Skip to content Skip to footer

F1: Preview Γκραν Πρι Αυστρίας

Μετά από έναν ακόμα συναρπαστικό αγώνα στον Καναδά, όπου η μάχη κορυφής συνεχίστηκε με αμείωτη ένταση, η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη για τον ενδέκατο γύρο της σεζόν. Το Red Bull Ring, στην καρδιά της Στυρίας, υποδέχεται το Αυστριακό Γκραν Πρι— έναν αγώνα που παραδοσιακά προσφέρει έντονη δράση και μικρές διαφορές. Δείτε το πρόγραμμα και τις επιλογές ελαστικών της Pirelli, καθώς όλα δείχνουν πως για ακόμη μία φορά, οι λεπτομέρειες θα κάνουν τη διαφορά.

Το Γκραν Πρι του Καναδά ανέδειξε νικητή τον Τζορτζ Ράσελ, με τον Βρετανό οδηγό της Mercedes να επιστρέφει στην κορυφή μετά από έναν έντονο και μεταβαλλόμενο αγώνα. Οι McLaren, παρά τις υψηλές προσδοκίες, έμειναν εκτός βάθρου: ο Όσκαρ Πιάστρι τερμάτισε τέταρτος, ενώ ο Λάντο Νόρις δεν κατάφερε να δει την καρό σημαία. Λίγους γύρους πριν το τέλος, οι δύο teammates ήρθαν σε επαφή, με αποτέλεσμα ο Νόρις να εγκαταλείψει τον αγώνα (DNF) και η ομάδα να αποχωρήσει από τον Καναδά με ανάμεικτα συναισθήματα.

Παρόλο που έμεινε εκτός βάθρου στο προηγούμενο αγωνιστηκό τριήμερο, ο Όσκαρ Πιάστρι συνεχίζει να εντυπωσιάζει, παραμένοντας στην κορυφή του πρωταθλήματος των οδηγών με 198 βαθμούς και με τη McLaren να έχει αναδειχθεί σε πρωταγωνιστή του 2025. Στη δεύτερη και τρίτη θέση βρίσκονται οι Λάντο Νόρις και Μαξ Φερστάπεν, με τη Red Bull να αναζητά μια δυνατή εμφάνιση στην έδρα της.

Θα καταφέρει η McLaren να επιστρέψει στην κορυφή; Μπορεί ο Φερστάπεν να χαρίσει στη Red Bull τη νίκη στον εντός έδρας αγώνα της; Ή μήπως το Red Bull Ring μας επιφυλάσσει νέες ανατροπές και εκπλήξεις;

Πρόγραμμα Τριημέρου

  • Παρασκευή (27/6): Practice 1: 14:30 – 15:30
  • Σάββατο (27/6): Practice 2: 18:00 – 19:00
  • Σάββατο (28/6): Practice 3: 13:30 – 14:30
  • Σάββατο (28/6): Qualifying: 17:00 – 18:00
  • Κυριακή (29/6): Αγώνας: 16:00

Το τριήμερο όπως πάντα θα μεταδοθεί ζωντανά από τον συνδρομητικό ANT1+, ο αγώνας σε ζωντανή μετάδοση και από το δημόσιο κανάλι του ANT1 την Κυριακή (29/6) και όλες οι διαδικασίες ζωντανά από το συνδρομητικό F1TV.

Το Red Bull Ring είναι ένα από τα πιο γρήγορα σιρκουί του καλενταρίου, με μήκος 4,318 χλμ και μόνο 10 στροφές. Το πρώτο γκραν πρι σημειώθηκε το 1970, ενώ το ρεκόρ γύρου το κατέχει ο πρώην οδηγός της Ferrari Κάρλος Σάινθ με χρόνο 1:05.619 (2020).

Παρά το μικρό του μέγεθος, προσφέρει έντονη δράση, κυρίως λόγω των τριών DRS ζωνών και των μεγάλων ανηφορικών ευθειών.

Οι μικρές χρονικές διαφορές σημαίνουν ότι τα λάθη κοστίζουν ακριβά, ενώ συχνά βλέπουμε πολλές προσπεράσεις και μάχες τροχό με τροχό.

Τι να περιμένουμε στην Αυστρία

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Αυστρία θα ξεκινήσουν με αλλαγές στη σύνθεση των Ferrari και McLaren, καθώς δύο νέοι οδηγοί θα πάρουν προσωρινά τη θέση των Λάντο Νόρις και Σαρλ Λεκλέρ, αντίστοιχα, στο FP1 του Red Bull Ring.

Η McLaren ανακοίνωσε πως ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας στη Formula 2, Άλεξ Ντουν, θα συμμετάσχει στο FP1 του Grand Prix Αυστρίας 2025.

