Τα μεγαλεπήβολα σχέδια για επιστροφή της Formula 1 στο Μαρόκο αποκάλυψε το RacingNews365! Διαβάστε για τις λεπτομέρειες του σχεδίου και για το ποιος είναι ο ιθύνων νους πίσω από αυτό!
Η Formula 1 βιώνει τεράστια ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με την δημοτικότητά της να είναι στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών. Έτσι αρκετές χώρες «σφάζονται» για να αποκτήσουν την ευκαιρία διεξαγωγής ενός Γκραν Πρι. Ένα από τα μέτωπα που θέλει να επεκταθεί σταδιακά η Formula 1 είναι και η ήπειρος της Αφρικής, η οποία δεν έχει δει αγώνα από το μακρινό 1993, όταν και διεξήχθη το τελευταίο Γκραν Πρι Νοτίου Αφρικής.

Ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Στέφανο Ντομενικάλι, δήλωσε μάλιστα κατά τη διάρκεια του τριημέρου του Γκραν Πρι Μονακό, ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με τρεις αφρικανικές χώρες για την πιθανότητα διεξαγωγής αγώνα στην ήπειρο, αν και επιφυλάχθηκε λέγοντας ότι δεν αναμένει ένα αποτέλεσμα πολύ σύντομα. Είναι γνωστό μέχρι τώρα ότι η Νότιος Αφρική έχει την επιθυμία να επανέλθει στο πρόγραμμα με το ανακαινισμένο και θρυλικό Kyalami, όμως η προσπάθεια αυτή έχει πληγεί από γραφειοκρατικά και οικονομικά ζητήματα.
Επίσης στα πλαίσια της διεξαγωγής της εκδήλωσης απονομής βραβείων της FIA, ο πρόεδρος της Ρουάντα, Πόλ Καγκάμε ανακοίνωσε ότι η χώρα του έθετε επίσημα υποψηφιότητα για διεξαγωγή αγώνα, σε μόνιμη πίστα που θα χτιστεί στην πρωτεύουσα της χώρας, Κιγκάλι. Όμως όπως αποκαλύπτει το RacingNews365, το Μαρόκο διεκδικεί και αυτό έναν αγώνα Formula 1, χάρη σε ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο, ύψους 1.2 δισεκατομμυρίων δολαρίων!!!
Στα σκαριά βρίσκεται ένα στρατηγικό project που θα βρίσκεται 20 χιλιόμετρα νότια της παράκτιας πόλης της Ταγγέρης. Θα περιλαμβάνει μια πίστα Grade 1 κατάλληλη για να φιλοξενήσει F1, WEC και MotoGP, ένα θεματικό πάρκο, ένα εμπορικό κέντρο, ξενοδοχεία και μια μαρίνα. Εκτιμάται μάλιστα ότι θα μπορούσαν να δημιουργηθούν 10.000 θέσεις εργασίας.

Προς το παρόν σύμφωνα με το ρεπορτάζ, έχουν εξασφαλιστεί ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 800 εκατομμυρίων δολαρίων και ελπίζεται ότι θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα, εφόσον δοθεί έγκριση από το ανώτατο διοικητικό επίπεδο στο Μαρόκο. Το πλήρες σχεδιάγραμμα του έργου παρουσιάστηκε νωρίτερα αυτό το μήνα.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την F1 είναι ότι η Ταγγέρη είναι εύκολα προσβάσιμη από την Ευρώπη. Το βιομηχανικό λιμάνι Tanger Med, που βρίσκεται 45 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Ταγγέρης, μπορεί να προσεγγιστεί με ένα σύντομο ταξίδι από το ισπανικό λιμάνι Αλγεσίρας, επιτρέποντας στις ομάδες να κατασκευάσουν τα motorhomes τους στο paddock αντί να εργάζονται κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου grand prix από προσωρινές κατασκευές.
Ιθύνων νους του σχεδίου είναι ο πρώην επικεφαλής της ομάδας της McLaren και της Lotus, Ερίκ Μπουλιέ, ο οποίος ήταν επίσης διευθύνων σύμβουλος του γαλλικού Grand Prix από το 2018 έως το 2022.

Οι πρώτες επαφές του Μπουλιέ με τους Μαροκινούς ήταν στα τέλη του 2023, προκειμένου να αξιολογήσει τις προοπτικές για φιλοξενία αγώνα Formula 1 στην χώρα. Ο ίδιος τόνισε στο RacingNews365 πως παρότι η προοπτικές αυτή την στιγμή είναι λίγες, εφόσον παρθεί το «πράσινο φως» θα υλοποιηθεί και η βλέψη της Formula 1 για έναν σωστό αγώνα επί Αφρικανικού εδάφους.
Μεταξύ άλλων ο Γάλλος ανέφερε πως: «Πρόκειται για ένα στρατηγικό έργο για τη χώρα, ένα πολύ σοβαρό έργο, το οποίο πρέπει να έχει την έγκριση στο υψηλότερο επίπεδο. Αν το πετύχουμε αυτό, θα καλύψει όλες τις προϋποθέσεις για το τι θέλει να πετύχει η F1 στην Αφρική. Θα είχε νόημα να διεξαχθεί εκεί η F1, κάνοντάς την το αποκορύφωμα της χρονιάς, αλλά με ένα οικοσύστημα που έχει δημιουργηθεί για να επιβιώνει όλο το χρόνο».
Εφόσον υλοποιηθεί το όραμα αυτό τότε η Formula 1 θα επιστρέψει στην χώρα της Βορείου Αφρικής για πρώτη φορά μετά το μοναδικό Γκραν Πρι Μαρόκου που έγινε πίσω στο μακρινό 1958, στην πίστα του Αίν-Ντιάμπ, με νικητή τον Σερ Στέρλινγκ Μός, αλλά σημαδεύτηκε από το θανάσιμο -όπως αποδείχθηκε- ατύχημα του Στιούαρτ Λιούις Έβανς.
Στην χώρα επίσης έχουν διεξαχθεί άλλοι 12 αγώνες τύπου Γκραν Πρι αλλά ανεπίσημοι, από το 1925 έως και το 1957.
