όμως πάνω από όλα το MPS Motorsports είναι εδώ για ακόμα μια φορά για να «ξεδιαλύνει» το τοπίο και να επιλέξει νικητές και χαμένους!
Έδωσε μια από τις καλύτερες παραστάσεις του φέτος και έκανε ότι μπορούσε για να πάρει τον πρώτο του τίτλο με την Scuderia. Άτυχος πριν καν ανάψουν τα φώτα της εκκίνησης καθώς από το FP1 κιόλας αντιμετώπισε πρόβλημα το οποίο για να επιλυθεί χρειαζόταν αλλαγή μπαταρίας και επομένως ποινή 10 θέσεων στο grid. Αμέσως την επομένη έμεινε εκτός κατατακτηρίων από το Q2, μόλις για χιλιοστά καθώς του ακυρώθηκε ο καλός του γύρος. Έτσι αναγκάστηκε να εκκινήσει προτελευταίος...
Όμως ο Μονεγάσκος δεν το έβαλε κάτω. Άδραξε την ευκαιρία που του έδωσε το «μακελειό» των πρώτων στροφών και ανέβηκε σαν σφαίρα τις θέσεις, δείχνοντας ανελέητο ρυθμό αγώνα, ειδικά στο 1o stint. Έπειτα κατάφερε άξια να βρεθεί στην 3η θέση πίσω μόνο από τους «φευγάτους» Νόρις και Σάινθ και ούτε καν απειλήθηκε, ολοκληρώνοντας έναν τρομερό αγώνα ανάκαμψης με την 13η φετινή παρουσία του στο βάθρο!
Μάριος Γαντζούδης
Ένα σαββατοκύριακο που ξεκίνησε πολύ ελπιδοφόρα για τον Φινλανδό όμως η κατάληξη ήταν η χειρότερη δυνατή. Ίσως ο τελευταίος του αγώνας στην F1 έληξε πρόωρα με εγκατάλειψη. Παρά το ότι εκκίνησε 9ος με το καλημέρα τιμωρήθηκε αφού συγκρούστηκε με τον Πέρεζ στον πρώτο γύρο. Λίγο αργότερα οι όποιες ελπίδες να σπάσει το ρόδι, παίρνοντας βαθμούς για φέτος εξανεμίστηκαν.
Προσπαθώντας να επανέλθει και να σώσει το οτιδήποτε, χτύπησε τον Μάγκνουσεν, με την ζημιά που αποκόμισε να τον αναγκάζει να γυρίσει στο γκαράζ του. Σίγουρα άδοξο φινάλε για έναν ταλαντούχο και έμπειρο οδηγό σαν αυτόν. Βέβαια στις δηλώσεις μετά το φινάλε είπε ξεκάθαρα ότι δεν ήταν αυτός ο τρόπος που θα ήθελε να ολοκληρώσει και πως αυτό δεν έχει συμβεί. Copy Βάλτερι...
Δημήτρης Δημητρακόπουλος
Είναι απίθανος ο Γάλλος και κλείνει την χρονιά όπως του αξίζει ! Ήταν εμφανές ότι οι αναβαθμίσεις της Alpine που ήρθαν για το τελευταίο κομμάτι της σεζόν, ταίριαξαν γάντι στον Γκασλί και ο 28χρονος όπως και στους προηγούμενους αγώνες, πετούσε και στο Άμπου Ντάμπι! Θαυμάσιος στις κατατακτήριες όπου ήταν 6ος και ανέβηκε μια θέση μετά την ποινή του Νίκο Χούλκενμπεργκ και επίσης γρήγορος και σταθερός στον αγώνα, όπου μάλιστα εκμεταλλευόμενος την σύγκρουση Φερστάπεν-Πιάστρι πέρασε όλο το 1ο stint στην 3η θέση, κρατώντας μάλιστα πίσω του τον επιτιθέμενο Τζόρτζ Ράσελ!
Μπορεί να μην κατάφερε να κρατηθεί εκεί, πράγμα λογικό δεδομένης της δυναμικής των Mercedes, Red Bull και Ferrari, όμως ο Πιέρ κατάφερε να σφραγίσει στο υπόλοιπο του αγώνα την 6η θέση της Alpine στους κατασκευαστές, καθώς έμεινε μπροστά από την αντίπαλη Haas του Γερμανού και τερμάτισε 7ος, ταυτόχρονα προσπερνώντας τον «Hulk» και στην τελική βαθμολογία των οδηγών παίρνοντας στο «photo finish» την 10η θέση για μόλις έναν βαθμό! Σαν να μην έφταναν όλα αυτά ολοκλήρωσε την φετινή σεζόν χωρίς να έχει στοιχίσει στην ομάδα του ούτε λεπτό σε ζημιές, πράγμα... ανεκτίμητο στην εποχή του Budget Cap!
Μάριος Γαντζούδης
Η 4η νίκη του Nόρις στην Formula 1 σίγουρα θα μείνει αξέχαστη. Στον ίδιο, στην ομάδα, σε ΟΛΟΥΣ.