Ο Ντουν, μέλος του προγράμματος νέων οδηγών της McLaren από τον Μάιο του 2024, θα οδηγήσει την MCL39 στην πρώτη ελεύθερη περίοδο, παίρνοντας τη θέση του Λάντο Νόρις. Έτσι, θα γίνει ο πρώτος Ιρλανδός που συμμετέχει σε αγωνιστικό τριήμερο Formula 1 εδώ και 22 χρόνια.

Η Ferrari ανακοίνωσε πως ο Ντίνο Μπεγκάνοβιτς θα επιστρέψει στο τιμόνι της SF-25 για το FP1 του Αυστριακού Grand Prix, παίρνοντας τη θέση του Σαρλ Λεκλέρ στο Red Bull Ring.

Ο 21χρονος Σουηδός, μέλος της ακαδημίας της Scuderia από το 2020, είχε κάνει το ντεμπούτο του σε επίσημη περίσταση στο Μπαχρέιν νωρίτερα φέτος. Αυτή η συμμετοχή θα αποτελέσει τη δεύτερη από τις τέσσερις υποχρεωτικές εμφανίσεις για rookies σε FP1, με τις υπόλοιπες δύο να πρέπει να γίνουν με το μονοθέσιο του Λιούις Χάμιλτον.

Ο Μπεγκάνοβιτς βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη δέκατη θέση της βαθμολογίας στη Formula 2, ενώ είχε τερματίσει έκτος στη Formula 3 το 2023 και το 2024.

Παράλληλα, Η Red Bull στο “σπίτι” της θέλει να επιστρέψει στις νίκες, ειδικά μετά από έναν μέτριο Καναδά με τον Φερστάπεν να γνωρίζει καλά την πίστα έχοντας κερδίσει εδώ στο παρελθόν, καθώς η McLaren δείχνει σταθερότητα και στους δύο οδηγούς, με τον Πιάστρι να διαχειρίζεται άψογα την πίεση του τίτλου.

Όσον αφορά τις αναβαθμίσεις, η Ferrari και η Mercedes ετοιμάζουν ένα εκτενές πακέτο, με νέο πάτωμα προγραμματισμένο για την Αυστρία, ενώ την ίδια στιγμή, και η Red Bull σκοπεύει να φέρει αναβαθμίσεις στον εντός έδρας αγώνα της, με αλλαγές στο πάτωμα, τα φτερά και εσωτερικά μέρη της εμπρός ανάρτησης.

Ωστόσο, πηγές από το Μίλτον Κινς αναφέρουν πως οι βελτιώσεις αυτές έχουν σχεδιαστεί περισσότερο με γνώμονα το Σίλβερστοουν.

Τέλος, το προβάδισμα της McLaren στη φετινή σεζόν φαίνεται να βασίζεται κυρίως στην ανώτερη διαχείριση ελαστικών και στον περιορισμένο ρυθμό φθοράς του MCL39, κάτι που φάνηκε ακόμη και στον Καναδά, όπου, παρά τη λιγότερο εντυπωσιακή απόδοση, το μονοθέσιο παρέμεινε εξαιρετικά ανταγωνιστικό χάρη στην ευελιξία του.

Επιλογές ελαστικών από την Pirelli

Οι γόμες που επέλεξε η Pirelli για το Γκραν Πρι Αυστρίας παραμένουν ίδιες με την περσινή χρονιά: η C3 θα χρησιμοποιηθεί ως σκληρή, η C4 ως μεσαία και η C5 ως μαλακή επιλογή. Η επιφάνεια της πίστας στο Red Bull Ring είναι παλιά και αρκετά τραχιά, γεγονός που αυξάνει την τριβή, χωρίς ωστόσο η φθορά να αποτελεί κρίσιμο παράγοντα.

Με λίγες στροφές και περιορισμένες πλευρικές δυνάμεις στα ελαστικά, η κύρια πηγή υποβάθμισης είναι η θερμική, λόγω των έντονων φρεναρισμάτων και των συχνών επιταχύνσεων που χαρακτηρίζουν τη διαδρομή.

Η διαχείριση της υπερθέρμανσης των ελαστικών – ειδικά στον πίσω άξονα – θα αποτελέσει βασική πρόκληση για τις ομάδες, τη στιγμή που οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος ενδέχεται να κινηθούν σε υψηλά επίπεδα αυτή την εποχή του χρόνου.

Προηγούμενοι νικητές του Καναδικού Γκραν Πρι

  • 2024: Τζορτζ Ράσελ
  • 2023: Μαξ Φερστάπεν
  • 2022: Σαρλ Λεκλέρκ
  • 2021: Μαξ Φερστάπεν