Skip to content Skip to footer

F1 Ιταλία: Νικητές και Χαμένοι

Με το Ιταλικό Γκραν Πρι, η Formula 1 ολοκλήρωσε το φετινό της κεφάλαιο στην Ευρώπη. Στη Monza, οι ισορροπίες ανατράπηκαν, κάποιοι οδηγοί έφυγαν ενισχυμένοι, ενώ άλλοι είδαν τις ελπίδες τους να λιγοστεύουν.

Το φετινό Γκραν Πρι Ιταλίας σημαδεύτηκε από κυρίως δύο παράγοντες. Αρχικά την επιστροφή του Max Verstappen στις νίκες, έπειτα από την 112 μέρες, έχοντας μάλιστα καταρρίψει το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου στην ιστορία της Formula 1 (βάσει μέσης ταχύτητας), το ρεκόρ των περισσότερων Pole Position με την Red Bull Racing ξεπερνώντας τον Sebastian Vettel και καταρρίπτοντας επίσης το ρεκόρ του γρηγορότερου αγώνα όλων των εποχών βάσει χρόνου, που κατείχε από το 2003 το αντίστοιχο Ιταλικό Γκραν Πρι με νικητή τον Michael Schumacher. Έπειτα από την άκρως αμφισβητούμενη και συζητήσιμη team order της Mclaren σχετικά με την 2η θέση. Όμως εδώ βρισκόμαστε για να δούμε τους νικητές και τους χαμένους, οπότε πάμε!

Νικητές: Max Verstappen

Επιστροφή μετά από καιρό στην κορυφή και με θριαμβευτικό τρόπο! Η αλλαγμένη νοοτροπία της Red Bull στην αντιμετώπιση των αγωνιστικών τριημέρων, στην Monza έφερε αποτέλεσμα, καθώς η RB21 βρέθηκε στο τέλειο λειτουργικό της παράθυρο, τουλάχιστον όσον αφορά τον Ολλανδό. Έτσι και σε συνδυασμό με το ότι οι Mclaren δεν είχαν το προβάδισμα πχ της Αυστρίας ή κάποιας άλλης πίστας και έτσι αμφότεροι οδηγός και ομάδα άδραξαν την ευκαιρία και πανηγύρισαν την πρώτη νίκη της μετά-Horner εποχής! Μια μαεστρική οδηγική εμφάνιση, που ίσως ξαναδούμε και σε επόμενους αγώνες, αν η πιο «ωμή» αντιμετώπιση της Red Bull (που δεν βασίζεται πλέον μόνο στα δεδομένα) δουλέψει και αλλού!

Χαμένοι: Yuki Tsunoda

Στον απόλυτο αντίποδα ο Ιάπωνας που βρίσκεται στην 2η Red Bull, για άλλο ένα τριήμερο δεν έδειξε απολύτως τίποτα, παρά το ότι κατάφερε να περάσει στο Q3. Οι δικαιολογίες του Tsunoda στερεύουν και με την απόφαση της Red Bull για τον παρτενέρ του Verstappen να πλησιάζει, φαντάζει όλο και πιο πιθανό ο Yuki όχι μόνο να βρεθεί εκτός Red Bull, αλλά και εκτός Formula 1, δεδομένου ότι δεν υπάρχει άλλη φανερή θέση για αυτόν.

Παρά το ότι εκκίνησε 9ος δεν κατάφερε να πιέσει στο 1ο του stint τους Bortoleto & Alonso και να τους περάσει όπως έκανε αντίστοιχα ο Lewis Hamilton που εκκίνησε μία θέση πίσω του. Έπειτα προσπεράστηκε από τον Kimi Antonelli λίγο πριν το 1ο pit stop του και ακριβώς μετά από αυτό, έχασε μια κρίσιμη θέση από τον Ollie Bearman. Ύστερα ο αγώνας του βάλτωσε τελείως, με την δυσκολία να περάσει τον Liam Lawson, με τον οποίο είχε επαφή και ζημιά (σύμφωνα με τον ίδιο), τερματίζοντας εντέλει 13ος, μακριά από την 10η θέση και κρισίμως ακόμη πιο μακριά από τον νικητή teammate του, την στιγμή που θεωρητικά θα έπρεπε να παλεύει για μια θέση από το 6 έως το 8. Πλέον με το μαχαίρι στα δόντια, οι αγώνες σε Αζερμπαϊτζάν και Σιγκαπούρη θα κρίνουν και το μέλλον του.

