Η μαγευτική Formula 1 επιστρέφει το τριήμερο 5-7 Σεπτεμβρίου για τον 16ο γύρο του πρωταθλήματος στην εντυπωσιακή Μόντσα! Δείτε παρακάτω όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!
Μετά από έναν αγώνα γεμάτο εκπλήξεις στην Ολλανδία, η δράση της Formula 1 συνεχίζεται στην Ιταλία και τον «Ναό της ταχύτητας» – την Μόντσα! Θυμίζουμε πως στον χαοτικό αγώνα στο Ζάντβουρτ ο Όσκαρ Πιάστρι κατέκτησε τη νίκη αυξάνοντας τη διαφορά του στους 34 βαθμούς από τον teammate του Λάντο Νόρις, που εγκατέλειψε λόγω διαρροής λαδιού. Ο Ίσακ Χάντζαρ (VCARB) εντυπωσίασε στην Ολλανδία ανεβαίνοντας στο πρώτο του βάθρο και γράφοντας ιστορία ως ο νεότερος Γάλλος σε πόντιουμ, ενώ ο Όλιβερ Μπέαρμαν (Haas) με μια εξαιρετική εμφάνιση, τερμάτισε 6ος έχοντας εκκινήσει από το pit-lane, πετυχαίνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του!
Πρόγραμμα Τριημέρου
- Παρασκευή (5/9): Practice 1: 14:30 – 15:30
- Παρασκευή (5/9): Practice 2: 18:00 – 19:00
- Σάββατο (6/9): Practice 3: 13:30 – 14:30
- Σάββατο (6/9): Qualifying: 17:00 – 18:00
- Κυριακή (7/9): Αγώνας: 16:00
Το τριήμερο όπως πάντα θα μεταδοθεί ζωντανά από τον συνδρομητικό ANT1+, ενώ οι κατατακτήριες δοκιμές σε μαγνητοσκόπιση στο δημόσιο κανάλι του ANT1 το Σάββατο (6/9) στη 01:00 ενώ ο αγώνας θα μεταδοθεί live την Κυριακή (7/9) στις 16:00. Παράλληλα, όλες οι διαδικασίες μεταδίδονται ζωντανά από το συνδρομητικό F1TV.
Ο ναός της ταχύτητας – Η έδρα της Ferrari

Η Μόντσα ή αλλιώς «ο ναός της ταχύτητας» όπως πολλοί την αποκαλούν, αποτελεί μια από τις ομορφότερες πίστες στο καλεντάρι της Formula 1, τόσο για την εκπληκτική ατμόσφαιρα των τιφόζι, όσο και για τις υπέροχες στιγμές που μας έχει χαρίσει όλα αυτά τα χρόνια – όπως για παράδειγμα η φανταστική νίκη του Σαρλ Λεκλέρ με την Ferrari το 2019 και το 2024 αντίστοιχα, η παρθενική νίκη του Πιέρ Γκασλί με την AlphaTauri το 2020 και η νίκη – comeback του Ντάνιελ Ρικιάρντο με τη McLaren τη σεζόν του 2021.
Η Μόντσα ανήκει στην κατηγορία με τις αρχαιότερες πίστες στο καλεντάρι καθώς ο πρώτος αγώνας διεξήλθε το 1950. Αποτελείται από μόλις έντεκα στροφές, με πιο γνωστή την Parabolica. Έχει μήκος 5.793χλμ ενώ ταυτόχρονα τα είκοσι μονοθέσια του grid, διανύουν 306.72χλμ αγωνιστικής απόστασης. Επιπλέον, μας χαρίζει κάθε χρόνο 53 απολαυστικούς γύρους αγώνα, με το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου να είναι υπό την κατοχή του Ρούμπενς Μπαρικέλο με χρόνο 1:21.046 (2004).
Τι να περιμένουμε στο Ιταλικό Γκραν Πρι
Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής και οδηγός της Ferrari, Λιούις Χάμιλτον έχει δεχθεί ποινή πέντε θέσεων για το Ιταλικό Γκραν Πρι, καθώς δεν μείωσε την ταχύτητα του μονοθεσίου του στο διάστημα των διπλών κίτρινων σημαιών, πριν από την έναρξη του αγώνα στην Ολλανδία.
