Skip to content Skip to footer

F1: Οι προτάσεις για «διόρθωση» του Μονακό

Έπειτα από άλλο ένα απογοητευτικό Γκραν Πρι Μονακό, ο Άλεξ Βούρτζ προτείνει αλλαγές στην πίστα του Πριγκιπάτου!

Παρά τις προοπτικές που δημιούργησε ο κανονισμός των δύο υποχρεωτικών pit stop, το φετινό Γκραν Πρι του Μονακό ήταν κατώτερο των περιστάσεων, με τους οδηγούς να επαινούν την προσπάθεια της Formula 1 για να βρεθεί λύση, τονίζοντας όμως ότι δεν ήταν αυτή η κατάλληλη λύση.

Ως συνήθως τα τελευταία χρόνια τα τεράστια -για τα δεδομένα του Μονακό- μονοθέσια είναι σχεδόν αδύνατο να κάνουν προσπεράσεις, με τον Τζόρτζ Ράσελ μάλιστα να τονίζει πως ακόμα και ένα μονοθέσιο Formula 2 ίσως είναι ικανό να κρατήσει πίσω του ένα μονοθέσιο Formula 1. Μετά το τέλος του αγώνα όμως ο πρόεδρος της GPDA, Άλεξ Βούρτζ κοινοποίησε ένα βίντεο στο οποίο παραθέτει μέσω της εταιρείας του, Wurz Design, η οποία ειδικεύεται στον σχεδιασμό πιστών, πιθανές λύσεις για την βελτίωση του Μονακό! Ας τις δούμε αναλυτικά:

Λύση #1: Η μετακίνηση του Nouvelle Chicane

Μια πρόταση του Βούρτζ είναι η μετακίνηση του Nouvelle Chicane -που βρίσκεται μετά το τούνελ- κατά 80 περίπου μέτρα πιο μετά πιο κοντά στην στροφή Tabac.

Ο Βούρτζ τόνισε για αυτή την πρόταση ότι: «Είμαι πολύ πεπεισμένος, από τη δική μου εμπειρία παρακολουθώντας τους αγώνες και μιλώντας με τους συναδέλφους μου οδηγούς, ότι η μετακίνηση του chicane πιο μετλα, φυσικά με τους όποιους περιορισμούς που έχει κάθε πόλη, θα πρέπει να είναι δυνατή. Αυτό σημαίνει ότι η υπεράσπιση αυτής της στροφής – η οποία είναι αρκετά εύκολη, με τη στροφή και τα εξογκώματα – θα γίνει πιο δύσκολη».

Λύση #2: Επαναπροσαρμογή του προφίλ της Rascasse

Μια απλούστερη αλλαγή που προτείνει ο Αυστριακός είναι να αλλάξει το προφίλ της στροφής Rascasse, ώστε το apex (κορυφή της στροφής) να μετακινηθεί δύο ή τρία μέτρα πιο έξω. Αυτό με την συνοδεία ανάλογης διεύρυνσης της πίστας -λίγο δύσκολο βέβαια λόγω του υφιστάμενου πάρκινγκ που υπάρχει- θα βοηθήσει σύμφωνα με τον Βούρτζ σε πιθανές «βουτιές» στην εσωτερική, οι οποίες θα έχουν περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας από ότι τώρα.

«Όταν αυτή η κορυφή βγει πιο έξω, η γραμμή εισόδου θα αλλάξει σίγουρα. Θα ανοίξει η στροφή πολύ περισσότερο για μια βουτιά, και αυτό σημαίνει ότι οποιοσδήποτε οδηγός μπροστά θα πρέπει είτε να αμυνθεί είτε να αποδεχτεί ότι αφήνει την πόρτα ανοιχτή.»

«Αν αμυνθείς, θα βγεις πολύ πιο αργά, οπότε δημιουργείς ένα τρένο πίσω σου και η πίεση σε όλους τους οδηγούς απλά θα αυξηθεί. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα μικρό κόλπο, αρκετά εύκολο στην υλοποίηση, αλλά θα πρέπει στην θεωρία να οδηγήσει σε περισσότερες μάχες, πιο έντονη πίεση και ίσως προσπεράσεις».

Λύση #3: Αλλαγές στην φουρκέτα Fairmont

Η τελευταία λύση του Βούρτζ είναι η διεύρυνση της εισόδου αλλά και της εξόδου της φουρκέτας Fairmont, της πιο αργής στροφής σε όλο το πρόγραμμα της Formula 1.

«Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί που κατεβαίνουν θα έχουν ευκολότερη ευκαιρία να κάνουν μια «βουτιά». Σημαίνει ότι ο επικεφαλής οδηγός θα πρέπει να αμυνθεί περισσότερο, οπότε θα είναι πιο αργός. Αλλά η φουρκέτα είναι πολύ στενή, οπότε πρέπει επίσης να μεγαλώσουμε την πίστα στην έξοδο, να αφαιρέσουμε το κράσπεδο και να έχουμε άσφαλτο σε όλη τη διαδρομή μέχρι αυτό το φυσικό τοίχωμα, ώστε να έχουμε την ακτίνα στροφής».

Ο Βούρτζ θεωρεί ότι οι αλλαγές στην φουρκέτα δεν θα αλλάξουν απαραίτητα τις ευκαιρίες για προσπέρασμα σε αυτό το σημείο, όμως θεωρεί ότι η αξία της αλλαγής έγκειται στην δημιουργία ευκαιριών για προσπέραση στα επόμενα σημεία του γύρου όπως στο αναθεωρημένο Nouvelle Chicane και την Rascasse.

«Η πραγματική ιδανική αγωνιστική γραμμή δεν θα αλλάξει από αυτή που είναι… απλά θα οδηγήσει σε λίγο περισσότερη άμυνα… και επομένως αυτή η στροφή θα ξεκινήσει στην πραγματικότητα το προσπέρασμα στο νέο σικέιν. Και όλα αυτά μαζί θα πρέπει να είναι μια βελτίωση για το προσπέρασμα και την αγωνιστικότητα στους δρόμους του Μονακό.»