Skip to content Skip to footer

F1 Μπαχρέιν: Νικητές και Χαμένοι

Με το Μπαχρέιν οριστικά πίσω μας ας δούμε τους νικητές και τους χαμένους του τριημέρου!

Το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν ήταν αρκετά ανώτερης ποιότητας σε σχέση με το Ιαπωνικό και σε συνδυασμό με την δράση, είχαμε και τον πρώτο διπλό νικητή της φετινής χρονιάς. Λίγο πριν το τρίτο και τελευταίο σκέλος του triple-header, ας ρίξουμε μια ματιά στους «καλούς» και τους «κακούς» του τριημέρου!

Νικητές: Όσκαρ Πιάστρι

Έχει ανεβάσει ταχύτητα φέτος ο Αυστραλός και φαίνεται. Σαφώς πιο εναρμονισμένος με την MCL-39 σε σχέση με τον teammate του, Λάντο Νόρις, μέχρι ώρας η περσινή αχίλλειος πτέρνα του που ήταν οι κατατακτήριες, έχει διορθωθεί. Άψογος σε όλο το τριήμερο καθώς από την αρχή έδειξε ότι θα ήταν το φαβορί για Pole Position και νίκη, έκανε ακριβώς αυτό, όντας περίπου 0.39 δευτ./γύρο ταχύτερος από τον Λάντο στον αγώνα και περίπου 0.4-0.5 από τον πιο γρήγορο αντίπαλο και έθεσε εαυτόν για τα καλά στην διεκδίκηση του πρωταθλήματος. Όσο ο Νόρις προβληματίζεται και ο Φερστάπεν οδηγεί αυτή την Red Bull… ο Όσκαρ θα πηγαίνει για τίτλο!

Χαμένοι: Μαξ Φερστάπεν

Καιρό είχε να μπει σε αυτή την κατηγορία ο Ολλανδός, ίσως από το περσινό Ουγγρικό Γκραν Πρι αν και θα πρέπει να ανατρέξω στο αρχείο μου. Ο Μαξ δεν έκανε κάτι λάθος στην οδήγησή του απαραίτητα, όμως βγαίνει ως χαμένος από το τριήμερο καθώς όπως και ο ίδιος τόνισε, όλα πήγαν λάθος. Παράπονα για την ισορροπία της RB21, παράπονα για τα φρένα που δεν λύθηκαν ούτε με κάποιες αλλαγές της τελευταίας στιγμής και εντέλει ένας αγώνας που «προδόθηκε» από τα αργά pit stop της ομάδας του και την σκληρή γόμα που έβαλε στο 2o stint.

Ίσως η 6η θέση που «τσίμπησε» στο τέλος να ήταν πραγματικά το μέγιστο που θα μπορούσε να πάρει ο πρωταθλητής, όμως και πάλι φεύγοντας από το Μπαχρέιν ο ίδιος και η ομάδα δεν βρίσκονται σε καλή τροχιά.

Νικητές: Τζόρτζ Ράσελ

Ο Βρετανός είναι μέσα στο Top 3 των καλύτερων οδηγών ύστερα από τέσσερις αγώνες, με άλλη μια εξαιρετική επίδοση και άλλο ένα βάθρο. Με διαφορά ο καλύτερος του αγώνας φέτος καθώς όχι μόνο ήταν σταθερός και γρήγορος, αλλά το έκανε παλεύοντας προς το τέλος με διάφορα προβλήματα, όπως δυσλειτουργία του brake-by-wire συστήματος και απώλεια δεδομένων στο ταμπλό του.

Αυτό σε συνδυασμό με το ότι έπρεπε να κάνει stint 25 γύρων με την μαλακή γόμα στο τέλος, ελέω του αυτοκινήτου ασφαλείας, σε μια πίστα που καταπονούσε τα ελαστικά. Και όμως τα κατάφερε και κράτησε και την 2η θέση από τον επελαύνοντα Νόρις στο τέλος. Έτσι χωρίς να έχει το ταχύτερο μονοθέσιο κρατήθηκε στην 4η θέση της βαθμολογίας έχοντας 63 βαθμούς και όπως φαίνεται σύντομα θα έχει και νέο συμβόλαιο!

