Μετά από ένα κενό δυο εβδομάδων, η δράση της Formula 1 επιστρέφει – αυτή τη φορά στη θρυλική πίστα του Σπα, για τον 13ο γύρο του παγκόσμιου πρωταθλήματος.
Το Σίλβερστοουν μας χάρισε απίστευτες στιγμές με τον Λάντο Νόρις να κυριαρχεί στα πάτρια εδάφη του, και τον Νίκο Χούλκενμπερκ να ανεβαίνει στο βάθρο (3η θέση) για πρώτη φορά στην αγωνιστική του καριέρα.

Η μάχη για το πρωτάθλημα συνεχίζεται με τον Όσκαρ Πιάστρι να διατηρεί την πρωτοπορία στην κατάταξη του πρωταθλήματος, έχοντας συγκεντρώσει 234 βαθμούς ενώ ο συνοδοιπόρος του Λάντο Νόρις ακολουθεί στη δεύτερη θέση, μόλις 8 βαθμούς πίσω του.
Παράλληλα, φτάνουμε στο Βέλγιο χωρίς τον Κρίστιαν Χόρνερ, καθώς την προηγούμενη εβδομάδα η Red Bull ανακοίνωσε την απομάκρυνση του από τον ρόλο του Team Principal-CEO, και την αντικατάστασή του από τον Λόρεν Μεκίς.
Πρόγραμμα Τριημέρου
- Παρασκευή (25/7): Practice 1: 13:30 – 14:30
- Παρασκευή (25/7): Sprint Qualifying: 17:30 – 18:14
- Σάββατο (26/7): Sprint Race: 13:00 – 14:00
- Σάββατο (26/7): Qualifying: 17:00 – 18:00
- Κυριακή (27/7): Αγώνας: 16:00
Το τριήμερο όπως πάντα θα μεταδοθεί ζωντανά από τον συνδρομητικό ANT1+, ενώ οι κατατακτήριες δοκιμές σε μαγνητοσκόπιση στο δημόσιο κανάλι του ANT1 το Σάββατο (26/7) στη 01:00 όπως και ο αγώνας την Κυριακή (27/7) στις 16:30. Παράλληλα, όλες οι διαδικασίες μεταδίδονται ζωντανά από το συνδρομητικό F1TV.
Η θρυλική πίστα του Σπα

Το Σπα, αποτελεί μια από τις πιο ιστορικές και αρχαιότερες πίστες στο καλεντάρι της Formula 1. Με μήκος μόλις 7.004χλμ μια ένδειξη ότι είναι επίσης και το μεγαλύτερο σιρκουί, το Σπα προσφέρει ατελείωτη δράση με 44 γύρους και 308.052χλμ αγωνιστικής απόστασης, ενώ το ρεκόρ χρόνου το κατέχει με χρόνο 1:44.701 ο Σέρχιο Πέρεζ (2024).
Η συγκεκριμένη πίστα είναι επίσης και η αγαπημένη των περισότερων οδηγών, καθώς η μίξη των μεγάλων ευθειών και απαιτητικών γρήγορων στροφών τους επιτρέπει να ωθήσουν τα μονοθέσια τους στο όριο των δυνατοτήτων τους. Τόσο το μέγεθος της πίστας όσο και ο βελγικός καιρός σημαίνουν ότι μερικές φορές μπορεί να βρέχει σε ένα κομμάτι της, ενώ σε ένα άλλο όχι, γεγονός που υποδηλώνει ότι η πρόσφυση μπορεί να διαφέρει από τη μία στροφή στην άλλη.
Επιλογές ελαστικών από την Pirelli

Για το συγκεκριμένο αγωνιστικό τριήμερο, η Pirelli επέλεξε τρεις γόμες για στεγνό οδόστρωμα που δεν είναι διαδοχικές: τη Σκληρή C1 – τη σκληρότερη στη φετινή γκάμα – και στη συνέχεια τη Μέση C3 και τη Μαλακή C4.
Είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται τέτοιο «άλμα» στις επιλογές γομών από το Γκραν Πρι της Αυστραλίας το 2022, όταν είχαν χρησιμοποιηθεί οι C2, C3 και C5. Από τις τρεις γόμες, μόνο η Σκληρή είναι νέα για φέτος, καθώς η Μέση και η Μαλακή παραμένουν ίδιες με την περσινή χρονιά.
Σύμφωνα με τις προσομοιώσεις, αυτός ο συνδυασμός αναμένεται να ενισχύσει τη στρατηγική των δύο pit stop στον κυριακάτικο αγώνα, ενώ παράλληλα εισάγει μεγαλύτερη μεταβλητότητα στη διαχείριση των ελαστικών καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου.
Το γεγονός ότι πρόκειται για Sprint Weekend προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο πρόκλησης, αφού υπάρχει μόνο μία ώρα ελεύθερων δοκιμών και τροποποιημένη κατανομή ελαστικών.
Στο συγκεκριμένο φορμάτ, οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους συνολικά 12 σετ στεγνών ελαστικών – έξι σετ μαλακής, τέσσερα σετ Μέσης και δύο σετ Σκληρής γόμας – ένα λιγότερο από τα συνηθισμένα Γκραν Πρι Επιπλέον, οι κανονισμοί ορίζουν πως η Μέση γόμα είναι υποχρεωτική για τα δύο πρώτα σκέλη του Sprint Qualifying, ενώ στο τρίτο σκέλος απαιτείται η χρήση της Μαλακής.
Η πίστα φημίζεται για τις ραγδαίες και απρόβλεπτες καιρικές μεταβολές, πολλές φορές, διαφορετικές από στροφή σε στροφή, ακόμη και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Δεν αποκλείεται, λοιπόν, να δούμε και τα βρόχινα ελαστικά σε δράση, είτε τα Ενδιάμεσα είτε τα Ακραία Βρόχινα, σε κάποια φάση του τριημέρου.
Προηγούμενοι νικητές του Καναδικού Γκραν Πρι
- 2024: Λιούις Χάμιλτον
- 2023: Μαξ Φερστάπεν
- 2022: Μαξ Φερστάπεν
- 2021: Μαξ Φερστάπεν
Με μόλις 12 αγώνες να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας στη φετινή σεζόν, το Βελγικό Γκραν Πρι υπόσχεται ατελείωτη δράση σε μια πίστα σύμβολο του μηχανοκίνητου αθλητισμού όπου ο καιρός έχει συχνά τον ρόλο του απρόβλεπτου πρωταγωνιστή.