Διαβάστε τα όσα μεταφέρει η Ιταλική Corriere Della Sera για την κατάσταση εντός της Scuderia, την δυσλειτουργική σχέση ανάμεσα σε Maranello και την ομάδα πίστας αλλά και την δυσαρέσκεια του Lewis Hamilton για τα όσα συμβαίνουν.
Η Ferrari διανύει μια άκρως προβληματική σεζόν φέτος, αυτό πλέον είναι κοινό μυστικό. Η SF-25 αναμενόταν να είναι διεκδικητής του τίτλου, κόντρα στην Mclaren Mcl-39, ύστερα από το αρκετά ελπιδοφόρο 2024, όμως αντ’ αυτού αποδείχθηκε ένα κακοσχεδιασμένο και προβληματικό μονοθέσιο ευθύς εξ’ αρχής, με τις όποιες αναβαθμίσεις να μην έχουν βοηθήσει σχεδόν καθόλου, στα βασικά και σοβαρότατα προβλήματα που αντιμετωπίζει συνεχώς η Scuderia.
Όπως αναφέρει όμως η Ιταλική Corriere Della Sera, υπάρχουν εσωτερικοί τριγμοί εντός της Ferrari, καθώς η χρονιά έχει ήδη «χαθεί» και τα προβλήματα παραμένουν, δημιουργώντας έτσι και ανησυχίες ενόψει του 2026. Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται, η ομάδα επιμένει σε αναποτελεσματικές λύσεις, μη μπορώντας να κάνει ότι οι άμεσες ανταγωνίστριες Mercedes και Red Bull, ενώ ταυτόχρονα από την μεριά των μηχανικών και της ομάδας το «μπαλάκι» της κριτικής πετιέται στους Charles Leclerc και Lewis Hamilton.

Μεγάλο μέρος της μουρμούρας και της κριτικής που δέχεται η Ferrari, έχει να κάνει με την άκρως προβληματική όπως φαίνεται σχέση Maranello-πίστας. Υπάρχουν τεταμένες σχέσεις εντός της ομάδας, γίνονται πάρα πολλά λάθη στη ρύθμιση των μονοθεσίων, στις τροποποιήσεις, στην εκτέλεση των αγωνιστικών τριημέρων, κάτι που εξηγεί το γιατί η Ferrari ξεκινά συνήθως καλά στις ελεύθερες δοκιμές με τις βασικές επιλογές setup, αυτές που γίνονται δηλαδή στον προσομοιωτή, για να ακολουθήσει μια φθίνουσα πορεία στην συνέχεια του τριημέρου, όταν έρχονται και οι αποφασιστικές στιγμές.
Έχει ασκηθεί κριτική στην υπερβολικά συγκεντρωτική διαχείριση των δραστηριοτήτων στην πίστα, η οποία εμποδίζει την ευελιξία, υπογραμμίζοντας την αδυναμία να αντιδράσει γρήγορα σε καταστάσεις, κάτι που είναι εμφανές κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου η διαίσθηση και η βαθύτερη κατανόηση των λεπτομερειών αρκούν για να κερδίσει κανείς θέσεις.
Όλα αυτά σε συνδυασμό με το επαναλαμβανόμενο και άλυτο πρόβλημα της δυσκολίας ανάπτυξης επαρκούς θερμοκρασίας στα ελαστικά, κατάσταση που αναγκάζει τους οδηγούς να οδηγούν σε μια συνεχή κατάσταση άγχους και την κριτική για τις λανθασμένες τακτικές (στην διάρκεια αναμονής στην ουρά του pit lane), τις οποίες επέκρινε ο Lewis Hamilton, καθώς πιστεύει ότι χειροτερεύουν την κατάσταση σε αυτό τον τομέα. Ο Βρετανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής σύμφωνα με την Corriere, περίμενε να έχει μεγαλύτερη επιρροή στις αποφάσεις, αλλά αντίθετα βρέθηκε αντιμέτωπος με μια σειρά από αδιάφορα αιτήματα και αναγκάστηκε να παλέψει ενάντια στην «εσωτερική πολιτική» για να επιτύχει βελτιώσεις.
