Skip to content Skip to footer

F1: Ο επικεφαλής της Ferrari Φρέντ Βασέρ, επικρίνει τα Ιταλικά ΜΜΕ μετά τη φημολογία για το μέλλον του

Ο Φρεντ Βασέρ, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του απέναντι στον ιταλικό Τύπο, μετά τις πρόσφατες φήμες περί αποχώρησής του από την ομάδα, λόγω του μέτριου ξεκινήματος της Ferrari στη σεζόν του 2025.

Οι φήμες αυτές προήλθαν κυρίως από τα κορυφαία ιταλικά μέσα Gazzetta dello Sport και Corriere della Serra, ενώ αμφισβητήθηκε και η επιρροή του μηχανικού Λοΐκ Σέρα, που μεταπήδησε στη Ferrari από τη Mercedes τον χειμώνα.

Λοϊκ Σέρα

Ο Βασέρ εμφανίστηκε ενοχλημένος από τη συνεχή αμφισβήτηση προς το πρόσωπό του και το τεχνικό του επιτελείο, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Αρκετά. Οι δημοσιογράφοι πρέπει να θυμούνται ότι ασχολούνται με ανθρώπους, όχι αντικείμενα». Παράλληλα, ανέφερε ότι θα μιλήσει με τα μέλη της ομάδας στο Μαρανέλο για να τους διαβεβαιώσει για τη στήριξή του.

Η στήριξη των οδηγών

Παρά τη φημολογία, τόσο ο Λιούις Χάμιλτον όσο και ο Σαρλ Λεκλέρ εξέφρασαν ξεκάθαρα την υποστήριξή τους στον Βασέρ, λίγο πριν το Grand Prix του Καναδά. Ο Χάμιλτον, που έχει συνεργαστεί με τον Βασέρ στο παρελθόν (ART Grand Prix, GP2 2006), δήλωσε: «Τα πράγματα δεν είναι τέλεια, αλλά πιστεύω ότι ο Φρεντ είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να μας οδηγήσει στην κορυφή».

Ο Λεκλέρ πρόσθεσε: «Έχουμε ένα κοινό όραμα — εγώ, ο Λιούις και ο Φρεντ — για να επαναφέρουμε τη Ferrari στις νίκες. Και σε αυτό πρέπει να μείνουμε πιστοί».

Η Ferrari βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη 2η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, όμως απέχει 197 βαθμούς από την πρωτοπόρο McLaren μετά από 9 αγώνες. Παρ’ όλα αυτά, η ιταλική ομάδα έχει ανέβει στο βάθρο στους δύο τελευταίους αγώνες (Μονακό και Ισπανία), με τον Λεκλέρ.

Πιέσεις και προκλήσεις

Η περσινή χρονιά υπό τον Βασέρ ήταν θετική, με πέντε νίκες και τη Ferrari να χάνει την 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών για μόλις 14 βαθμούς. Φέτος, όμως, η αρχή ήταν πιο δύσκολη: αν και ο Χάμιλτον κέρδισε το sprint στη Σαγκάη, και οι δύο οδηγοί αποκλείστηκαν από τον αγώνα λόγω τεχνικής παράβασης. Επιπλέον, ο Βρετανός δεν έχει ακόμα προσαρμοστεί πλήρως στην ομάδα, κάτι που γίνεται διακριτό και από την ένταση στις ραδιοεπικοινωνίες με τον μηχανικό του, Ρικάρντο Αντάμι.

Ο Βασέρ, ως Γάλλος που δεν μιλά ιταλικά, δεν έχει εύκολη πρόσβαση στη βαθιά ιταλική κουλτούρα της ομάδας, ενώ ο προκάτοχός του, Ματία Μπινότο, συνεχίζει να έχει υποστηρικτές εντός του οργανισμού.

Η σχέση με τα ιταλικά ΜΜΕ παραμένει επίσης περίπλοκη, καθώς έχουν πολιτικό βάρος στη Ferrari. Η δημόσια κριτική του Βασέρ ενδέχεται τελικά να οξύνει τη φημολογία αντί να τη μειώσει, ειδικά όσο πλησιάζει το τέλος του συμβολαίου του στο τέλος της χρονιάς.

Αναλυτικά όσα δήλωσε ο Γάλλος επικεφαλής της Φερράρι – Φρεντ Βασέρ:

«Δεν έχει να κάνει με εμένα, αυτό μπορώ να το διαχειριστώ,

Έχει να κάνει περισσότερο με τους ανθρώπους της ομάδας και το να αναφέρουμε το όνομά τους έτσι είναι ασέβεια προς αυτούς και την οικογένειά τους. Είχαμε την ίδια περίπτωση πέρυσι με τον επικεφαλής αεροδυναμικής (Ντιέγκο Τόντι) και έχουμε ονομάσει ένα άλλο (μέλος του προσωπικού) φέτος.

Δεν γνωρίζω τον στόχο. Δεν καταλαβαίνω τον στόχο. Ίσως είναι να κάνουν κακό στην ομάδα, αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν βλέπω το νόημα. Ίσως, για αυτούς, είναι ο μόνος τρόπος ύπαρξης, αλλά πραγματικά βλάπτει την ομάδα.

Σε κάποιο στάδιο, είναι η έλλειψη συγκέντρωσης και όταν παλεύεις για το πρωτάθλημα, κάθε λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά. Και από την αρχή του Σαββατοκύριακου μιλάμε μόνο για αυτό.

Αν είναι ο στόχος τους να βάλουν την ομάδα σε αυτή την κατάσταση, φτάνουν τον στόχο τους. Αλλά νομίζω ότι στην πραγματικότητα… Δεν είναι έτσι που θα μπορέσουμε να κερδίσουμε ένα πρωτάθλημα. Και τουλάχιστον όχι με αυτό το είδος δημοσιογράφου γύρω μας. Σε κάποιο στάδιο, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι οι άνθρωποι που βρίσκονται σε κάθε ομάδα του grid εργάζονται πολύ σκληρά.

Καταβάλλουν όλη τους την ενέργεια, μερικές φορές κάνουν κάποιες θυσίες για την οικογένειά τους, οπότε το να βάζεις ονόματα σαν κι αυτό στην εφημερίδα, νομίζω ότι είναι πολύ, πολύ σκληρό.

Πρέπει να καταλάβεις ότι όταν ένας δημοσιογράφος λέει ότι η Ferrari θα προσλάβει αυτό το όνομα για αυτή τη θέση, υπάρχει κάποιος σε αυτή τη θέση και το βράδυ της Κυριακής ο τύπος λέει “Εντάξει, αύριο το πρωί δεν θα έχω πια δουλειά αν αυτά που γράφονται στην εφημερίδα είναι αλήθεια, θα έχω κάποιον στη θέση μου”.

Βρισκόμαστε σε αυτή την κατάσταση σε καθημερινή βάση τώρα στην Ιταλία και είναι υπερβολικό. Αν θέλουν να είναι επιτυχημένοι, πρέπει να μπορούμε να εργαζόμαστε σε ένα καθαρό περιβάλλον και δεν βρισκόμαστε σε αυτή την κατάσταση».