Μάριος Γαντζούδης
26 Jul
26Jul

Το δίλημμα του Ισπανού είναι τεράστιο και οι επιλογές... όχι τέλειες

Γράφει ο Μάριος Γαντζούδης

''Φυσικά και όχι. Ούτε καν σκέφτομαι την περίπτωση διαλλείματος'' δήλωσε ο Κάρλος Σάινθ στην συνέντευξη τύπου της FIA ενόψει του Βελγικού Γκραν Πρι, όταν ρωτήθηκε για την πιθανότητα να μείνει έναν χρόνο εκτός Formula 1, εφόσον δεν βρεθεί η ιδανική θέση για εκείνον. Όμως με τα τελευταία νέα οι επιλογές του 29χρονου Ισπανού μοιάζουν η μια χειρότερη από την άλλη. 

Ας αναλύσουμε λοιπόν τα τελευταία δεδομένα για κάθε κενή θέση που μένει και να δούμε προς τα που θα οδηγηθεί ο Κάρλος.

Audi

Μέχρι πριν λίγο καιρό οι Γερμανοί φάνταζαν ιδανική επιλογή για τον Σάινθ. Είναι γνωστό ότι του έχει κατατεθεί προσφορά για πολυετές συμβόλαιο με αρκετά παχυλό μισθό . Όμως ο Κάρλος είχε τις αμφιβολίες του και γιαυτό δεν έχει δεχθεί την πρόταση. Η Audi μπορεί να επιτάχυνε την πλήρη εξαγορά της Sauber για να έχει τον απαραίτητο χρόνο προετοιμασίας, όμως το προϊόν της Sauber δεν βελτιώνεται εντός πίστας καθώς την δεδομένη χρονική στιγμή η ομάδα παραμένει τελευταία με 0 βαθμούς και παρά την τεράστια αναβάθμιση που έτρεξε ο Μπότας στο Ουγγρικό Γκραν Πρι η διαφορά δεν ήταν τεράστια . 

Επιπλέον στα παρασκήνια τα πράγματα ήταν εδώ και καιρό τεταμένα καθώς όπως αποκαλύφθηκε υπήρξε κόντρα των υπευθύνων Σάιντλ (επιχειρησιακός διευθυντής) και Χόφμαν (Πρόεδρος Audi) σε διάφορα ζητήματα, η οποία οδήγησε την Audi στην απομάκρυνση και των δύο και την αντικατάστασή τους με τον Ματία Μπινότο. Αυτό μόνο καλό σημάδι δεν είναι για το μέλλον της Audi καθώς μόλις ενάμιση χρόνο πριν την επίσημη εισοδό της στην F1, απομάκρυνε τα δύο σημαντικότερα στελέχη της και πλέον θα πορευτεί με το όραμα του Μπινότο. Αυτό ίσως οδηγήσει σε επιπλέον αντικαταστήσεις στελεχών πιο κάτω στην βαθμίδα και στο αγωνιστικό μέρος. Επιπλέον ακούγεται έντονα το όνομα του Μάικ Κρακ για την θέση του διευθυντή της ομάδας, θέση η οποία παρέμενε κενή από την αποχώρηση του Φρέντ Βασέρ για την Ferrari και έπειτα, με τις ευθύνες αυτές να ''απονέμονται'' στον Αλεσάντρο Αλούμνι Μπράβι υπό τον ρόλο του ''εκπροσώπου ομάδας''. Παρόλο που στην προαναφερθείσα συνέντευξη τύπου ο Ισπανός τόνισε ότι η πρόσληψη Μπινότο δεν επηρεάζει την κρίση του, σίγουρα μέσα του θα το σκέφτεται.

Τέλος η ομάδα αντιμετωπίζει έντονα προβλήματα στην προσέγγιση στελεχών από άλλες ομάδες καθώς η βάση της Audi θα βρίσκεται σε δύο μέτωπα. Στο Χίνβιλ της Ελβετίας και στην Νυρεμβέργη της Γερμανίας. Αυτό κάνει πολλούς μηχανικούς και στελέχη να διστάζουν να κάνουν την αλλαγή, καθώς η πλειοψηφία των ομάδων (6 από τις 10) έχουν την βάση τους στην Αγγλία, ενώ άλλες δύο στην Ιταλία . Οι περισσότεροι όντας χρόνια στο επάγγελμα και με οικογένειες, βρίσκουν καλύτερη την μεταγραφή σε άλλη ομάδα της ίδιας χώρας παρά το να αφήσουν τις οικογένειές τους για μερικά χρόνια . Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα αντιμετώπιζε η εργοστασιακή ομάδα της Toyota, στο διάστημα που ήταν στην F1. 