Αυτή είναι που έφερε την ιστορική Βρετανική ομάδα στην κορυφή των κατασκευαστών, 26 ολόκληρα χρόνια μετά την τελευταία φορά. Ένας μεγάλος κύκλος ξηρασίας μόλις έκλεισε αλλά αυτό μόνο εύκολο δεν απεδείχθη. Ο έτερος πιλότος των «papaya» Όσκαρ Πιάστρι, βρέθηκε στο ναδίρ πολύ νωρίς στον αγώνα και η κατάληξη του τίτλου βρέθηκε αποκλειστικά στα δικά του χέρια. Ο Βρετανός κατάφερε να μείνει μπροστά από την αρχή ως το τέλος και χάρισε την μεγαλύτερη χαρά του 21ου αιώνα στην ομάδα του! Το επίτευγμα απόκτα τεράστια αξία αν αναλογιστούμε και το γεγονός πως η Mclaren αντιμετώπιζε πολλά θέματα μόλις λίγα χρόνια πριν. Εντελώς εκτός ανταγωνισμού, χωρίς την παραμικρή εξέλιξη, μέχρι και με χρεοκοπία κινδύνεψε, όμως τα πήγε περίφημα. Έχουν κάθε λόγο να το πανηγυρίζουν έξαλλα και να αισθάνονται υπερήφανοι οι πορτοκαλί.
Δημήτρης Δημητρακόπουλος
Κατάλαβε κανείς ότι έτρεχαν δύο Alpine στο Άμπου Ντάμπι; Εγώ με δυσκολία και λόγω της «δουλειάς». Ο Αυστραλός δεν αναμέναμε ότι ακριβώς θα έκανε θαύματα με την χαμηλότερου spec A524 (δεν είχε την αναβαθμισμένη μπροστινή πτέρυγα όπως ο Γκασλί) όμως ήταν απογοητευτικός. Και με δεδομένες τις πρώτες εμφανίσεις των Μπέρμαν και Κολαπίντο δεν ισχύει τόσο η δικαιολογία ότι «είναι ο πρώτος του αγώνας».
Τελευταίος και καταϊδρωμένος στις κατατακτήριες, παρά το ότι εκκίνησε εν τέλει πιο μπροστά λόγω ποινών των άλλων και στον αγώνα η εικόνα δεν άλλαξε, με τον Τζάκ να δείχνει έξω από τα νερά του. Σίγουρα δεν θα εμφανιστεί τόσο «ψαρωμένος» στην Αυστραλία σε τρείς μήνες, όμως με δεδομένη την παρουσία του πάντα επίμονου και ανυπόμονου Φλάβιο Μπριατόρε, που μην ξεχνάμε προσπάθησε μέχρι και να πάρει τον Κολαπίντο και να σπάσει το συμβόλαιο του Ντούχαν για το 2025 και έχοντας επίσης ως δεδομένη την ύπαρξη των Βάλτερι Μπότας και (οσονούπω) του Σέρχιο Πέρεζ στην λίστα των ελεύθερων και έμπειρων, μια δύο ακόμα εμφανίσεις σαν και την σημερινή... και η γκιλοτίνα θα πέσει...
Μάριος Γαντζούδης
Νικητές: Hamilton
Μια τελευταία παράσταση στην ομάδα που μαζί της μεγαλούργησε και κατέρριψε κάθε ρεκόρ. Αυτή την παράσταση έδωσε στον τελευταίο του αγώνα στην Mercedes ο Λιούις Χάμιλτον. Τι κι αν εκκινούσε από την 18η θέση, χωρίς να έχει κιόλας την ευθύνη;
Διατήρησε έναν απίθανο ρυθμό, με την τεράστια εμπειρία του άφησε στην άκρη τους συναισθηματισμούς, φλέρταρε με το βάθρο και λίγο πριν το φινάλε προσπέρασε τον teammate του με εντυπωσιακό τρόπο για να τερματίσει 4ος. Σχεδόν ιδανική αυλαία για τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στα «ασημί βέλη».
Αν μη τι άλλο ο Σερ Λιούις έδειξε πως το κατέχει ακόμη και απάντησε σε εχθρούς και φίλους, λίγο πριν μετακομίσει στο Maranello για λογαριασμό της Ferrari.
Δημήτρης Δημητρακόπουλος
Εκ του αποτελέσματος χαμένη η Haas. Βρέθηκε για αρκετό διάστημα στην 6η θέση του πίνακα των κατασκευαστών.
Σε ορισμένες περιπτώσεις κάποιοι βιάστηκαν να την θεωρήσουν και οριστική. Φτάνοντας όμως στον «τελικό» του Άμπου Ντάμπι δεν είχε εκείνη το πάνω χέρι. Παρόλαυτα το πάλεψε, είδε τον Χούλκενμπεργκ να κάνει εκπληκτικές κατατακτήριες, τον Μάγκνουσεν να κερδίζει θέσεις αρχικά, όμως μια αργοπορία στο pit lane και κυρίως η κακή εκτίμηση του Μπότας άφησαν τους Αμερικανούς με ένα μονοθέσιο στη δεκάδα. Η 8η θέση του «Hulk» τελικά δεν ήταν αρκετή και η ομάδα τερμάτισε στην 7η θέση πίσω από την Alpine.
Όπως και να χει δεν μπορεί να παραλείψει κανείς το γεγονός ότι οι άνθρωποι της Haas δούλεψαν πολύ, βρήκαν ανέλπιστη ταχύτητα μέσα στην σαιζόν και δημιούργησαν μόνοι τους τις όποιες προσδοκίες, αφήνοντας υποσχέσεις για τη νέα αγωνιστική περίοδο.
Δημήτρης Δημητρακόπουλος