Skip to content Skip to footer

F1: Συνάντηση «κρίσης» για την αύξηση του κόστους καυσίμου από την ερχόμενη σεζόν

Διαβάστε αναλυτικά για τις ανησυχίες που επικρατούν στον κόσμο της F1 και πρόκειται να συζητηθούν την ερχόμενη εβδομάδα.

Οι υπεύθυνοι της Formula 1 θα συνεδριάσουν την ερχόμενη εβδομάδα προκειμένου να εξετάσουν τρόπους περιορισμού των δαπανών για τα καύσιμα, καθώς η ανυσηχία για τη ραγδαία αύξηση του κόστους από το 2026, όλο και μεγαλώνει, με το κόστος πιθανότατα να αυξάνεται, και με σκέψεις ότι μπορεί μάλιστα να ξεπεράσει τα 12 εκατ. δολάρια ετησίως ανά ομάδα.

Η μετάβαση σε πλήρως βιώσιμα καύσιμα από την αρχή της επόμενης σεζόν έχει σαφώς προκαλέσει προβληματισμό, καθώς οι ομάδες φοβούνται ότι το επιπλέον κόστος θα πιέσει σημαντικά τους προϋπολογισμούς τους. Μάλιστα, σύμφωνα με έναν επικεφαλή, υπήρξε σχετική ενημέρωση πως η τιμή του καυσίμου ενδέχεται να ξεπεράσει τα 300 δολάρια το λίτρο, την ώρα που oι πρώτες προβλέψεις έδειχναν ότι η τιμή των καυσίμων θα ανέβαινε από τα τρέχοντα 22-33 δολάρια ανά λίτρο σε περίπου 170-225 δολάρια ανά λίτρο.

Επίσης ο Τότο Βόλφ, επικεφαλής της Mercedes είχε δηλώσει νωρίτερα φέτος ότι οι δαπάνες αυτές ξεπέρασαν κατά πολύ τις αρχικές εκτιμήσεις όταν θεσπίστικαν οι κανονισμοί.

Επιπλέον, η FIA αναγνωρίζοντας τις οικονομικές συνέπειες της μεταβίβασης σε βιώσιμα καύσιμα, έχει προγραμματίσει συνάντηση με τους προμηθευτές μετά το Ιταλικό Γκραν Πρι, για να εξετάσουν πιθανούς τρόπους μείωσης του κόστους. Το ζήτημα έχει ήδη συζητηθεί, αλλά οι ανησυχίες αυξάνονται όλο και περισσότερο με τις ομάδες βλέπουν μια «εκτίναξη» στους ετήσιους λογαριασμούς τους από τα 3-4 εκατ. δολάρια στα 10-12 εκατ. από το 2026.

Η μόνη μικρή ανακούφιση είναι ότι, για πρώτη φορά το επόμενο έτος το κόστος των καυσίμων θα είναι εκτός του cost-cap – έτσι, αυτά τα επιπλέον χρήματα δεν θα πρέπει να αφαιρεθούν από άλλους τομείς της ομάδας. Ωστόσο, οι αυξημένες δαπάνες θα εξακολουθήσουν να χρειάζονται χρηματοδότηση από ευρύτερους προϋπολογισμούς της ομάδας και θα πρέπει να προέλθουν είτε από επιπλέον έσοδα από χορηγίες είτε από μείωση των δαπανών σε τομείς που ήδη βρίσκονται εκτός του cost-cap.

Για την ερχόμενη σεζόν δεν προβλέπονται αλλαγές, αλλά υπάρχει ελπίδα για διορθώσεις το 2027. Παράλληλα, η τυποποίηση ορισμένων ακριβών στοιχείων των καυσίμων θεωρείται μια πιθανή λύση, χωρίς όμως να καταργείται η ολοκληρωτική ελευθερία των προμηθευτών.

Τόσο η FIA όσο και η Formula 1 υποστηρίζουν ότι η προώθηση της τεχνολογίας θα οδηγήσει σε μείωση τιμών στο μέλλον, διότι η μαζική παραγωγή καυσίμων θα γίνει πιο εφικτή.

Διαβάστε όσα δήλωσε ο Τότο Βόλφ:

«Αυτό που το κάνει τόσο ακριβό είναι ότι ολόκληρη η αλυσίδα εφοδιασμού και η ενεργειακή συμβολή πρέπει να είναι πράσινη. Για να το πετύχεις αυτό χρειάζεται μια συγκεκριμένη προδιαγραφή συστατικών που είναι πολύ ακριβή και καταλήγει να κοστίζει πολύ περισσότερο απ’ όσο περίμενε κανείς. Έτσι πρέπει να δούμε αν υπάρχει κάτι που μπορούμε να προσαρμόσουμε ώστε να μειώσουμε την τιμή ανά λίτρο. Θέλουμε να είμαστε ανοιχτόμυαλοι. Η Petronas (βασικός χορηγός της Mercedes) υπήρξε σπουδαίος συνεργάτης μας. Είναι πλήρως αφοσιωμένοι τεχνικά στο πρότζεκτ, και μαζί τους αξιολογούμε αν υπάρχει κάποια ρύθμιση που μπορεί να αλλάξει ώστε να γίνει πιο οικονομικά βιώσιμο.»

Διαβάστε όσα δήλωσε ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπαζής:

«Θα μειωθεί όπως μειώνονται όλες οι τεχνολογίες. Αρχικά όλα είναι καινούργια, καινοτόμα, και σε κάποιον βαθμό πρωτότυπα. Και καθώς οι άνθρωποι μαθαίνουν, σταδιακά τα κόστη πέφτουν. Δεν λέω ότι είναι άμεσα ρεαλιστικό να χρησιμοποιηθούν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, αλλά πιστεύω ότι η εμπειρία που αποκτούν οι σημαντικοί μας συνεργάτες θα τους βοηθήσει να μειώσουν τα κόστη. Και πρέπει να το κάνουν αυτό τόσο για την F1 όσο και για τις καθημερινές τους δραστηριότητες.»

Διαβάστε όσα δήλωσε ο υπεύθυνος επικοινωνίας και εταρικών σχέσεων της F1, Λίαμ Πάρκερ:

«Μπορείτε να φανταστείτε ότι, αν είστε κατασκευαστής καυσίμων και θέλετε να επενδύσετε σε κάτι μεγάλης κλίμακας, χρειάζεστε κατευθυντήρια γραμμή και ελευθερία. Και εδώ είναι το ζήτημα: αν η πολιτική και η νομοθεσία κινούνται αποκλειστικά προς την ηλεκτροκίνηση, τότε ενδέχεται να προκύψει εμπόδιο για αυτές τις εταιρείες να επενδύσουν σε τόσο μεγάλη κλίμακα από την πλευρά της μαζικής αγοράς. Γι’ αυτό πιστεύω ότι η δουλειά που γίνεται παρασκηνιακά με τους συναδέλφους μας εδώ στη F1, αλλά και με κυβερνήσεις και φορείς χάραξης πολιτικής, για να εξηγηθεί και να ανοιχτεί η προοπτική αυτής της τεχνολογίας, δημιουργεί ξανά τη βεβαιότητα που χρειάζονται οι κατασκευαστές καυσίμων για να επενδύσουν σε κλίμακα και από την πλευρά του πελάτη.»