MONZA, ITALY – SEPTEMBER 06: Yuki Tsunoda of Japan and Oracle Red Bull Racing looks on in the garage during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo Nazionale Monza on September 06, 2025 in Monza, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202509060306 // Usage for editorial use only //

Νικητές: Alex Albon

Από την 13η θέση και βοηθούμενος από την εντολή της ομάδας, βρέθηκε στην διάρκεια του 1ου stint μπροστά από τον Carlos Sainz και χάρη στο γεγονός ότι εκκινούσε με την σκληρή γόμα και τον εξαιρετικό και σταθερό ρυθμό του, κατάφερε να βρεθεί στην 7η θέση κάνοντας το overcut, λίγους γύρους μετά το μοναδικό του pit stop! Άλλος ένας θαυμάσιος αγώνας και αποτέλεσμα από τον Ταϊλανδό που σαν κερασάκι στην τούρτα ανέβηκε και στην 7η θέση της βαθμολογίας οδηγών, μπροστά πλέον από τον Kimi Antonelli, κάτι που λέει πολλά για την χρονιά που διανύει ο οδηγός της Williams!

Χαμένοι: Kimi Antonelli

Όταν ο Toto Wolff, o μεγαλύτερος υπερασπιστής σου, λέει πως ήσουν «απογοητευτικός» τότε πρέπει να αρχίσει η ανησυχία. Όσο και να μιλάμε για το νεαρό της ηλικίας του και τα λάθη που αναμενόμενα θα κάνει, πλέον ο Kimi δεν έχει να επιδείξει μια έστω καλή επίδοση (για τα δεδομένα του ή της Mercedes) από την ώρα που ανέβηκε στο βάθρο στον Καναδά πίσω στον Ιούνιο… Εάν τα λάθη του, όπως αυτό που του στέρησε ολόκληρο το FP2 και αποδείχθηκε (κατά τον ίδιο) κρίσιμο για το υπόλοιπο τριήμερο, αντισταθμίζονταν από τρομερή ταχύτητα και ρυθμό, τότε δεν θα μίλαγε κανείς.

Όμως ο Ιταλός ήταν για ακόμα έναν αγώνα χιλιόμετρα μακριά από τον George Russell, παρά τις πολύ καλές κατατακτήριες, στις οποίες ήταν οριακά πιο αργός από τον teammate του, καταφέρνοντας από την αρκετά ενθαρρυντική 6η θέση, να πέσει άμεσα στην 10η, όπου έμεινε κολλημένος για 18 γύρους. Ύστερα παρά το ότι έδειξε ενθαρρυντικά σημάδια έχασε την 8η θέση στην οποία τερμάτισε λόγω ποινής που δέχθηκε για «αλλοπρόσαλλη οδήγηση» όταν αμυνόταν έναντι του Alex Albon, πέφτοντας έτσι στην 9η θέση, την στιγμή που σαν ελάχιστο θα έπρεπε να είναι η 7η θέση, αν όχι ακόμα ψηλότερα. Εφόσον συνεχιστεί αυτή η πορεία δεν θα μου κάνει καθόλου εντύπωση αν το συμβόλαιο για το 2026 δεν έρθει άμεσα…

Χαμένοι: Fernando Alonso

Τελικά ο Ισπανός ίσως όντως να είναι ο πιο άτυχος οδηγός της Formula 1… Έχοντας καταφέρει να πάρει μια τρομερή 8η θέση στο grid (ύστερα από την ποινή που εξέτισε ο Hamilton) και την διατήρησε με άνεση μέχρι το 1ο pit stop του, καταφέρνοντας μάλιστα να προσπεράσει στην διαδικασία αυτή τον Gabriel Bortoleto και να πάρει μια πιθανή 7η θέση. Όμως λίγα λεπτά αργότερα υπέστη αστοχία ανάρτησης στον εμπρός δεξιά τροχό του και όλα τέλειωσαν άδοξα, χωρίς να φταίει όπως όλα δείχνουν ο ίδιος. Η απογοήτευση που διαρκώς βιώνει το 2025 ήταν εμφανής στο team radio και είναι κρίμα καθώς είναι από τους κορυφαίους του grid κάτι που δεν παραλείπει να μας αποδεικνύει όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες.

