Skip to content Skip to footer

F1 Ιταλία: «Υπερηχητικός» Verstappen ξανά στην κορυφή

Ύστερα από 112 μέρες και την Ίμολα, ο Max Verstappen αναδείχθηκε ξανά νικητής στην Μόντσα! Διαβάστε το πλήρες Race Report!!

Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του φετινού Γκραν Πρι Ιταλίας, νικώντας για πρώτη φορά ύστερα από το Γκραν Πρι της Εμίλια-Ρομάνια στα μέσα Μαίου και 66η συνολικά στην λαμπρή καριέρα του, καταφέρνοντας να επιβληθεί άνετα των δύο Mclaren του 2ου Lando Norris και του 3ου Oscar Piastri, μετά την καθοριστική κίνηση προσπέρασης στον Βρετανό στην αρχή του 4ου γύρου, ολοκληρώνοντας τον αγώνα 19.2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Norris!!

Ο αγώνας ξεκίνησε «εκρηκτικά» καθώς ο Verstappen δεν έκανε την καλύτερη δυνατή εκκίνηση και κάνοντας κίνηση προς την μεριά του Norris ώστε να τον κόψει, τον ώθησε ουσιαστικά για λίγο στο γρασίδι καθώς η πίστα στένεψε πλησιάζοντας την πρώτη στροφή, ενώ ο Ολλανδός προσπαθώντας μάταια να κρατηθεί στην πρωτιά έκοψε το πρώτο chicane.

Έτσι ύστερα από παρότρυνση του μηχανικού του και προκειμένου να αποφύγει πιθανή ποινή, ο Verstappen έδωσε την πρωτοπορία στον Norris στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και ύστερα κατέφερε να κολλήσει πίσω του στους επόμενους δύο γύρους, δείχνοντας ότι διέθετε -για σήμερα τουλάχιστον- το καλύτερο μονοθέσιο και ξαναπήρε την πρωτιά στον 4ο γύρο με μια υπέροχη και τολμηρή προσπέραση από την εξωτερική στο πρώτο chicane!

Παράλληλα στο ίδιο διάστημα είχαμε μια επίσης υπέροχη μάχη για την 3η θέση μεταξύ των Charles Leclerc και Oscar Piastri, με τους δύο να αλλάζουν θέση τέσσερις φορές συνολικά, αλλά τον Αυστραλό να επικρατεί οριστικά μετά την αρχή του 6ου γύρου, όταν και προσπέρασε για τελευταία φορά τον Μονεγάσκο της Ferrari, με την ίδια κίνηση που χρησιμοποίησε ο Verstappen στον teammate του.

Από αυτό το σημείο και έπειτα ο αγώνας δεν είχε κάτι το αξιόλογο να δείξει μεταξύ των πρωτοπόρων μέχρι το τελικό στάδιό του, στο οποίο ο Lando Norris έχασε προσωρινά την 2η θέση από τον teammate του στον 47ο γύρο, λόγω αργού pit stop της Mclaren, όμως την ανέκτησε δύο γύρους μετά ύστερα από οδηγία της ομάδας, καθώς θεωρήθηκε άδικη η εξέλιξη αυτή, δεδομένου ότι ο Βρετανός ήταν άνετα μπροστά από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Ο Piastri παρότι εμφανώς δυσαρεστημένος υπάκουσε στην εντολή.

Εκτός από αυτά στον υπόλοιπο αγώνα η δυναμική ήταν εμφανής, με την Ferrari του Charles Leclerc να πέφτει αρκετά πίσω από την 3η θέση, αλλά μένοντας παρόλα αυτά στην 4η θέση κρατώντας πίσω του σε όλο το 1ο stint αρκετά άνετα τον –5ο εντέλει- George Russell, με τους δύο τους να βρίσκονται επίσης με άνεση μπροστά από τον 6ο Lewis Hamilton, o οποίος πραγματοποίησε έναν καλό αγώνα, κερδίζοντας συνολικά τέσσερις θέσεις κάνοντας κρίσιμες προσπεράσεις στο αρχικό στάδιο του αγώνα!

7ος ύστερα από έναν καταπληκτικό -ειδικά στην διαχείριση- αγώνα ήταν ο Alex Albon, παίρνοντας ξανά πολύτιμους βαθμούς για την Williams, με τον Gabriel Bortoleto στην θέση και τους Kimi Antonelli και Isack Hadjar να συμπληρώνουν την βαθμολογούμενη 10αδα! Ο Ιταλός της Mercedes αρχικά τερμάτισε στην 8η θέση, όμως έχοντας δεχθεί ποινή 5 δευτερολέπτων για ακανόνιστη οδήγηση, έπεσε πίσω από τον Βραζιλιάνο της Sauber, ενώ ο Γάλλος της VCARB κατάφερε με εκπληκτικό τρόπο βαθμό, εκκινώντας τελευταίος από το pit lane!

Στα συμβάντα του αγώνα τώρα, ο Fernando Alonso είναι όπως φαίνεται ο μόνιμος άτυχος της φετινής χρονιάς, καθώς ύστερα από το pit stop του, υπέστη αστοχία ανάρτησης, έπειτα από πάτημα στο κερμπ της εξόδου της Ascari, εγκαταλείποντας την ώρα που μια 7η ή 8η θέση φαινόταν σίγουρη, ενώ επίσης άτυχος στάθηκε ο Nico Hulkenberg που δεν εκκίνησε ποτέ τον αγώνα λόγω προβλήματος στα υδραυλικά.

Τέλος στον 40ο γύρο παραλίγο να είχαμε πλήρη ανατροπή των δεδομένων του αγώνα, όμως η σύγκρουση μεταξύ των Carlos Sainz και Ollie Bearman στo chicane της Roggia, κόστισε τους βαθμούς και στους δύο οδηγούς, παρόλο που συνέχισαν τον αγώνα τους κανονικά, με τον Βρετανό της Haas να θεωρείται ως υπαίτιος από τους αγωνοδίκες, με την ποινή των 10 δευτερολέπτων όμως να μην αλλάζει την τελική 12η θέση του, με αμφότερους τους οδηγούς της Αμερικάνικης ομάδας να τιμωρούνται εντός αγώνα, καθώς και ο -15ος στο τέλος- Esteban Ocon τιμωρήθηκε στην αρχή με ποινή 5 δευτερολέπτων καθώς ώθησε τον Lance Stroll εκτός πίστας πλησιάζοντας επίσης την Roggia.

Ο Ισπανός σίγουρα είναι ενοχλημένος από την εξέλιξη αυτή, καθώς ήταν σχεδόν σίγουρο ότι θα βαθμολογούταν και αντ’ αυτού, τερμάτισε 11ος μόλις έξι δέκατα πίσω από τον Hadjar. Aπογοητευμένοι θα είναι στην Red Bull με την σημερινή απόδοση του Yuki Tsunoda, ο οποίος αν και εκκίνησε 9ος, τερμάτισε μόλις 13ος, μη καταφέρνοντας να ξεχωρίσει για ακόμα μια φορά, ενώ σίγουρα καλό δεν θα είναι το κλίμα και στην Alpine, αφού η κακή εικόνα των κατατακτηρίων συνεχίστηκε και στον αγώνα, με τους Pierre Gasly και Franco Colapinto να τερματίζουν ένα γύρο πίσω από τον νικητή, στο 16-17, μπροστά μόλις από τον τελευταίο Stroll.

Πλήρη αποτελέσματα Ιταλικού Γκραν Πρι