Διαβάστε παρακάτω πως η Red Bull επιλέγει να συνεχίσει την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου της και γιατί αυτή η στρατηγική απόφαση μπορεί να καθορίσει την επιτυχία του project για το 2026.
Την ώρα που οι περισσότερες ομάδες της Formula 1 έχουν ήδη αφήσει πίσω τους το 2025 και επικεντρώνονται στη νέα εποχή κανονισμών του 2026 και στην ανταγωνιστικότητα της νέας σεζόν, η Red Bull ακολουθεί διαφορετική πορεία. Η ομάδα από το Milton Keynes εξακολουθεί να επενδύει χρόνο και πόρους στο φετινό της μονοθέσιο, στην RB21, παρουσιάζοντας αναβαθμίσεις που στοχεύουν στη βελτίωση της απόδοσης στο άμεσο παρόν.
Πίσω όμως από αυτή την απόφαση δεν κρύβεται μόνο η επιθυμία για περισσότερες νίκες. Η στρατηγική της Red Bull είναι πιο περίπλοκη και αφορά τη διασφάλιση ότι η ομάδα θα μπει στο 2026 με πλήρη κατανόηση και εμπιστοσύνη στα υπάρχοντα εργαλεία της.
Η Red Bull παρουσίασε στη Μόντσα ένα νέο πάτωμα, το οποίο όπως παραδέχθηκε ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής με την ομάδα, Max Verstappen «σίγουρα βοήθησε» την απόδοση του μονοθεσίου. Ακολούθησε στη Σιγκαπούρη μια νέα εμπρός πτέρυγα, δείχνοντας πως η ομάδα εξακολουθεί να εξελίσσει ενεργά την RB21.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής μηχανικό Paul Monaghan, αυτές οι αναβαθμίσεις “χώρεσαν” στο πρόγραμμα χωρίς να θυσιαστεί -σε μεγάλο βαθμό- η προετοιμασία του project του 2026. Ωστόσο, σε μια εποχή όπου το cost cap και το ATR (Aerodynamic Testing Restrictions) περιορίζουν δραστικά τις δυνατότητες εξέλιξης, κάθε τέτοια απόφαση έχει και συνέπειες.
Ο επικεφαλής της Red Bull, Laurent Mekies, εξήγησε ότι η απόφαση να συνεχιστεί η ανάπτυξη της RB21 ήταν απολύτως συνειδητή και στρατηγική. «Ήταν η σωστή επιλογή», δήλωσε μετά το Grand Prix της Σιγκαπούρης. «Πρέπει να καταλάβουμε αν το project έχει ακόμα δυναμική και να φτάσουμε στη ρίζα των ζητημάτων, γιατί θα αναπτύξουμε το επόμενο μονοθέσιο με τα ίδια εργαλεία και τη ίδια μεθοδολογία ακόμα κι αν οι κανονισμοί είναι διαφορετικοί».

Με άλλα λόγια, για τον Mekies, η φετινή ανάπτυξη δεν αφορά απλώς την απόδοση, αλλά τη βαθύτερη κατανόηση των εργαλείων που χρησιμοποιεί η ομάδα. «Είναι πολύ σημαντικό να επιβεβαιώσουμε με το φετινό μονοθέσιο ότι ο τρόπος με τον οποίο ερμηνεύουμε τα δεδομένα είναι σωστός και ότι ο τρόπος που αναπτύσουμε το μονοθέσιο είναι ορθός. Αν μπορέσουμε να πετύχουμε αυτό το επίπεδο απόδοσης, τότε θα έχουμε εμπιστοσύνη κατά τη διάρκεια του χειμώνα για το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς», πρόσθεσε. Παρότι αναγνωρίζει ότι αυτή η επιλογή έχει «κόστος» για το project του 2026, τη θεωρεί «τη σωστή ανταλλαγή».