Νικητές: Gabriel Bortoleto

Ο Βραζιλιάνος συνεχίζει με σταθερό ρυθμό να εντυπωσιάζει φέτος και με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις που έχει σταδιακά φέρει η Sauber, πλέον αυτό αποτυπώνεται και με βαθμούς. Για άλλη μια φορά μπροστά από τον (άτυχο εντέλει) teammate του, έδειξε ότι ωριμάζει γρήγορα εντός πίστας και κατάφερε εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη Alonso, ο οποίος τον είχε προσπεράσει στην φάση των pit stop, αλλά και τα λάθη του Antonelli, προκειμένου να τερματίσει στην 8η θέση, ανεβάζοντας περισσότερο «τις μετοχές του».

Χαμένοι: Nico Hulkenberg

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια στην περίπτωση του Γερμανού, ο οποίος στάθηκε υπερβολικά άτυχος στην Monza. Η 12η θέση μπορεί να μην ήταν εντυπωσιακή, αλλά με την κατάλληλη οδήγηση από μέρος του και την στρατηγική ίσως να κατάφερνε κάτι αντίστοιχο με τον Albon, όμως λόγω βλάβης στα υδραυλικά της C45 ο Hulk δεν εκκίνησε ποτέ τον αγώνα.

Χαμένοι: Haas

Ένα τριήμερο στο οποίο η Αμερικάνικη ομάδα προσγειώθηκε απότομα, ύστερα από την διπλή βαθμολόγηση του Zandvoort και στο οποίο αμφότεροι οι οδηγοί της τιμωρήθηκαν με χρονικές ποινές, στερώντας στην περίπτωση του Bearman την όποια πιθανότητα για βαθμούς, με τον Βρετανό πλέον να απέχει μόλις δύο penalty points από αποκλεισμό αγώνα.

Χαμένοι: Alpine

Για ακόμα μια φορά η Γαλλική ομάδα ήταν στο απόλυτο κενό, χωρίς να την βοηθάει η κινητήρια μονάδα της Renault στην συγκεκριμένη πίστα, με τους Gasly και Colapinto να υπάρχουν απλά σαν αριθμοί σε όλο το τριήμερο. Σίγουρα θα παρακαλούν να τελειώνει αυτή η χρονιά στο Enstone, καθώς ακόμα και η 9η Haas φαντάζει πολύ μακριά…

Νικητές: Isack Hadjar

Από το pit lane στην 10η θέση! Μπορεί να μην ήταν βάθρο, όμως τέτοιες επιδόσεις, σε μια πίστα όπου η VCARB ήταν ξεκάθαρα στον πάτο της δυναμικής, είναι αυτές που πιθανότατα θα του δώσουν την θέση στην Red Bull για το 2026, ειδικά εφόσον αναλογιστούμε τι έκαναν οι Lawson – Tsunoda

Χαμένοι: Carlos Sainz

Έπαιξε το ομαδικό παιχνίδι όπως τόνισε μετά τον αγώνα ο James Vowles και έτσι ήταν σίγουρο ότι θα τερμάτιζε πίσω από τον teammate του, όμως μέχρι το συμβάν με τον Bearman στο chicane της Roggia στον 40ο γύρο, φαινόταν ότι θα έπαιρνε έστω τον βαθμό της 10ης θέσης. Χωρίς να φταίει έπεσε όμως πίσω από τον Hadjar και τερμάτισε εντέλει οριακά 11ος, παρά την καλή του οδήγηση και την συνεισφορά στο αποτέλεσμα του Albon.

MONZA, ITALY – SEPTEMBER 07: Yuki Tsunoda of Japan driving the (22) Oracle Red Bull Racing RB21 on track during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo Nazionale Monza on September 07, 2025 in Monza, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202509070677 // Usage for editorial use only //