Εάν λοιπόν ο Ισπανός επιλέξει εντέλει την Γερμανική πρόταση, θα είναι κατά πάσα πιθανότητα στις τελευταίες θέσεις του grid το 2025, με μοναδική ελπίδα μια 9η ή 10η θέση που και που, ενώ με τις δυσκολίες της Audi δεν έχει καμία εγγύηση ότι το 2026 ή το 27 θα διεκδικεί ξαφνικά νίκες. 

Alpine

Οι Γάλλοι μπήκαν ξαφνικά σφήνα για την απόκτηση του Σάινθ στις αρχές Ιουνίου, με την πρόταση αυτή να μην είναι καθόλου αδιάφορη στον Ισπανό. Οι πληροφορίες λένε ότι τα νήματα για αυτή την πρόταση -όπως και για πολλά άλλα- κίνησε ο Φλάβιο Μπριατόρε. Ο ειδικός σύμβουλος της Renault κάνει και άλλες κινήσεις καθώς σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, έχει πείσει τους υπεύθυνους να σταματήσουν την ανάπτυξη κινητήριας μονάδας για το 2026 και να εγκαταλείψουν το πρόγραμμα και αντί αυτού να κλείσουν συμφωνία παροχής με την Mercedes. Μάλιστα η συμφωνία φημολογείται ότι είναι προ των πυλών, με ημερομηνία έναρξης το 2025, ενώ από το 2026 εκτός του κινητήρα θα περιλαμβάνει και κομμάτια του σασί όπως η ανάρτηση, στα πρότυπα της Aston Martin . 

Αυτή η κίνηση ίσως αποφέρει πολλά αποτελέσματα στο βραχυπρόθεσμο, καθώς όπως έχει δείξει η McLaren πρόσφατα, μπορείς να κερδίσεις και ως πελάτης, χωρίς να είσαι εργοστασιακή ομάδα. Όμως για την Alpine αυτό θα ήταν παραδοχή ότι ''δεν μπορούμε να κάνουμε καλή δουλειά, τα παρατάμε'' που δεν είναι και το καλύτερο μήνυμα. Επιπροσθέτως σε επίπεδο στελεχών υπάρχει μηδενική σταθερότητα, με πολλά βασικά στελέχη να έχουν αποχωρήσει σε διάστημα λίγων ετών. Οι Πρόστ, Σάφναουερ, Χάρμαν, Φράι και Περμέιν είναι μερικά μόνο στελέχη και διευθυντές που έχουν αποχωρήσει ή απολυθεί από την Γαλλική ομάδα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, ενώ έντονες φήμες θέλουν και τον -προσωρινά από πέρσι- επικεφαλής της ομάδας Μπρούνο Φάμιν να αντικαθίσταται από τον Όλιβερ Όουκς, κάτι που θα σήμαινε τον τρίτο διαφορετικό ''αρχηγό'' εντός 12 μηνών! Συνολικά από το 2018 και έπειτα κανένας ρόλος δεν είναι σταθερός με ότι συνέπειες μπορεί αυτό να έχει για την απόδοση της ομάδας μέσα στην πίστα.

Εν κατακλείδι η Alpine ίσως μπορεί να προσφέρει στον Σάινθ κάτι καλό για του χρόνου, όμως η παράξενη απόφαση να καταδικάσει τον εαυτό της να είναι πελάτης της Mercedes και να υποχρεωθεί να ακολουθήσει συγκεκριμένα μονοπάτια ανάπτυξης ελέω της κινητήριας μονάδας, της ανάρτησης κλπ που θα αναπτύσσονται κατά τα πρότυπα της Merc, την κάνουν να μικραίνει και να διεκδικήσει μάξιμουμ μερικά βάθρα, καθώς όταν η Γερμανική εταιρία βρει τον σωστό δρόμο, δεν θα μπορεί να την ξεπεράσει η Alpine...

