Μάριος Γαντζούδης
12 Jul
12Jul

Τι συμβαίνει με Toyota και που οδεύει η Formula 1;

Με την είδηση ότι η Toyota ''ψάχνεται'' για συνεργασία με την Haas να σκάει από το πουθενά, μήπως η F1 μπαίνει ξανά σε γνώριμα μονοπάτια ; 

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης 

Πως έχουν τα πράγματα 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ των formula hu και racingnews365 η Toyota έχει κάνει επαφές με την ομάδα της Haas για πιθανή συνεργασία . Σύμφωνα με τα αναφερθέντα η συνεργασία αρχικά θα είναι σαν κύριος χορηγός, στα πρότυπα της Alfa Romeo με την Sauber τα προηγούμενα χρόνια, με την προοπτική όμως να επεκταθεί άμεσα και σε κατασκευή εξαρτημάτων ή μέρους/ολόκληρου του σασί σε συνεργασία με την Dallara η οποία κατασκευάζει από το 2016 τα μονοθέσια της Αμερικάνικης ομάδας. 

Μέρος του σχεδίου αυτού σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες είναι να χρησιμοποιηθεί η αεροδυναμική σήραγγα της Toyota στην Κολωνία, στην οποία έχει καταφύγει και η Andretti στην προσπάθειά της να μπει στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η Ιαπωνική εταιρία δεν έχει ακόμη σκοπό να αναπτύξει δικούς της κινητήρες. 

Που οδηγούμαστε λοιπόν ; Τι δείχνει το παρελθόν ;

Αυτή η είδηση λοιπόν σε συνδυασμό με το δεδομένο ενδιαφέρον της General Motors για την F1 εφόσον ενταχθεί η ομάδα του Michael Andretti, το ενδιαφέρον στο παρελθόν αλλά και τώρα διάφορων αυτοκινητοβιομηχανιών και με δεδομένες τις Ford και Audi από  το 2026, έχουμε σαν σύνολο πιθανών κατασκευαστών τις: Ferrari, Mercedes, Renault, Audi, Honda, Toyota και General Motors συν την Ford έστω σαν συνεργάτρια της Red Bull Powertrains. ! 

Τέτοια τεράστια συμμετοχή έχουμε να δούμε στην Formula 1 εδώ και 20 χρόνια όταν στο απόγειο της πρώτης εποχής των κατασκευαστών στην Formula 1 συμμετείχαν οι : Ferrari, BMW, Ford, Honda, Toyota, Renault, Mercedes (honorable mention η Peugeot που συμμετείχε επίσημα μέχρι το 2000, αλλά οι μηχανές της συμμετείχαν μέχρι και το 2002 ) και έριχναν άφθονο και πολύ χρήμα στην προσπάθεια της νίκης . Βέβαια αυτή η πανδαισία καπιταλισμού και χρήματος δεν κράτησε για πάντα, καθώς η Ford αποχώρησε στο τέλος του 2004 πουλώντας την Jaguar στην Red Bull, με τις Honda, BMW και Toyota να έχουν αποχωρήσει μέχρι το τέλος της δεκαετίας, κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και των αλλεπάλληλων αποτυχιών τους

Η νέα εποχή των κατασκευαστών ...

Σε αντίθεση με δύο δεκαετίες πριν τα πράγματα έχουν αλλάξει, πλέον δεν υπάρχει άφθονο χρήμα για ξόδεμα . Πλέον υπάρχει cost cap οπότε οι κολοσσοί δεν θα ξοδέψουν τεράστια ποσά για μικρό αντάλλαγμα, όπως έγινε στις περιπτώσεις της Toyota και της Honda που αποχώρησαν από την Formula 1 στα τέλη των 00s. Τα δεδομένα τώρα είναι αλλαγμένα και στην γενική εικόνα της Formula 1. Πλέον υπό την Liberty Media η F1 είναι μεγαλύτερο εμπορικό μέγεθος από ότι ήταν στο απόγειο της κυριαρχίας της Ferrari και του Μίκαελ Σουμάχερ. Τα Social Media , το Netflix και η (δυστυχής κατ' εμέ) εμπορευματοποίηση-αμερικανοποίηση του αθλήματος έχουν σιγουρέψει ένα τεράστιο κοινό και πολλά έσοδα.

Οι εταιρίες πλέον θέλουν περισσότερο από ποτέ να συνδέσουν το όνομά τους με το μεγαλύτερο θέαμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και με τους μεγαλύτερους αστέρες . Μια κίνηση λοιπόν της Toyota και της οποιασδήποτε Toyota έστω σε επίπεδα χορηγίας αποτελεί χαμηλό ρίσκο σε σχέση με παλιά . 

Θα τα καταφέρει με την 2η η Toyota ; 

Εάν όντως τα σενάρια επαληθευτούν και έχουμε ξανά Toyota στην F1, πιστεύω πως θα τα πάει καλύτερα από την πρώτη. Τα χρόνια 2002-2009 για την Ιαπωνική εταιρεία χαρακτηρίστηκαν από λανθασμένη νοοτροπία και πολύ ξοδεμένο χρήμα για το τίποτα . Σύμφωνα με πολλές μαρτυρίες στελεχών της ομάδας της Toyota οι Ιάπωνες προσπάθησαν να προσαρμόσουν την Formula 1 στην νοοτροπία τους (The Toyota way) και όχι το ανάποδο. Πιστεύω πως η παταγώδης αποτυχία του προγράμματος τους τότε θα δείξει τον σωστό δρόμο στην ηγεσία και σε συνδυασμό με τα επιτυχημένα έκτοτε προγράμματα σε WEC και WRC, θα δώσουν μια καλύτερη Toyota . 
Εάν θέλεις αναλυτικά τους λόγους της αποτυχίας της Toyota στην F1 αυτό το βίντεο από το The Race είναι ότι πρέπει για εσένα:

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.