Μάριος Γαντζούδης
03 Jul
03Jul

Ο Μάριος Γαντζούδης αναλύει την σύγκρουση που έφερε αναταραχή στον κόσμο της Formula 1 και το που θα οδηγήσει ...

Η μονομαχία του Μαξ Φερστάπεν με τον Λάντο Νόρις και η εκρηκτική κατάληξή της, έφερε στο προσκήνιο πάλι την κουβέντα για τις μονομαχίες και πιο ειδικά για την αντιμετώπισή τους τόσο από τους αγωνοδίκες όσο και από την μεριά των οδηγών. Πιο συγκεκριμένα ο Ολλανδός 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής βάλλεται από παντού . Όμως είναι αυτό δίκαιο; Θα μπορούσε να κάνει κάτι από μέρους του ο Νόρις; Θα αλλάξει ποτέ ο Μαξ;

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης

Η μάχη

Μέχρι τον 52ο γύρο το Γκραν Πρι Αυστρίας έμοιαζε με μια άνετη νίκη του Φερστάπεν με τον Νόρις να παίρνει άλλη μια 2η θέση. Όμως το αργό pit stop της Red Bull (6.5 δευτ.) έδωσε την ευκαιρία στον Βρετανό να διεκδικήσει από το πουθενά την νίκη και αυτό σε συνδυασμό με ένα μπλοκάρισμα του Ολλανδού στον ίδιο γύρο έκανε μια νίκη του Νόρις αρκετά πιθανή… Εάν μπορούσε να περάσει τον Μαξ. Μόλις στον 55ο γύρο ήρθε η πρώτη από τις πολλές απόπειρες του Λάντο στα φρένα της 3, με τον Μαξ να αμύνεται σθεναρά. Στον 59ο γύρο ο Νόρις με αρκετά ρισκαδόρικη βουτιά στην 3 πήρε προσωρινά την πρωτοπορία, όμως καθώς βγήκε εκτός πίστας επέλεξε να δώσει την θέση πίσω, όντας ήδη υπό εξέταση για track-limits . 
Στον 63ο γύρο ο Νόρις πάλι έκανε την ίδια μανούβρα αυτή την φορά όμως ωθώντας τον Φερστάπεν εκτός πίστας και έτσι ο Ολλανδός θεώρησε σωστό να μην δώσει την πρωτοπορία στον Βρετανό και έτσι στον επόμενο γύρο όταν ο Νόρις επέλεξε αυτή την φορά να επιτεθεί από την εξωτερική, ήρθε το ‘’μοιραίο’’ με τους δύο να έρχονται σε επαφή και να καταστρέφεται ο αγώνας και των δύο, κυρίως όμως του Λάντο ο οποίος αναγκάστηκε σε εγκατάλειψη.

Που έκανε λάθος ο Μαξ ;

Ο Μαξ Φερστάπεν ανέκαθεν υιοθετούσε έναν επιθετικό τρόπο αντιμετώπισης των μονομαχιών στα πρότυπα οδηγών όπως ο Αίρτον Σένα  και o Μίκαελ Σουμάχερ , όπου η λογική είναι ή ο δρόμος μου ή τίποτα. Αυτό σε άλλες εποχές έχει οδηγήσει σε πολλές αμφισβητούμενες στιγμές για τον Ολλανδό όπως στις επικές μάχες του (μέχρι ένα σημείο) με τον Λιούις Χάμιλτον το 2021, αλλά και στην ίδια πίστα όταν και ο Ολλανδός οδήγησε αρκετά επιθετικά με αντίπαλο τον Σαρλ Λεκλέρ το 2019 , με την οδήγηση του Μαξ να έρχεται στο προσκήνιο παρά την νίκη του. 

Στην μονομαχία με τον Νόρις συμπεριφέρεται δίκαια μέχρι τον 64ο γύρο όπου και γίνεται η σύγκρουση. Η άμυνα του στον 55ο γύρο όπου και ο Λάντο τον κατηγόρησε για κίνηση υπο φρενάρισμα, είναι ακριβώς στο όριο και δεν παραβίασε κάποιον κανονισμό . Όμως την ώρα που ο Λάντο προσπάθησε από την εξωτερική ο Μαξ ενώ τον κλείνει σταδιακά , υπερβαίνει το όριο και δεν αφήνει αρκετό περιθώριο κίνησης στον Νόρις , ο οποίος βρισκόταν σχεδόν δίπλα του. Η ειρωνεία για τους δύο και ειδικότερα για τον Ολλανδό βρίσκεται στο ότι λίγα μόλις δευτερόλεπτα μετά την σύγκρουσή τους, ανακοινώθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων στον οδηγό της McLaren για track-limits. 

Το πραγματικό φάουλ του Φερστάπεν και κάτι που δεν σχολιάζεται δυστυχώς όσο θα έπρεπε είναι ότι στην ευθεία αμέσως μετά κλείνει τον Νόρις ξανά και τον ωθεί στο γρασίδι κάτι το οποίο ήταν εντελώς απαράδεκτο και πιθανώς και επικίνδυνο αφού και οι δύο είχαν ζημιές που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε άλλη μια σύγκρουση και ίσως να μπλέκανε και άλλα μονοθέσια που περνούσαν δίπλα τους. 