Χαμένοι: Aston Martin

Το απόλυτο τίποτα στο Μπαχρέιν για την ομάδα του Λόρενς Στρόλ. Όπως και στις χειμερινές δοκιμές έτσι και τώρα φάνηκε ότι η πίστα του Σακχίρ «δεν πάει καθόλου» την AMR25. Ο Λάνς Στρόλ επέστρεψε φαίνεται για τα καλά στον παλιό κακό του εαυτό, ενώ και ο Φερνάντο Αλόνσο δεν μπόρεσε να διεκδικήσει κάτι αξιόλογο από τον αγώνα. Με μέσο γυρολόγιο 2-3 δέκατα πιο αργό κατά μέσο όρο από τις Haas και τις VCARB και τους Άλμπον – Ντούχαν, αυτό ήταν ένα τριήμερο που θα θέλουν γρήγορα να ξεχάσουν στο Σίλβερστοουν.

Νικητές: Haas

Διπλοί βαθμοί! Χρειάζεται να γράψω πολλά περισσότερα για να δικαιολογήσω αυτή την επιλογή; Η Haas βρίσκει ξανά τον καλό της εαυτό και έχοντας και την τύχη με το μέρος της καθώς τα pit stop της έγιναν στα τέλεια σημεία του αγώνα, κατάφερε να εξασφαλίσει το 8-10, έχοντας τον Εστεμπάν Οκόν αλλά και (ειδικότερα) τον Όλι Μπέρμαν σε εξαιρετική μέρα. Ο μεν βρέθηκε από σχετικά νωρίς στα «ψηλά στρώματα» όντας από τους πρώτους που μπήκαν στα pits κάνοντας έτσι undecut, ταλαιπωρώντας μάλιστα τον Μαξ Φερστάπεν για ένα διάστημα του αγώνα.

Από την άλλη μεριά του γκαράζ, τι να πρωτοπεί κανείς για τον Όλι Μπέρμαν; Παρά τις κάκιστες κατατακτήριες, δεν πτοήθηκε και στον αγώνα ήταν επιθετικός, ήρεμος, σταθερός στον ρυθμό του καταφέρνοντας να εκμεταλλευτεί και το αυτοκίνητο ασφαλείας για να κερδίσει συνολικά 10 (!!!) θέσεις και έτσι από τελευταίος πήρε τον ένα βαθμό για την 10η θέση! Μπράβο Όλι, μπράβο Haas!

Νικητές: Πιέρ Γκασλί

Από την ώρα των περσινών τελικών αναβαθμίσεων της Alpine, ο Γάλλος είναι σταθερά εξαιρετικός και συνεχίζει δυναμικά να ανεβάζει τις μετοχές του έπειτα από άλλη μια σπουδαία επίδοση στο Μπαχρέιν. Σε αντίθεση με τους πρώτους τρείς αγώνες, η A525 δούλεψε πολύ καλύτερα στις συνθήκες του Σακχίρ και ο ίδιος το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο, όχι μόνο μπαίνοντας στο Q3, αλλά και παίρνοντας μια καταπλητική 5η θέση (που έγινε 4η μετά τις ποινές των Mercedes), ενώ και στον αγώνα οδήγησε στο 100% των δυνατοτήτων του παίρνοντας την 7η θέση, χάνοντας βέβαια στον τελευταίο γύρο την 6η από τον Φερστάπεν. Έτσι πήρε τους πρώτους βαθμούς της Alpine για φέτος και δείχνει ότι είναι άξιος ηγέτης της Γαλλικής ομάδας!

Άξιοι αναφοράς
Χαμένοι: Κίμι Αντονέλι καθώς παρά το εξαιρετικό 1ο stint του με βάση το οποίο σίγουρα θα έπαιρνε βαθμούς, έπεσε θύμα του αυτοκινήτου ασφαλείας, τερματίζοντας μόλις 12ος.
Χαμένοι: Sauber, διότι ο Νίκο Χούλκενμπεργκ αποκλείσθηκε από την 13η θέση για υπερβολική φθορά πατώματος, ενώ ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο ήταν απελπιστικά τελευταίος.
Χαμένοι: VCARB καθώς ήταν στο πουθενά για πρώτη φορά φέτος, σε αντίθεση με τους πρώτους τρείς αγώνες…
Νικητές: Ferrari, μόνο και μόνο επειδή έκαναν την καλύτερη στρατηγική επιλογή του αγώνα και έδειξαν αρκετά βελτιωμένο ρυθμό χάρη στις αναβαθμίσεις.