Η επιστροφή της Formula 1 από τη θερινή διακοπή στο Zandvoort έφερε δράση και εκπλήξεις, με μερικούς να κερδίζουν τις εντυπώσεις και άλλους να φεύγουν απογοητευμένοι. Αυτοί είναι οι νικητές και οι χαμένοι του αγώνα!!
Ολλανδία τέλος, Ιταλία καθ’ οδόν για την Formula 1, με την μάχη του τίτλου να έχει γείρει ξεκάθαρα προς την μία μεριά του γκαράζ της Mclaren και αρκετές ομάδες και οδηγούς να έχουν είτε εξαιρετικό είτε απογοητευτικό αγώνα στο Zandvoort. Ας δούμε λοιπόν μαζί τους νικητές και τους χαμένους από το φετινό Γκραν Πρι Ολλανδίας!
Νικητές: Oscar Piastri
Ο Αυστραλός έκανε όλα τα σωστά όταν «έκαιγε η μπάλα»! Για ακόμα μια φορά είδαμε το μοτίβο του σταδιακού χτισίματος ταχύτητας του Piastri και ξανά παρόλο που ήταν πιο αργός από τον teammate του στις τρείς περιόδους ελεύθερων δοκιμών, κατάφερε (και με μια μικρή βοήθεια tow από τον Hadjar) να κατακτήσει την Pole Position στο «νήμα». Έπειτα στον αγώνα δεν έκανε ούτε μισό λάθος, δεν ταρακουνήθηκε από τις τρείς διαφορετικές επανεκκινήσεις έπειτα από αυτοκίνητα ασφαλείας και πήρε δικαίως την 9η νίκη της καριέρας του, όντας πλέον με το ένα χέρι στο πρώτο του πρωτάθλημα, ύστερα από την εγκατάλειψη του teammate και αντιπάλου του, Lando Norris.
Χαμένοι: Lando Norris
Από την στιγμή που στάθηκε άτυχος εγκαταλείποντας λίγο πριν το τέλος, δεν χώραγε σε άλλη κατηγορία ο Βρετανός… Βέβαια από την ώρα των κατατακτηρίων και μέχρι και τον 65ο γύρο ήταν σταθερά μισό κλικ πίσω από τον Piastri, μάλιστα πέφτοντας για λίγο στην αρχή 3ος, λόγω της πιο μαλακής γόμας του Verstappen. Κατάφερε να πλησιάσει τον Αυστραλό δις λόγω του αυτοκινήτου ασφαλείας, όμως σε καμία δεν τον απείλησε, μένοντας σταθερά από 1.2 έως 2 δευτερόλεπτα πίσω του, μέχρι την ώρα της «καταστροφής». Πλέον για να κατακτήσει τον πρώτο τίτλο της καριέρας του, θα χρειαστεί έναν πραγματικό άθλο που θα μείνει στην ιστορία, εφόσον δεν του φερθεί καλύτερα η τύχη στο μέλλον…
Νικητές: Isack Hadjar
Ποιος να το περίμενε ε; Ο οδηγός που η Red Bull προώθησε στην VCARB ουσιαστικά επειδή δεν είχε άλλον, που δεν έδειξε να πιστεύει τόσο στην προοπτική του, που ξεκίνησε την καριέρα του με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, τρακάροντας στον γύρο σχηματισμού στην Αυστραλία, είναι πλέον όχι μόνο ο προφανής Rookie της χρονιάς, αλλά και πλέον ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο. Ο Hadjar ήταν με μια λέξη, αψεγάδιαστος!
Κατάφερε με έναν σχεδόν τέλειο γύρο να «κλέψει» την 4η θέση από τον Russell στις κατατακτήριες, προτού περάσει όλο τον αγώνα σε αυτή. Και όχι μόνο δεν υπέπεσε σε λάθη από την πίεση των Russell και Leclerc, αλλά μάλιστα ήταν στο κατόπι του Verstappen σχεδόν σε όλη την διάρκεια του αγώνα, προτού η εγκατάλειψη του Norris του χαρίσει το πρώτο βάθρο της μέχρι τώρα καριέρας του στην Formula 1, εκτοξεύοντας ακόμα περισσότερο τις μετοχές του ενόψει 2026! Μπράβο Isack!