Από την άλλη μεριά, ο επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, έχει υιοθετήσει την ακριβώς αντίθετη προσέγγιση. Η ομάδα του έχει σταματήσει την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου εδώ και καιρό, επικεντρώνοντας πλήρως το έργο της στη νέα εποχή. «Έχουμε σταματήσει την ανάπτυξη του μονοθεσίου εδώ και αρκετό καιρό καθώς έχουμε εστιάσει στο 2026 εδώ και μήνες. Είχαμε μερικά ικρά κομμάτια που φέραμε στη Μόντσα, αλλά εστιάζουμε αποκλειστικά στο 2026. Είδαμε ότι ορισμένοι αντίπαλοι συνεχίζουν να φέρνουν νέες αναβαθμίσεις στις πίστες, και η Red Bull είναι σίγουρα μια από αυτές», εξήγησε.

Έτσι, ενώ η McLaren μπορεί να “θυσιάσει” ουσιαστικά το παρόν για να χτίσει το μέλλον -γεγονός που είναι λογικό δεδομένου ότι η ομάδα είχε υπό πλήρη έλεγχο το πρωτάθλημα των κατασκευαστών-, η Red Bull βρίσκεται σε μια διαφορετική φάση. Όπως είχε αποκαλύψει παλαιότερα ο Christian Horner, η ομάδα αντιμετώπιζε ασυμφωνία μεταξύ των εργαλείων προσομοίωσης και των πραγματικών δεδομένων – ένα πρόβλημα που την εμπόδιζε να εμπιστευτεί πλήρως τα συστήματά της.
Για τον Mekies, αυτό το πρόβλημα ήταν θεμελιώδες. Γι’ αυτό και επέλεξε να χρησιμοποιήσει τη φετινή χρονιά ως μέσο επιβεβαίωσης: να ελέγξει, μέσα από πραγματικά δεδομένα, ότι οι προσομοιώσεις της Red Bull αποτυπώνουν σωστά την πραγματικότητα.
Αν η RB21 λειτουργήσει ως επιτυχημένο “τεστ” για τα εργαλεία και τη μεθοδολογία της ομάδας, τότε το 2026 θα τη βρει έτοιμη να εκμεταλλευτεί πλήρως το νέο τεχνικό πλαίσιο. Αν όμως δεν το έκανε, θα ρίσκαρε να μπει στη νέα εποχή «στα τυφλά» – με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μια ομάδα που ζει από τη λεπτομέρεια και την ακρίβεια.
Η επιλογή της Red Bull να συνεχίσει να αναπτύσσει το φετινό της μονοθέσιο μπορεί να μοιάζει αντιφατική, αλλά στην πραγματικότητα είναι βαθιά στρατηγική. Η ομάδα του Laurent Mekies προτιμά να επενδύσει χρόνο τώρα, για να κερδίσει σιγουριά και σταθερότητα στο μέλλον παρά να μπει στη νέα εποχή του αθλήματος «στα τυφλά».
Σε μια Formula 1 που αλλάζει ριζικά το 2026 και τίποτα δεν θα είναι το ίδιο, το μεγαλύτερο όπλο των ομάδων δεν θα είναι η ταχύτητα, αλλά η γνώση. Και η Red Bull, θέλει να είναι η πρώτη που θα τη διαθέτει. Ωστόσο, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι όσο λογική και αν φαίνεται η στρατηγική αυτή, κρύβει έναν ουσιαστικό κίνδυνο.
Επικεντρώνοντας σημαντικό μέρος των πόρων και της προσοχής στην ανάπτυξη και βελτιστοποίηση του φετινού μονοθεσίου, η Red Bull ρισκάρει να βρεθεί με ένα μονοθέσιο λιγότερο αναπτυγμένο σε σχέση με τους αντιπάλους της – σε περίπτωση που όλο αυτό δεν συνεχίσει να έχει καλή πορεία, και αν οι υπόλοιπες ομάδες αξιοποιήσουν τον επιπλέον χρόνο προετοιμασίας για να «μάθουν» σωστά τους νέους κανονισμούς, η Red Bull μπορεί να ξεκινήσει τη νέα εποχή από μειονεκτική θέση, ένα σενάριο που πιθανόν να δοκιμάσει την κυριαρχία που έχει χτίσει τα τελευταία χρόνια.