Σύμφωνα επίσης με τα όσα επικαλείται το Ιταλικό μέσο, ο Hamilton φέρεται να έχει ήδη στείλει μια (ακόμη) αναφορά στην ανώτατη διοίκηση της ομάδας, στην οποία πιέζει για αλλαγές στις μεθόδους και τις διαδικασίες της Scuderia.

Πασίγνωστο έγινε επίσης το φερόμενο έντονο επεισόδιο που συνέβη μετά το πρόσφατο Γκραν Πρι Σιγκαπούρης, ανάμεσα στον Fred Vasseur και τον επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της ομάδας Matteo Togninalli, ο οποίος είχε βρεθεί ξανά στο «στόχαστρο» μετά το φιάσκο του διπλού αποκλεισμού των δύο Ferrari στο Κινεζικό Γκραν Πρι, με την ομάδα βέβαια να αρνείται την ύπαρξη τέτοιου διαπληκτισμού.
Θυμίζουμε ότι στην Marina Bay, οι δύο Ferrari εξαναγκάστηκαν σε Lift & Coast πρακτικά από την αρχή του αγώνα, για να διαχειριστούν την θερμοκρασία των φρένων, κάτι που δεν επέτρεψε στην ομάδα να διεκδικήσει κάτι με αξιώσεις, με αποκορύφωμα την αστοχία των φρένων του Hamilton με τρείς γύρους να απομένουν, ενώ και πριν από αυτό και ο Βρετανός αλλά και ο Leclerc ήταν για άλλη μια φορά προβληματισμένοι, με τον Μονεγάσκο να χαρακτηρίζει τον εαυτό του αλλά και τον teammate του ως «απλούς επιβάτες» της προβληματικής SF-25, από την οποία μάλιστα προσπάθησε να εξάγει τα μέγιστα στις κατατακτήριες, αδυνατώντας όμως να τιθασεύσει την τάση υποστροφής ενός μονοθεσίου που είναι «εξαιρετικά νευρικό και απρόβλεπτο στη συμπεριφορά του.»
Όλα τα προαναφερθέντα συνδυάζονται εννοείται με το θεμελιώδες ελάττωμα της SF-25. Την αδυναμία να τρέξει με το ιδανικό ύψος από το έδαφος για να δημιουργήσει επαρκή αεροδυναμική πίεση και τα επακόλουθα παρουσίασε τεράστια κενά στην απόδοση. Κατά τη διάρκεια της σεζόν, έγιναν πολλές παρεμβάσεις για να αποφευχθεί η υπερβολική φθορά της σανίδας, της πλάκας που τοποθετείται για να προστατεύει το κάτω μέρος του αυτοκινήτου και υπόκειται σε ελέγχους από την FIA, ειδικά μετά την Σαγκάη. Ωστόσο, αυτές ήταν ανεπαρκείς, δεδομένου ότι στη Βαρκελώνη, τη Βουδαπέστη και αλλού, έπρεπε να ληφθούν δραστικά μέτρα για να αποφευχθούν περαιτέρω αποκλεισμοί, αφού οι υπολογισμοί φθοράς αποδείχθηκαν ασυμβίβαστοι με τα πραγματικά στοιχεία.
Τέλος όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, τα τελευταία χρόνια πολλοί ταλαντούχοι τεχνικοί έχουν αποχωρήσει από την “ομάδα πίστας”, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες αποχωρήσεις, κάτι το οποίο θα παίξει ρόλο στο μέλλον, αφού η ομάδα μηχανικών πίστας είναι εξίσου κρίσιμη με το τμήμα σχεδίασης για την αξιοποίηση της απόδοσης του μονοθεσίου και φαίνεται ότι εδώ ακριβώς κρύβεται μια από τις βασικές αδυναμίες του Maranello. Όλα αυτά ενώ το βλέμμα είναι στραμμένο στην νέα εποχή της Formula 1.
Με μια ομάδα φαινομενικά ήρεμη και ενωμένη, η οποία όμως «βράζει» στο εσωτερικό της, προβλήματα τα οποία δεν έχουν λυθεί αποτελεσματικά εδώ και μήνες και πάνω απ’ όλα δύο οδηγούς, οι οποίοι είναι δυσαρεστημένοι και «σκασμένοι» από την κατάσταση, τα λάθη που δεν μετατρέπονται σε μαθήματα και τις επιθυμίες τους που δεν εισακούγονται.
