Η McLaren ψάχνει απαντήσεις από την FIA για την απόφαση της Red Bull να τοποθετήσει μια νέα μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του Max Verstappen στη Βραζιλία, και κατά πόσον αυτή εμπίπτει στο όριο κόστους. Διαβάστε παρακάτω περισσότερα!
Η απόδοση του Max Verstappen στο Γκραν Πρι της Βραζιλίας, όπου ανέβηκε στην τρίτη θέση έχοντας εκκινήσει τον αγώνα από το pit-lane, έχει προκαλέσει αρκετές συζητήσεις σχετικά με την προσέγγιση της Red Bull στην επιβολή ποινών που σχετίζονται με τη μονάδα ισχύος.
Μετά από μια δύσκολη περίοδο κατατακτήριων δοκιμών, κατά την οποία αποκλείστηκαν τόσο ο Verstappen όσο και ο Yuki Tsunoda στο πρώτο σκέλος, η Red Bull επέλεξε να τοποθετήσει μια νέα μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του Verstappen και ως αποτέλεσμα ξεκίνησε από το pit lane. Η στρατηγική της ομάδας δούλεψε αρκετά καλά εν τέλει και παρόλο που υπέστη κλατάρισμα στους πρώτους γύρους του αγώνα, ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κατάφερε να τερματίσει στην τρίτη θέση.
Η απόφαση της Red Bull να κάνει αλλαγή κινητήρα έχει προκαλέσει σχόλια από άλλες ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της McLaren, η οποία αμφισβήτησε το σκεπτικό πίσω από την αλλαγή κινητήρα της Red Bull.
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, μια αλλαγή κινητήρα για λόγους που βασίζονται στην απόδοση είναι κάτι που η McLaren δεν θα έκανε, καθώς για αυτούς θα είχε σημαντικό αντίκτυπο στο ανώτατο όριο κόστους των 135 εκατομμυρίων δολαρίων: «Όσον αφορά την απόδοση, νομίζω ότι η εισαγωγή ενός νέου κινητήρα στις μέρες μας, δεν ξέρω πώς λειτουργεί αυτό για την Honda, αλλά γενικά, αυτοί οι κινητήρες δεν παρουσιάζουν μεγάλη υποβάθμιση με την κατανάλωση. Γι’ αυτό, γενικά, δεν θα άλλαζες έναν κινητήρα και δεν θα δεχόσουν μια ποινή ή μια απώλεια θέσεων, επειδή κανονικά, η απόδοση που παίρνεις πίσω δεν αντισταθμίζει πραγματικά τις απώλειες θέσεων.

Όπως είπα, δεν είμαι σίγουρος πώς λειτουργεί η υποβάθμιση της ισχύος για την Honda. Για να είμαι ειλικρινής, αυτό το είδος μονάδας ισχύος αλλάζει, αμφισβητούν επίσης τους κανονισμούς, επειδή θα με ενδιέφερε να καταλάβω αν το κόστος αυτού του κινητήρα μπαίνει πλέον στο ανώτατο όριο κόστους ή όχι.»
Στη συνέχεια δήλωσε: «Για να είμαι ειλικρινής, αυτού του είδους οι αλλαγές στην μονάδα ισχύος αμφισβητούν τους κανονισμούς. Αν ο κινητήρας άλλαξε για λόγους απόδοσης, θα έπρεπε να μπει στο όριο κόστους. Ας δούμε λοιπόν αν ισχύει αυτό ή όχι. Όχι ότι θα μπορέσω να το καταλάβω, όλα είναι στην πλευρά της Red Bull, αλλά αυτός είναι επίσης ένας λόγος για τον οποίο δεν θα το κάναμε, επειδή θα κατέληγε στο όριο κόστους.»

Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Laurent Mekies, δήλωσε ότι η Red Bull ήταν σίγουρη ότι η διάρκεια ζωής όλων των μονάδων ισχύος της ήταν αρκετά καλή για να φτάσει στο τέλος της σεζόν αλλά ήταν λογικό να βάλει έναν νέο κινητήρα στην ομάδα: «Είναι πάντα καλό να τοποθετείς έναν καινούργιο κινητήρα. Είναι δίκαιο να πούμε ότι στο τελευταίο μέρος της σεζόν, ήμασταν εντός προγράμματος για να ολοκληρώσουμε τη χρονιά χωρίς να χρειαστεί η αλλαγή. Απλώς νιώσαμε ότι θα εκμεταλλευόμασταν την ευκαιρία κυρίως επειδή θέλαμε να αλλάξουμε ξανά το αυτοκίνητο.
Είναι δύσκολο να δώσω έναν αριθμό (για το όφελος του γύρου), αλλά τα κενά είναι αρκετά μικρά για να είναι όλα σημαντικά».