Χαμένοι: Ferrari
Άλλος ένας αγώνας ακατάλληλος για τους καρδιακούς Tifosi… Από την τεράστια απογοήτευση της Παρασκευής, στην μέτρια για άλλη μια φορά επίδοση του 6-7 το Σάββατο και στην διπλή εγκατάλειψη της Κυριακής, την ώρα που Leclerc και Hamilton ήταν καλοί και ειδικά ο Μονεγάσκος έδειχνε ικανός ίσως και για την 4η θέση.
Για τον Hamilton δεν υπάρχει κάτι να πούμε πέραν του ότι απλά έκανε λάθος (υπό όχι εύκολες συνθήκες) και τράκαρε χαλώντας έναν μέχρι τότε καλό αγώνα. Βέβαια οι Hamilton stans θα πουν πάλι τα ίδια και τα ίδια για να δικαιολογήσουν τον Βρετανό, είτε με «δεδομένα» είτε με «συνομωσίες» καθώς αποκλείεται ο «GOAT» να κάνει λάθη. Ναι το παραμύθι το ξέρουμε, για όλα φταίει ο διαφορετικός κινητήρας, φταίνε τα φρένα της Brembo, φταίνε τα brake pads, φταίει η ομάδα που δεν τον ακούει ή/και τον «σαμποτάρει», φταίει η μπαριέρα που ήταν εκεί που ήταν, φταίει και ο Ερμής ο ανάδρομος. Και εννοείται ότι «τον πολεμάει το σύστημα» με την ποινή που δέχθηκε ενόψει Monza αφού εννοείται ότι όλοι ασχολούμαστε με τον Hamilton και τον «μισούμε».
Όσον αφορά τον Leclerc… τι να πει κανείς; Η εικόνα του μετά την εγκατάλειψη, η οποία προήλθε από την λάθος εκτίμηση του Antonelli τα λέει όλα. Ο Μονεγάσκος πιθανότατα στερήθηκε την 4η θέση, καθώς δεν έδειχνε ικανός να προσπεράσει τον αλάνθαστο Hadjar. Γενικώς ένα ακόμα λιθαράκι σε μια απογοητευτική για την Scuderia χρονιά…
Νικητές: Alex Albon
Ο Ταϊλανδός εκκινώντας 15ος λόγω του κακού Σαββάτου του -στο οποίο κατά ομολογία του δεν έκανε καλό γύρο διότι δεν ήταν τα ελαστικά του στην σωστή θερμοκρασία- ήταν «πεινασμένος» και ανέβηκε πέντε θέσεις μόλις στον 1ο γύρο. Ύστερα παρέμεινε σταθερός και βοηθήθηκε από τις παρεμβάσεις του SC για να παραμείνει εντός Top 10, εκμεταλλευόμενος παράλληλα τις εγκαταλείψεις των Hamilton, Leclerc και Norris, την ατυχία του teammate του και τις ποινές του Kimi Antonelli για να δώσει στην Williams μια πολύτιμη 5η θέση, την ώρα που οι Aston Martin και VCARB μάζεψαν επίσης βαθμούς, διατηρώντας για την ομάδα του Grove, μια ασφαλή -για την ώρα- διαφορά από τους διώκτες της 5ης θέσης των κατασκευαστών!
