Skip to content Skip to footer

F1: Ολοκληρώθηκε η πρώτη ημέρα δοκιμών της Pirelli στη Μόντσα

Η Pirelli οργάνωσε στη Μόντσα ένα νέο τεστ δοκιμών με στόχο την εξέλιξη των ελαστικών για την ερχόμενη σεζόν. Διαβάστε παρακάτω όλες τις λεπτομέρειες!

Μετά το τέλος του Ιταλικού Γκραν Πρι, η Pirelli διοργάνωσε ακόμη ένα τεστ δοκιμών για την εξέλιξη των ελαστικών της ερχόμενης σεζόν, στο οποίο συμμετείχαν τέσσερις ομάδες: Η Red Bull με τους δυο οδηγούς της, Max Verstappen και Yuki Tsunoda, η Aston Martin με τον reserve οδηγό της Felipe Drugovich, Η Williams με τον Carlos Sainz και η RB με τον Isack Hadjar.

Το αρχικό πρόγραμμα της πρώτης ημέρας αφορούσε την Red Bull, η οποία θα έβγαινε στην πίστα με τον Verstappen το πρωί και τον Tsunoda το απόγευμα, μαζί με την Aston Martin του Drugovich. Ωστόσο, λόγω της πρόβλεψης του καιρού για έντονη βροχή και καταιγίδες την επόμενη ημέρα, το πρόγραμμα άλλαξε.

Αφού ολοκληρώθηκε η πρωινή περίοδος δοκιμών, τόσο η Williams όσο και η RB ήταν έτοιμες να ολοκληρώσουν ένα μέρος του προγράμματός τους νωρίτερα, βάζοντας τον Sainz και τον Hadjar στην πίστα το απόγευμα.

Τα μονοθέσια που χρησιμοποίησαν

Red Bull και RB: Χρησιμοποίησαν ένα ”mule car” βασισμένο στην RB19 του 2023 για την Red Bull, και βασισμένο στην VCARB01 του 2024 για την RB.

Aston Marin και Williams: Χρησιμοποίησαν τροποποιημένες και προσαρμοσμένες εκδόσεις των φετινών μονοθεσίων τους – της AMR25 και της FW47 αντίστοιχα.

Που εστιάζει το πρόγραμμα των δοκιμών

Παράλληλα, το πρόγραμμα εστιάζει στην οριστικοποίηση των γομών slick ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν την σεζόν του 2026, τα οποία παρόλο που θα παραμείνουν με διάμετρο 18 ιντσών, είναι στενότερα, συγκεκριμένα κατά 25 χιλιοστά μπροστά και 30 χιλιοστά πίσω. Όπως αναφέρει και η ίδια η Pirelli, η κατασκευή των ελαστικών είχε ήδη ομολογκαριστεί την 1η Σεπτεμβρίου, όπως μάλιστα ορίζουν και οι κανονισμοί.

Στατιστικά χρόνων και γύρων για την πρώτη ημέρα

Το πρωί, ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής Max Verstappen σημείωσε 59 γύρους με καλύτερο χρόνο 1:24.117 στον 25ο γύρο, ενώ ο ομόσταβλός του Yuki Tsunoda το απόγευμα σημείωσε μόλις 63 γύρους με καλύτερο χρόνο 1:23.826 στον 30ο γύρο.

Όσον αφορά την Aston Martin, ο Drugovich ολοκλήρωσε 118 γύρους συνολικά με καλύτερο χρόνο 1:21.792 στον 37ο γύρο. Εκπροσωπόντας την Williams ο Carlos Sainz έκανε 49 γύρους με καλύτερο χρόνο 1:23.951 στον 41ο γύρο.

Κάπου εδώ να πούμε ότι οι χρόνοι δεν έχουν συγκριτική αξία, καθώς συνδέονται με το ειδικό πρόγραμμα που έχει ανατεθεί σε κάθε οδηγό.

Οι γόμες που χρησιμοποίησαν οι τέσσερις ομάδες

Όλες οι ομάδες δοκίμασαν τις πιο μαλακές γόμες. Συγκεκριμένα η Williams και η RB χρησιμοποίησαν τις C4, C5, όπως και C6, ενώ η Red Bull και η Aston Martin, δοκίμασαν επίσης και την C3.

Επιπλέον, η θερμοκρασία του αέρα κυμάνθηκε από 22 βαθμούς κελσίου έως 27, με την θερομκρασία της πίστας να φτάνει τους 40 βαθμούς αντίστοιχα.

Σε περίπτωση πρωινής βροχής στη δεύτερη ημέρα των δοκιμών, όπως προβλέπεται οι ομάδες θα δοκιμάσουν τα Cinturato Full Wet και Intermediate ελαστικά. Αυτό θα παρείχε χρήσιμα δεδομένα σχετικά με το σημείο μετάβασης ανάμεσα στις διαφορετικές γόμες. Ενώ εάν ο καιρός το επιτρέψει τελικά, οι δοκιμές για τα slick ελαστικά θα συνεχιστούν το απόγευμα της Τετάρτης.