Skip to content Skip to footer

F1: Θα δοκιμαστούν χαλύβδινα skid blocks στην Βαρκελώνη

Ένα ιδιαίτερο πείραμα θα λάβει μέρος την Παρασκευή του τριημέρου της Βαρκελώνης, καθώς η FIA προωθεί την ιδέα της για την αποφυγή πυρκαγιών στο γρασίδι!

Να προλάβει άλλες φωτιές σε ξερό γρασίδι θέλει η FIA, με τα περιστατικά πέρσι στο Κινεζικό Γκραν Πρι, αλλά κυρίως φέτος στο Γκραν Πρι Ιαπωνίας όπου είχαμε πέντε τέτοια περιστατικά, να ανησυχούν ενόψει της υπόλοιπης χρονιάς, καθώς η Formula 1 θα επισκεφθεί και άλλες πίστες με ξερό γρασίδι.

Οι ανησυχίες αυξήθηκαν από το γεγονός ότι οι ομάδες έχουν πλέον μάθει πως να στήνουν τα μονοθέσιά τους πιο κοντά στο έδαφος φέτος, πράγμα που σημαίνει ότι οι σπινθήρες που εκτοξεύονται από τα μπλοκ ολίσθησης (skid blocks) που προστατεύουν την σανίδα νομιμότητας (plank) που βρίσκεται στο πάτωμα των μονοθεσίων.

Θεωρείται ότι η μετάβαση σε χαλύβδινα (κοινώς ατσάλινα) skid blocks θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος ασφαλείας, καθώς ενώ τα τωρινά skid blocks που είναι φτιαγμένα από τιτάνιο, έχουν περισσότερες πιθανότητες να ανάψουν μια φωτιά.

Βλέπετε τα θραύσματα τιτανίου είναι πολύ καυτά και διατηρούν τη θερμότητά τους για μεγάλο χρονικό διάστημα – οπότε μπορούν να αναφλέξουν το ξερό γρασίδι πολύ μετά την προσγείωσή τους. Ο χάλυβας, από την άλλη, δεν φτάνει σε τόσο υψηλή θερμοκρασία και ψύχεται πολύ πιο γρήγορα – οπότε θα ήταν πολύ λιγότερο πιθανό να προκαλέσει πυρκαγιά.

Η ιδέα αυτή της μετάβασης σε χαλύβδινα skid blocks για όσες πίστες απειλούνται από πιθανές φωτιές, δεν έτυχε καθολικής υποστήριξης από τις ομάδες στην πρόσφατη συνεδρίαση της επιτροπής της Formula 1, καθώς θα προσθέσουν περίπου 750 γραμμάρια στο βάρος των μονοθεσίων, κάτι που μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο με την ευαισθησία των μονοθεσίων ground effect, καθώς και με το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων, ενώ ίσως θα αναγκαστούν οι ομάδες να σηκώσουν τα μονοθέσια ψηλότερα από το συνηθισμένο για αποφυγή υπερβολικής φθοράς στα skid blocks ή στο plank, κάτι που φέτος έπαθε ο Λιούις Χάμιλτον στο Κινεζικό Γκραν Πρι, από το οποίο αποκλείσθηκε.

Αντ’ αυτού προτάθηκε απλώς ότι στις πίστες που υπάρχει αυτός ο κίνδυνος θα ήταν πολύ φθηνότερο και απλούστερο για τους διοργανωτές των αγώνων να ποτίσουν το γρασίδι ή να το ψεκάσουν με αντιπυρικό παρά να αναγκάσουν τις ομάδες να κάνουν αλλαγές στα αυτοκίνητά τους.

Ωστόσο, η FIA θέλει να προωθήσει την ιδέα και μια αξιολόγηση των νέων υλικών θα πραγματοποιηθεί στην πράξη στη Βαρκελώνη. Δεν έχουν ακόμα γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες αλλά αφήνεται να εννοηθεί ότι στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής ένα μονοθέσιο από κάθε ομάδα θα τρέξει με τα παραδοσιακά skid blocks, ενώ το άλλο με τα νέα χαλύβδινα. Τα αποτελέσματα της δοκιμής θα κρίνουν στη συνέχεια αν η FIA θα προωθήσει το σχέδιο να καταστήσει υποχρεωτικά τα ατσάλινα μπλοκ ολίσθησης στις πίστες όπου υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς στο γρασίδι.

Σε περίπτωση που το πείραμα στεφθεί με επιτυχία τότε μπορούμε να αναμένουμε τα ειδικά skid blocks σε: Καναδά, Αυστρία, Βρετανία, Βέλγιο, Ουγγαρία, Ολλανδία, Ιταλία, ΗΠΑ, Μεξικό και Βραζιλία