Όπως κάθε χρόνο, η Scuderia Ferrari τιμά την ιστορία της παρουσιάζοντας ειδικές εμφανίσεις στα μονοθέσια των οδηγών καιστην ενδυμασία της ομάδας, και τη φετινή σεζόν λοιπόν, η ιταλική ομάδα τιμάει τον Νίκι Λάουντα και τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο του που κατέκτησε στη Μόντσα το 1975, παρουσιάζοντας σε συνεργασία με την Puma μια συλλογή ρουχισμού εμπνευσμένη από τις αγωνιστικές στολές του – ρετρό γράμματα αλλά και λεπτομέρειες, όπως και λογότυπα. Η συγκεκριμένη συλλογή περιλαμβάνει καπέλα, μπλούζες παπούτσια και μπουφάν, τα οποία οι οπαδοί της ομάδας μπορού να προμηθευτούν ενόψει του Ιταλικού Γκραν Πρι.
Εκτός από την συνεργασία με την Puma για τα είδη ρουχισμού, η Ferrari παρουσίασε επίσης και ένα ρετρό livery που αποτίει φόρο τιμής στον χρωματικό συνδυασμό της Ferrari 312T, με την οποία ο Λάουντα κέρδισε το πρωτάθλημα οδηγών, και η ομάδα τον πρώτο της τίτλο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Επιπλέον, στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ιρλανδός οδηγός της Formula 2 – Άλεξ Νταν θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι της McLaren και του Όσκαρ Πιάστρι. θυμίζουμε πως αυτή θα είναι η δεύτερη φορά που ο 19χρονος θα οδηγήσει μονοθέσιο της Formula 1, καθώς είχε συμμετάσχει στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του Αυστριακού Γκραν Πρι.
Επιλογές ελαστικών από την Pirelli

Όπως έχει γνωστοποιήσει η Pirelli, δεν υπάρχει καμία αλλαγή στην επιλογή των ελαστικών σε αντίθεση με την περσινή χρονιά. Είναι μάλιστα πιθανό, οι επιλογές ελαστικών για τον αγώνα να είναι η σκληρή και η μεσαία γόμα. Η πίστα πλέον είναι πιο κλειστή, συνεπώς η φθορά θα είναι μικρότερη σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές, με τις ομάδες να προσπαθούν να διανύσουν τον αγώνα κάνοντας μόνο μια αλλαγή ελαστικών, με σκοπό να διατηρήσουν την υποβάθμιση υπό έλεγχο, γιατί όπως είναι γνωστό, ο χρόνος που χάνεται στο pit-lane για αλλαγή ελαστικών είναι από τους μεγαλύτερους της σεζόν.
Επιπλέον, λόγω της μειωμένης αποτελεσματικότητας του DRS, οι προσπεράσεις στην Μόντσα είναι αρκετά δύσκολες, με τα μονοθέσια να χρησιμοποιούν ελάχιστα επίπεδα αεροδυναμικής κάθετης δύναμης, κάτι που μπορεί να μετατοπίζει την ισορροπία υπέρ της στρατηγικής μιας στάσης στα pit-stop. Ωστόσο, η θερμοκρασία τόσο του αέρα όσο και του οδωστρώματος μπορεί να φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα, δεδομένου ότι ο Σεπτέμβριος στη Λομβαρδία μοιάζει ακόμη με τον καιρό του καλοκαιριού, κάτι που έχει την δυνατότητα να επιταχύνει την υποβάθμιση των ελαστικών, γεγονός που θα έκανε την διπλή στάση στα pit-stop για αλλαγή ελαστικών πιο ανταγωνιστική.
Προηγούμενοι νικητές του Ιταλικού Γκραν Πρι
- 2024: Σαρλ Λεκλέρ
- 2023: Μαξ Φερστάπεν
- 2022: Μαξ Φερστάπεν
- 2021: Ντάνιελ Ρικιάρντο
- 2020: Πιέρ Γκασλί
Με την μάχη του πρωταθλήματος να κορυφώνεται και την ιστορία της Μόντσα, το Ιταλικό Γκραν Πρι υπόσχεται ένα υπέροχο αγωνιστικό τριήμερο!