Η Pirelli οργάνωσε στο Ουγκαρόρινκ ένα νέο τεστ δοκιμών με στόχο την εξέλιξη των ελαστικών για την ερχόμενη σεζόν. Διαβάστε παρακάτω όλες τις λεπτομέρειες!
Μετά το τέλος του Ουγγρικού Γκραν Πρι, οι McLaren, Alpine, RB καιFerrari παρέμειναν στο Ουγκαρόρινκ για να συμμετάσχουν σε έναν νέο τεστ της Pirelli με επίκεντρο την ανάπτυξη των ελαστικών του 2026.
Ημέρα πρώτη

Με τις θερμοκρασίες να κυμαίνονται από 21 έως 31 στον αέρα και από 29 έως 56 στην άσφαλτο αντιστοίχως, το πρόγραμμα της ημέρας επικεντρώθηκε στη δοκιμή διάφορων πρωτοτύπων των γομών C3, C4 και C5. Το πρωινό ήταν αφιερωμένο σε σύντομες διαδρομές με σκοπό την αξιολόγηση της απόδοσης της κάθε γόμας, ενώ το απόγευμα δόθηκε έμφαση στη συμπεριφορά των συγκεκριμένων ελαστικών σε μεγαλύτερες αποστάσεις.
Οι τρεις ομάδες που συμμετείχαν στην πρώτη μέρα (McLaren, RB, Alpine) χρησιμοποίησαν ειδικά προσαρμοσμένα «mule cars» τα οποία ανταποκρίνονται στις διαστάσεις των ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν την ερχόμενη σεζόν. Τα νέα ελαστικά είναι στενότερα κατά 25 χιλιοστά εμπρός και 30 χιλιοστά πίσω, παρόλο που η διάμετρος των 15 ιντσών παραμένει.
Την πρώτη ημέρα συμμετείχαν οδηγοί που είχαν αγωνιστεί στο Γκραν Πρι Ουγγαρίας. Ο νικητής του αγώνα, Λάντο Νόρις, εκπροσώπησε την McLaren, ο Λίαμ Λόσον βρέθηκε πίσω από το τιμόνι της RB, ενώ ο Πόλ Άρον, που είχε οδηγήσει στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του Ουγγρικού Γκραν Πρι για χάρη της Kick Sauber, συμμετείχε με την Alpine.
Παράλληλα, τόσο η McLaren όσο και η Alpine επέλεξαν να βασιστούν στα μονοθέσια του 2023, ενώ η RB χρησιμοποίησε ένα μοντέλο της περσινής σεζόν.

Όσον αφορά τους χρόνους, ο Πολ Άρον σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της ημέρας με 1:18.789, και στην συνέχεια ακολούθησαν οι Λάντο Νόρις με 1:19.272 και Λίαμ Λόσον με χρόνο 1:19.510.
Οι τρεις νεαροί οδηγοί κάλυψαν 159, 144 και 143 γύρους αντίστοιχα.
Ημέρα δεύτερη

Την δεύτερη ημέρα, μόνο ο Φράνκο Κολαπίντο για χάρη της Alpine και ο Σαρλ λεκλέρ της Ferrari συμμετείχαν στις δοκιμές, με παρόμοιες θερμοκρασίες – όπως της πρώτης ημέρας, οι δυο οδηγοί ακολούθησαν ένα παρόμοιο πρόγραμμα με αυτό που ακολούθησαν την πρώτη ημέρα οι Λάντο Νόρις, Λίαμ Λόσον και Πολ Άρον.
Οι δυο ομάδες, επίσης χρησιμοποίησαν «mule cars» τα οποία είχαν τροποποιηθεί για να ταιριάζουν με τα ελαστικά του 2026.

Ωστόσο, το πρόγραμμα δεν ολοκρηρώθηκε καθώς η Alpine αναγκάστηκε να διακόψει τη δοκιμή όταν ο Κολαπίντο βγήκε εκτός πίστας στο πρώτο μέρος της πρωινής περιόδου. Το αυτοκίνητο υπέστη αρκετές ζημιές, κάτι που σήμαινε ότι δεν μπόρεσε να επιστρέψει στην πίστα πριν από το τέλος της περιόδου. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο νεαρός Αργεντινός οδηγός είχε ολοκρηρώσει μόλις 25 γύρους και χρόνο 1:20.270.
Από την μεριά του, ο Σαρλ Λεκλέρ κατάφερε να ολοκληρώσει ένα πλήρες πρόγραμμα, έχοντας καταγράψει συνολικά 144 γύρους και ταχύτερο χρόνο 1:19.407.
Διαβάστε τις δηλώσεις του Μάριο Ισόλα, επικεφαλή της Pirelli Motorsport
«Αυτές ήταν δύο χρήσιμες ημέρες για να σημειώσουμε πρόοδο στην ανάπτυξη των γομών μας για την επόμενη σεζόν, δεδομένου ότι τώρα μπαίνουμε στην τελική ευθεία. Το Hungaroring είναι μια απαιτητική πίστα λόγω των πολλών αργών στροφών της και της ποσότητας ενέργειας που καταλήγει στα ελαστικά σε έναν γύρο που είναι μάλλον σύντομος. Αυτό την καθιστά ένα δύσκολο μέρος για να δοκιμάσουμε ελαστικά, ιδίως για τις γόμες που θα είναι κεντρικές στη γκάμα του 2026 – η οποία θα κυμαίνεται από C1 έως C6 όπως φέτος.
Έχουμε συλλέξει πολλά δεδομένα, αν και ήταν κρίμα που χάσαμε κάποια από τα πιθανά χιλιόμετρα μας σήμερα όταν ο Colapinto βγήκε από την πίστα, παρόλο που αυτό δεν συνδεόταν με κανέναν τρόπο με τα ελαστικά. Όσον αφορά την κατασκευή, έχουμε επαληθεύσει τις τελικές μας λύσεις όσον αφορά την έγκριση τύπου, πριν από τους κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου. Αντίθετα, έχουμε τώρα τρεις ακόμη ημέρες δοκιμών – στη Monza, το Mugello και την Πόλη του Μεξικού – για να ολοκληρώσουμε την ανάπτυξη των γομών, των οποίων η έγκριση τύπου αναμένεται στις 15 Δεκεμβρίου.»