Έκανε κάτι λάθος ο Λάντο; Θα αλλάξει ο Μάξ ;

Ο Βρετανός από την μεριά του τα έκανε σχεδόν όλα τέλεια . Δεν δίστασε απέναντι στον φίλο του και παγκόσμιο πρωταθλητή και προσπάθησε τα πάντα για να περάσει, ακόμα και ωθώντας τον Ολλανδό εκτός πίστας όπως προανέφερα. Όμως βρε Λάντο, γιατί να προσπαθήσεις από την εξωτερική της 3; Εκεί βρίσκεται κατ’ εμένα το μοναδικό λάθος του Βρετανού. Ίσως εάν περίμενε μία στροφή ακόμα και να αφοσιωνόταν στο να πάρει την καλύτερη δυνατή γραμμή ενόψει της 4 , να πέρναγε αναίμακτα τον Μαξ . Αλλά δεν θα το μάθουμε ποτέ αυτό.

Τώρα ξανά στα του Ολλανδού … Ο Μαξ δεν θα αλλάξει . Όσο και να τιμωρηθεί, όπως και να τιμωρηθεί. Αυτό φαίνεται εξάλλου και στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα. Ακόμα και αν του επιβάλει το PR να ζητήσει συγνώμη ή εάν ο ίδιος αποφασίσει προσωρινά να ρίξει λίγο νερό στο κρασί του. Και για μένα καλά θα κάνει. Αυτό δούλεψε σε άλλους και αυτό το στυλ δουλεύει και για αυτόν . 

Οι αλλαγές χρειάζονται αλλού...

Όπως έχουν παρατηρήσει αρκετοί δημοσιογράφοι και απλοί φίλαθλοι της Formula 1, χρειάζονται χθες αλλαγές στις ποινές που απονέμονται στους οδηγούς. Και η λύση βρίσκεται και για εμένα στο παρελθόν. Ποινή διέλευσης από τo Pit Lane. Απλή και η μόνη πρέπουσα για συμπεριφορές σαν του Μαξ . Αντί για ποινές χάδια όπως των 5 και 10 δευτερολέπτων που σε περιπτώσεις όπως του Silverstone το 2021, δεν στερούν κάτι από τον υπαίτιο . Με την ποινή αυτή ο Max θα έχανε περίπου αρκετά παραπάνω δευτερόλεπτα καθώς ανάλογα με την πίστα ο χρόνος διέλευσης κυμαίνεται από 20-25 δευτερόλεπτα και έτσι θα έπεφτε και πιο πίσω στην τελική κατάταξη , αφού στην πραγματικότητα η ποινή 10 δευτ. που δέχθηκε, δεν τον επηρέασε στο ελάχιστο, εφόσον η διαφορά του από την Haas του Hulkenberg ήταν πάνω από 10 δευτ.  Αυτή παραμένει στα μάτια μου η μόνη αποτελεσματική λύση, όπως και σε προηγούμενες εποχές ακόμα και αν σε κάποιες περιπτώσεις (Montoya – Μαλαισία 2002 ) ήταν άδικη. 

(Σχετικό δείγμα της ποινής διέλευσης, από το αναφερθέν συμβάν)

Θα οδηγήσει κάπου ο ''πόλεμος'' δηλώσεων; 

Μετά το συμβάν όλες οι μεριές είχαν κάτι να πουν όμως η Mclaren ήταν πιο επιθετική στις δηλώσεις της. Συγκεκριμένα ο επικεφαλής της, Αντρέα Στέλλα άφησε αιχμές για εύνοια της FIA υπέρ του Φερστάπεν και της Red Bull, λέγοντας πως η ατιμωρησία προηγούμενων συμβάντων και πιο συγκεκριμένα του 2021, επιτρέπει στον Μαξ να συμπεριφέρεται έτσι. 

Από την μεριά του κλασσικά ο Κρίστιαν Χόρνερ αμύνθηκε τονίζοντας την πεποίθησή του ότι επρόκειτο για ''αγωνιστικό συμβάν''

Οι εκατέρωθεν δηλώσεις από όλες τις μεριές είναι σίγουρο πως θα συνεχιστούν και στο επερχόμενο τριήμερο του Silverstone όμως δεν θεωρώ ότι θα προσφέρουν πολλά εκτός από ψωμάκι για εμάς . Ειδικά όταν φτάνεις σε επίπεδα παιδιαρίσματος όπως αυτό :

Θα έχουμε εντέλει νέο Ρόσμπεργκ-Χάμιλτον; 

Οι δηλώσεις των δύο οδηγών άφησαν την εντύπωση σε πολλούς από εμάς πως εάν ο Μαξ δεν παραδεχθεί το λάθος του ή έστω εάν δεν το συζητήσει με τον Λάντο, ίσως βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας αντιπαλότητας τύπου Νίκο Ρόσμπεργκ - Λιούις Χάμιλτον, οι οποίοι ως γνωστόν υπήρξαν φίλοι και συναθλητές από μικρή ηλικία, μέχρι να έρθει η ώρα να βρεθούν αντίπαλοι το 2014 ως μοναδικοί διεκδικητές του τίτλου. Έκτοτε η αντιπαλότητά τους εντός και εκτός πίστας από το 2014 μέχρι το τέλος του 2016 έμεινε στην ιστορία της Formula 1. 

Όταν ο Λάντο ρωτήθηκε από το SkySports για το πως θα επηρεαστεί η φιλία του με τον Μαξ αυτός τόνισε πως '' εξαρτάται από το τί θα πει. Αν πει ότι δεν έκανε τίποτα λάθος θα χάσει πολύ σεβασμό ''

Μένει να δούμε τι θα συμβεί σε λίγες μέρες στην ιστορική Αγγλική πίστα του Silverstone

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.