Μάριος Γαντζούδης
28 Mar
28Mar

Ο Μάριος Γαντζούδης αναλύει το εκκολαπτόμενο δίλημμα για το εάν η Ferrari θα μετανιώσει που διώχνει τον Carlos Sainz !

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης

103 νίκες , 104 Pole Positions , 65 ταχύτεροι γύροι , 197 βάθρα , 7 πρωταθλήματα. Τα στατιστικά αυτά ανήκουν στον οδηγό που θα αντικαταστήσει τον Carlos Sainz Jr του χρόνου στην Ferrari . Σε έναν οδηγό που μετά από τον απίθανο τρόπο που έχασε τον 8ο τίτλο του το 2021, έχει περάσει δύο δύσκολα χρόνια χωρίς ούτε μία νίκη. Έχει ξαναβρεθεί παρεμπιπτόντως σε αυτή την θέση. Το 2009, όταν η ομάδα του τα έκανε όλα ανάποδα στους νέους κανονισμούς . Τότε μάλιστα ''χτύπαγε'' παραπάνω διότι υπερασπιζόταν τον τίτλο του . 

Για τον ένα που δεν κατάλαβε μιλάμε για τον Sir Lewis Hamilton . Τον οδηγό που πλέον πολλοί αναρωτιούνται αν έκανε καλά να τον διαλέξει η Ferrari για να αντικαταστήσει τον Ισπανό. Για να είμαστε δίκαιοι ο Carlos κάνει εξαιρετική δουλειά . Ειδικά στο τριήμερο της Αυστραλίας που σε μεγάλο βαθμό φούντωσε αυτή την συζήτηση . ''Αν είχε τρέξει στην Jeddah, πολύ πιθανόν να ήταν 1ος στην βαθμολογία τώρα.'' δήλωσε στο SkySports ο Martin Brundle . Ναι πιθανό . Όμως δεν σημαίνει κάτι αυτό . 

Sainz vs Leclerc !?

Μια μερίδα φίλων της F1 έχουν πάει ένα βήμα παραπέρα και με αφορμή τις επιδόσεις του Charles Leclerc αναρωτιούνται μήπως η Ferrari διώχνει τον λάθος οδηγό . Έναν οδηγό που είναι τρία χρόνια μικρότερος από τον Ισπανό . Που τον έχει κερδίσει στην βαθμολογία στις 2 από τις 3 που είναι στην ίδια ομάδα . Που όλοι παραδέχονται πως δεν του έχει δοθεί μονοθέσιο ικανό για τίτλο και που αμέτρητες φορές τον έχει καταστρέψει η ίδια η Scuderia με κακές επιλογές στρατηγικής και όχι μόνο . Μάλιστα μία εξ' αυτών οδήγησε και στην πρώτη νίκη καριέρας του Sainz , στο Silverstone το 2022 . Ο Leclerc είναι ο οδηγός στον οποίο έχει επενδύσει η Ferrari για τα επόμενα χρόνια . Ακόμη και αφού αποσυρθεί ο Hamilton . Δικαίως θα πω εγώ. 

Για τι δίλημμα μιλάμε ρε παιδιά ;;;

Ας επιστρέψουμε στο δίλημμα Hamilton ή Sainz . Είναι μεγάλος λένε μερικοί και έχει περάσει τα καλύτερά του χρόνια . Την ίδια ώρα όμως ξεχνάνε ότι ο άλλος Ισπανός του grid είναι αισίως στα 42, τρία χρόνια μεγαλύτερος από τον Hamilton και ακόμα δείχνει σε ακμαία κατάσταση. Άλλοι λένε θα ταράξει την αρμονία της Ferrari και θα ζήσουν εποχές Rosberg ή Alonso (vs Hamilton) . Ναι υπάρχει ένας μικρός κίνδυνος αλλά εάν το 2026 η Ferrari δημιουργήσει ΄΄πύραυλο'' δεν θα την πειράξει και πολύ. 

Είναι αλήθεια ότι ο Lewis δυσκολεύεται πολύ από το 2022 και έπειτα . Μερικές φορές γκρινιάζει αλλά τις περισσότερες παραμένει υποστηρικτικός . Είναι αλήθεια όμως ότι κανένας οδηγός δεν κέρδισε με Haas!!! Όλοι οι μεγάλοι έχουν περάσει από τέτοια θέση. Vettel, Alonso, Schumacher, Hakkinen, Senna, Prost και πόσοι άλλοι έχουν περάσει σεζόν με μονοθέσια προβληματικά , αργά, αναξιόπιστα, την ώρα που οι αντίπαλοί τους κάλπαζαν στη δόξα. Όλοι τους όμως (σχεδόν) όταν ξαναπήραν το κατάλληλο μονοθέσιο στα χέρια τους έδειξαν την αξία τους. Γιατί όχι και ο Lewis?

Η Ferrari ΔΕΝ θα μετανιώσει !

Πάμε τώρα στην ίδια την Scuderia ... Η Ferrari ως γνωστόν περνάει την δεύτερη μεγαλύτερη περίοδο ξηρασίας της, μετά την διαβόητη εποχή δύο δεκαετιών που πέρασαν από το πρωτάθλημα του Jody Scheckter το 1979 έως το 2000 όταν και ο Michael Schumacher πότισε γλυκό νέκταρ τους Ιταλούς. Ακόμα ο τελευταίος πρωταθλητής της Ferrari παραμένει ο Kimi Raikkonen το μακρινό πλέον 2007 και έκτοτε οι αποτυχίες συνεχίζονται. Εάν η Ferrari θέλει την καλύτερη δυνατή ευκαιρία για τίτλο τότε αυτή είναι το δίδυμο Hamilton - Leclerc . Ο Carlos είναι καλός , είναι χρυσός ,γελαστός και συμπαθείς αλλά δεν είναι ούτε Hamilton , ούτε Verstappen. Δεν έχει την εμπειρία και το know-how του να κερδίζεις έναν τίτλο στην Formula 1 , πόσο μάλλον ΤΙΤΛΟΥΣ .

Ο Kimi Raikkonen παραμένει ο τελευταίος πρωταθλητής της Ferrari .

Δεν είναι μόνο η πίστα

Ένας τομέας στον οποίο θα συνεισφέρει σίγουρα ο Lewis Hamilton που δεν μπορεί να κάνει ο Sainz είναι στο να φέρει τον αέρα της αλλαγής στην Scuderia , την νοοτροπία νικητή , τις λεπτομέρειες, τις τεχνικές που κάνουν τους πρωταθλητές και ίσως (κατά τα πρότυπα) και προσωπικό για να το πετύχει. Το ίδιο που έκανε κάποτε ο Schumacher με τους Brawn και Byrne (και όχι μόνο) έπειτα από τους δύο τίτλους του στην Benetton . Το ίδιο που επιχείρησε να κάνει ο Alain Prost το 1990 όχι πετυχημένα όμως , για λόγους που θα δούμε σε κάποιο αφιέρωμα.  Το ίδιο που βίωσε σίγουρα ο ίδιος ο Hamilton όταν πήγε το 2013 στην Mercedes. Μια Mercedes που χάρη στον Schumacher, τον Brawn , τον σύμβουλο Lauda και άλλους κατάφερε να βάλει τα θεμέλια της επακόλουθης κυριαρχίας της. Συγνώμη Carlos , σε συμπαθώ αλλά δεν νομίζω ότι η Ferrari θα το μετανιώσει ακόμα και αν κάνεις το θαύμα του να πάρεις φέτος τίτλο ....

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.