Οι διοργανωτές του Τουρκικού Γκραν Πρι επιθυμούν την επιστροφή του το συντομότερο δυνατό -ακόμα και την ερχόμενη αγωνιστική σεζόν σε περίπτωση που ακυρωθεί κάποιος αγώνας.
Οι οργανωτές επιθυμούν την μόνιμη επαναφορά του Τουρκικού Γκραν Πρι, και όχι την προσωρινή όπως τη σεζόν 2020 αλλά και 2021, όταν το Istanbul Park φιλοξένησε την Formula 1 ως προσωρινή λύση για συμπλήρωση των αγώνων στο καλεντάρι, που είχε επηρεαστεί από την έξαρση του COVID-19.
Μάλιστα, ο Ερέν Ουκλερτοπράγι -πρόεδρος της Τουρκικής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (TOSFED)- σε μια συνέντευξη που παραχώρησε στο Autosport ανέφερε τα εξής: «Μετά τον διορισμό μας από την κυβέρνηση ως ομοσπονδία πριν από μερικούς μήνες, βρισκόμαστε σε εντατικές συζητήσεις με τη διοίκηση της F1 και της FIA.»
«Υπάρχει ισχυρή δέσμευση από την κυβέρνηση να επαναφέρει την Τουρκία στο ημερολόγιο της Formula 1 με μια μόνιμη και μακροπρόθεσμη συμφωνία. Όπως είναι γνωστό, το ημερολόγιο του 2026 έχει ήδη ανακοινωθεί. Παρ’ όλα αυτά, σε περίπτωση που ένας αγώνας δεν μπορεί να διεξαχθεί για διάφορους λόγους, θα μπορούσαμε να φιλοξενήσουμε το Γκραν Πρι Τουρκίας».
«Ωστόσο, σε αντίθεση με την περίοδο της πανδημίας, δεν θέλουμε να φιλοξενήσουμε έναν εφάπαξ αγώνα αντικατάστασης. Αντίθετα, στοχεύουμε να εξασφαλίσουμε μια θέση στο ημερολόγιο μέσω ενός μακροπρόθεσμου συμβολαίου».
«Είμαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι, ευτυχώς, ο πρόεδρός μας, ο υπουργός πολιτισμού και τουρισμού και ο υπουργός νεολαίας και αθλητισμού υποστηρίζουν όλοι σοβαρά το έργο για την επιστροφή της Formula 1 στην Τουρκία. Επομένως, λαμβάνουμε αυτή τη στιγμή σημαντική υποστήριξη και ενθάρρυνση από την κυβέρνησή μας. Όλες οι πληρωμές και οι διαδικασίες που σχετίζονται με τον αγώνα θα ολοκληρωθούν με κρατική εγγύηση».

«Σε αυτό το σημείο, το γεγονός ότι εμείς, ως ομοσπονδία, έχουμε αναλάβει τη διαχείριση του Istanbul Park μας δίνει ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Εκτός από την ανάληψη των ευθυνών τόσο του διοργανωτή όσο και της εθνικής αθλητικής αρχής που αναγνωρίζεται από τη FIA, το γεγονός ότι ο αγώνας υποστηρίζεται από την πλήρη δύναμη της κυβέρνησής μας θα μας επιτρέψει να οργανώσουμε μια πολύ ομαλή εκδήλωση».
«Η εύρεση μιας τέτοιας δομής μεταξύ άλλων αγώνων στο ημερολόγιο είναι πολύ σπάνια. Στην πραγματικότητα, μερικές διεθνείς αγωνιστικές σειρές έχουν ήδη επικοινωνήσει μαζί μας για να αγωνιστούμε στην Τουρκία ήδη από τον επόμενο χρόνο».

Επιπλέον, αυτή η έντονη προθυμία για την επιστροφή του Γκραν Πρι Τουρκίας έρχεται με αφορή τις διαμαρτυρίες των οργανωτών του Ιταλικού Γκραν Πρι στην Ίμολα, οι οποίοι επίσης επιχειρούν την επιστροφή του Ιταλικού Γκραν Πρι στο καλεντάρι της Formula 1.
«Δεν έχουμε την προοπτική να ανταγωνιστούμε καμία άλλη χώρα. Η Τουρκία εξακολουθεί να έχει μια πολύ δημοφιλή και μοναδική πίστα, πληθυσμό 85 εκατομμυρίων, μεγάλο ενδιαφέρον για το άθλημα μεταξύ των νέων, μια αγορά όπου πωλούνται περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως, εργοστάσια ή σημαντικοί διανομείς των περισσότερων μαρκών αυτοκινήτων της F1 που βρίσκονται εδώ και μια γεωπολιτική θέση».
«Το τεράστιο δυναμικό θεατών σε χώρες που βρίσκονται σε απόσταση δύο έως τριών ωρών πτήσης από την Κωνσταντινούπολη την καθιστά μια χώρα που θα μπορούσε να προσθέσει σημαντική αξία στο ημερολόγιο της F1 εάν συμπεριληφθεί. Κατά προτίμηση, ο Σεπτέμβριος είναι ένας μήνας που ο καιρός είναι καλός στην Κωνσταντινούπολη και οι μαθητές επιστρέφουν στο σχολείο. Επομένως, νομίζω ότι θα ήταν πολύ βολικό να διοργανωθεί ο αγώνας τον Σεπτέμβριο».
«Το γεγονός ότι το GP του Αζερμπαϊτζάν θα πραγματοποιηθεί επίσης στην αδελφή μας χώρα τον Σεπτέμβριο θα μπορούσε να διευκολύνει τα πράγματα για τις ομάδες της Formula 1 όσον αφορά την εφοδιαστική. Ένας αγώνας που μπορεί να διεξαχθεί πριν ή μετά την μετάβαση ή την επιστροφή από το Μπακού θα ήταν μια σχετικά χαμηλότερου κόστους και ευκολότερη επιχείρηση για την F1». Δήλωσε συγκεκριμένα ο πρόεδρος της ομοσπονδίας.
Μια επιστροφή του Τουρκικού Γκραν Πρι μπορεί να γίνει πραγματικότητα ίσως το 2027, καθώς τότε το Ολλανδικό Γκραν Πρι θα έχει αποχωρήσει από το καλεντάρι. Εκτός αυτού, οι διοργανωτές του Ισπανικού Γκραν Πρι στη Βαρκελώνη μέχρι τώρα δεν έχουν έρθει σε συμφωνία για την επέκταση του γκραν πρι μετά το 2026.
Μέχρι στιγμής την «pole position» για την οργάνωση καινούργιου γκραν πρι έχει η Ταϊλάνδη, η οποία έχει επενδύσει 1.8 δισ. για ένα σιρκουί δρόμου στο Μπανγκόγκ από το 2028.