Williams

Εδώ τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά καθώς παρά το έντονο ενδιαφέρον που υπήρχε από μεριάς των Βρετανών, φαίνεται να καταλήγουν στον Βάλτερι Μπότας για την κενή θέση δίπλα στον Άλεξ Άλμπον με τις πληροφορίες από το paddock να θέλουν τον Διευθυντή της ομάδας Τζέιμς Βάουλς να μην έχει άλλη υπομονή για τις καθυστερήσεις του Ισπανού . Τα φαινόμενα δείχνουν ότι αυτή η πόρτα θα κλείσει αρκετά σύντομα για τον Ισπανό, εκτός και αν τελευταία στιγμή το μετανιώσει. Όχι ότι αυτή είναι η σούπερ ελκυστική προσφορά ...

Red Bull/Mercedes 

Τέλος οι δύο καλύτερες στα χαρτιά επιλογές του Ισπανού αλλά και οι πιο δύσκολες. Ο Ισπανός από την μεριά του έχει εκφράσει ότι θέλει πολυετές συμβόλαιο με κάποια ελαστικότητα και όχι μονοετές ή διετές που θα του προσέφεραν οι δύο αυτές μεγάλες ομάδες. Η πόρτα των Αυστριακών έχει κατα 99% κλείσει καθώς ακόμα και σε περίπτωση απομάκρυνσης του Σέρχιο Πέρεζ από την Red Bull η λύση θα είναι εσωτερική καθώς ο Ισπανός δεν θεωρείται καλό ταίρι για τον Μάξ Φερστάπεν. 

Μένει η πιο ρεαλιστική λύση των Γερμανών. Στην Mercedes είναι κακά κρυμμένο μυστικό ότι ο Νο.1 στόχος είναι ο Κίμι Αντονέλι για την θέση δίπλα στον Τζόρτζ Ράσελ. Ο Ιταλός εσχάτως έχει δείξει τεράστια πρόοδο στην F2, παίρνοντας εντυπωσιακά δύο νίκες, μια Sprint σε βρεγμένες συνθήκες στο Σίλβερστοουν και μια Feature Race στο Ουγκαρόρινγκ όπου έδειξε εξαιρετικά σημάδια απόδοσης. Όμως η τοποθέτησή του δεν είναι 100% σίγουρη καθώς όπως έχει τονίσει και ο ίδιος ο Τότο Βόλφ δεν θέλουν να εκβιάσουν την προαγωγή προτού να είναι πλήρως έτοιμος. Ακόμη και ο ίδιος στον απόηχο της νίκης του στην Ουγγαρία δήλωσε πως ''δεν ξέρει αν θα είναι έτοιμος''.

Σε περίπτωση που τελικά ο 17χρονος μείνει και του χρόνου στην F2 ή τοποθετηθεί στην Williams (όπως ο Ράσελ) για να ''ψηθεί'' τότε ίσως η Mercedes ψάξει για μια λύση ενός ή δύο ετών. Υποψήφιοι τότε θα ήταν ο Μίκ Σουμάχερ που είναι και 3ος οδηγός της, πιθανώς μια επιστροφή Μπότας σε περίπτωση που ο Αντονέλι τοποθετηθεί στην Βρετανική ομάδα, ή..... ο Κάρλος Σάινθ. Εφόσον ο Ισπανός ρίξει τις απαιτήσεις του, δεν είναι καθόλου απίθανο να τον δούμε στα ασημί του χρόνου . 

Όλα αυτά εφόσον το δημόσιο κυνήγι του Μάξ Φερστάπεν από τον Βόλφ δεν οδηγήσει κάπου . Παρά τον πρόσφατο εκνευρισμό και την δημόσια ανησυχία του Ολλανδού για τις επιδόσεις της Red Bull, μοιάζει απίθανο να βρεθεί το 2025 στα ασημένια βέλη... Απίθανο... όχι όμως 100% απραγματοποίητο. Για την ώρα όμως αυτές είναι οι επιλογές του Κάρλος Σάινθ. Εσύ στην θέση του τι θα έκανες; Θα περίμενες μέχρι την τελευταία στιγμή ή θα έκλεινες κάπου για να σιγουρέψεις το μέλλον σου στην Formula 1 ; Μένει να δούμε ποιες θα είναι οι μελλοντικές εξελίξεις στον μαγικό κόσμο της Formula 1 και πως θα δράσει ο 29χρονος 3 φορές νικητής Γκραν Πρι.

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.