Χαμένοι: Andrea Kimi Antonelli
Ο 18χρονος χρειαζόταν μια ανάσα στην επιστροφή της Formula 1 για να βάλει τέλος στο παρατεταμένο ντεφορμάρισμά του. Πάνω πού έδειξε ότι μπορεί να κάνει υπέροχο αγώνα, ύστερα από την 11η θέση του Σαββάτου, τα έβαλε όλα φωτιά και τα έκαψε, με την λάνθασμένα υπολογισμένη κίνηση στον Charles Leclerc. Εάν κατάφερνε να περάσει ο Ιταλός ήταν καθ’ οδόν για ένα πολύ καλό πλασάρισμα (ειδικά από την ώρα που ο Russell κουβαλούσε ζημιά), όμως τελικά έμεινε ξανά στο μηδέν, δεδομένου ότι μάζεψε ποινή 10 δευτ. για το συμβάν αυτό και άλλα 5 δευτ. για παραβίαση του ορίου ταχύτητας του pit lane, τερματίζοντας εντέλει στην 16η θέση. Μπορεί ο Toto Wolff να δικαιολόγησε ξανά τον Kimi, όμως εάν αργήσει κι άλλο ένα καλό αποτέλεσμα, σίγουρα θα αρχίσουν τα σύννεφα, όσο και αν θεωρείται (και μάλλον είναι) το next big thing.

Νικητές: Haas
Εξίσου σημαντικό ή και μεγαλύτερο επίτευγμα ήταν το 6-10 της Haas, εκκινώντας από το 18-20! Ο Ollie Bearman μάλιστα εκκινούσε από το Pit Lane, λόγω αλλαγών σε εξαρτήματα της κινητήριας μονάδας του. Η Haas λοιπόν μην έχοντας να χάσει κάτι, ρίσκαρε με ένα μεγάλο stint στην σκληρή γόμα, το οποίο επεκτάθηκε μάλιστα για πάνω από 50 γύρους, με την Αμερικάνικη ομάδα να στέκεται τυχερή όταν στον 53ο γύρο βγήκε το 2ο αυτοκίνητο ασφαλείας, επιτρέποντάς της έτσι να φορέσει την μέση γόμα σε Bearman και Ocon, με τον Βρετανό να καταφέρνει να σκαρφαλώσει στην 8η θέση και τον Γάλλο στην 12η, προτού ανεβούν αμφότεροι δύο ακόμα θέσεις, ελέω της εγκατάλειψης Norris και των ποινών του Antonelli. Έτσι η ομάδα πήρε το πρώτο της double score έπειτα από το Μπαχρέιν, με τον Βρετανό να σταματάει ένα αρνητικό σερί μη βαθμολογούμενων αγώνων το οποίο ξεκίνησε μετά τον αγώνα εκείνο, παίρνοντας παράλληλα το καλύτερο πλασάρισμα της καριέρας του!
Χαμένοι: Sauber & Alpine
Τα πράγματα είναι απλά. Η Sauber C45 σε αντίθεση με τους προηγούμενους αγώνες δεν ανταποκρίθηκε καλά στα χαρακτηριστικά του Zandvoort και δεν ήταν κοντά σε βαθμούς σχεδόν σε κανένα σημείο του αγώνα, παρά τα ανακατέματα της τράπουλας. Ενδεικτικό του απλά κακού τριημέρου, ή όπως είπε ο επικεφαλής της ομάδας Jonathan Wheatley ” Μια κακή μέρα στο γραφείο” το ότι μέσα σε μόλις πέντε γύρους, από τον 68ο μέχρι και το πέσιμο της καρό σημαίας, οι δύο Sauber κατάφεραν να βρεθούν πέντε και επτά δευτερόλεπτα μακριά από τους βαθμούς αντίστοιχα!
Όσο για την Alpine, η ιστορία είναι πάνω κάτω η ίδια, αν και θα μπορούσε να έχει αποκομίσει έστω τον ένα βαθμό της 10ης θέσης, εάν το ρίσκο με τον Gasly και το μακρύ stint σκληρής γόμας είχε πληρώσει στον ίδιο βαθμό με της Haas ή αν προς το τέλος του αγώνα ο Colapinto κατάφερνε να περάσει τον Ocon για την 10η θέση, κάτι που δεν διευκολύνθηκε από την εντολή της ομάδας για αλλαγή θέσεων μόνο πριν την 1η στροφή, κάτι που στο τελικό στάδιο στέρησε από τον Αργεντίνο πολύτιμα μέτρα, στην μάχη του με τον Γάλλο της Haas. Τουλάχιστον αυτό κρατάει η ομάδα ενόψει Monza, την λίγο πιο ενθαρρυντική εικόνα του Franco.