Διαβάστε για τις κρίσιμες συζητήσεις που θα γίνουν μετά το Ιταλικό Γκραν Πρι μεταξύ της FIA και των κατασκευαστών!
Κρίσιμη συνάντηση μεταξύ της FIA και των κατασκευαστριών της Formula 1 θα πραγματοποιηθεί στις μέρες μετά το επερχόμενο Γκραν Πρι Ιταλίας και συγκεκριμένα στις 11 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να συζητηθεί επιταχυνόμενη επιστροφή της Formula 1 σε κινητήρες V8, εν μέσω ανησυχιών για την περίπλοκη τεχνολογία και το υψηλό κόστος των νέων κινητήρων του 2026, καθώς έχει δημιουργηθεί μια δυναμική για την F1 να κάνει μια αλλαγή για τον επόμενο κύκλο κανονισμών.
Το σχέδιο
Ακόμα και αν οι κινητήρες turbo hybrid νέας γενιάς της F1 για το 2026 δεν έχουν ακόμη τεθεί σε λειτουργία, υπάρχει μια αυξανόμενη αποδοχή ότι η μετάβαση σε πλήρως βιώσιμα καύσιμα ανοίγει νέες ευκαιρίες μακροπρόθεσμα. Παρόλο που ένα σχέδιο για επιστροφή σε κινητήρες V10 που λαμβάνουν τεράστιας αποδοχής από το ευρύ κοινό δεν ευδοκίμησε, καθώς δεν συγκέντρωσε την υποστήριξη των τρεχόντων κατασκευαστών, τις τελευταίες εβδομάδες έχουν πραγματοποιηθεί συζητήσεις σχετικά με ένα εναλλακτικό σχέδιο για την τελική αντικατάσταση των turbo υβριδικών κινητήρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες κορυφαίων ξένων μέσων αυτή η εναλλακτική θα είναι για κινητήρες V8 2.4 λίτρων που θα λειτουργούν πλήρως μόνο με βιώσιμα καύσιμα και θα ενισχυθεί από ένα απλοποιημένο υβριδικό σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (KERS) – το οποίο θα σημαίνει ότι η ηλεκτρική συμβολή στη συνολική ισχύ εξόδου θα μειωθεί από περίπου 50% το 2026 σε περίπου 10%. Στόχος είναι η μείωση του κόστους καθώς οι λιγότερο περίπλοκοι και δίχως βαριές και ακριβές μπαταρίες κινητήρες, θα κοστίζουν έως και 65% λιγότερο, ενώ παράλληλα θα βοηθήσουν στην μείωση του βάρους των μονοθεσίων, κάτι που αποτελεί σημαντικό ζήτημα, όπως φάνηκε από τους κανονισμούς του 2026 που προσπαθούν να μικρύνουν όσο το δυνατόν γίνεται τα μονοθέσια.

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι οι προτεινόμενες κινητήριες μονάδες της νέας εποχής θα είναι έως και 80 κιλά ελαφρύτερες από αυτές που θα κυκλοφορήσουν το επόμενο έτος. Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, δεν έκρυψε το γεγονός ότι θέλει η Formula 1 να ακολουθήσει μια νέα κατεύθυνση, καθώς θεωρεί ότι οι υβριδικοί κινητήρες turbo έχουν φτάσει στο τέλος της πορείας τους.
Στο πλαίσιο του Βρετανικού Γκραν Πρι μάλιστα είχε δηλώσει σε επιλεγμένα μέσα ότι: «Τώρα μπορούν να δουν, οι ομάδες και οικατασκευαστές μονάδων ισχύος, ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με αυτόν τον [τρέχοντα] κινητήρα. Είναι ένας πολύ περίπλοκος κινητήρας με το MGU-H. Έκανε το έργο του, αλλά ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες; Σε άλλα τρία χρόνια, ελπίζω να είναι ένας παλιός κινητήρας, καθώς θα έχουν περάσει 15 χρόνια [από την πρώτη του εμφάνιση].» συμπληρώνοντας έπειτα και τονίζοντας πως «Για εμάς, οι V8 είναι γεγονός, με τις ομάδες που έχουμε τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος και χαρούμενος. Η FOM μας υποστηρίζει, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι η σωστή επιλογή. Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό».

Την ιδέα για τους V8 έχει υποστηρίξει και ο CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, καθώς εδώ και καιρό έχει εκφράσει την άποψη ότι ο συνδυασμός των V8 με βιώσιμο καύσιμο και ορισμένα υβριδικά στοιχεία θα ήταν ιδανικός.
Πότε θα γίνει όμως η αλλαγή ;
Ενώ είναι κατανοητό ότι η νέα ιδέα του κινητήρα V8 έχει αυξανόμενη υποστήριξη μεταξύ των ομάδων και των κατασκευαστών ως μακροπρόθεσμη επιλογή, εκεί όπου φαίνεται να υπάρχει λιγότερη συναίνεση είναι ο χρόνος της αλλαγής. Το τρέχον σχέδιο, αν δεν αλλάξει τίποτα, είναι οι νέοι turbo-υβριδικοί κινητήρες να λειτουργούν από το 2026 έως το τέλος του 2030.
Ο Ben Sulayem, ωστόσο, δεν έχει κρύψει το γεγονός ότι θα ήθελε η αλλαγή να γίνει νωρίτερα, οπότε δεν θέλει να περιμένει μέχρι το 2031 για να τεθεί σε εφαρμογή κάτι νέο. Αυτό αναμένεται να είναι ένα από τα κύρια σημεία συζήτησης καθώς θα πρέπει να καθοριστεί το πού βρίσκεται η υποστήριξη μεταξύ των ομάδων και των κατασκευαστών όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα.
Ενώ μια ιδέα είναι να γίνει η αλλαγή ήδη από το 2029, πηγές υποδηλώνουν ότι πολλοί κατασκευαστές θεωρούν ότι αυτό είναι πολύ νωρίς – οπότε θα προτιμούσαν να περιμένουν μέχρι το 2030. Αυτό ενισχύεται περαιτέρω από το γεγονός ότι η μετάβαση στους V8 θα απαιτούσε επίσης εντελώς νέους κανονισμούς για το σασί, οπότε υπάρχει μια απροθυμία να επιβληθεί μια άλλη συνολική αναθεώρηση των κανόνων τόσο σύντομα μετά την αλλαγή του 2026, καθώς ήδη έχουν επενδυθεί πολλά εκατομμύρια όχι μόνο για τους νέους κινητήρες, αλλά και για τα νέα μονοθέσια.
Για να εκτιμήσει καλύτερα το κλίμα στο paddock, η FIA έχει συγκαλέσει όπως προαναφέρθηκε συνάντηση για τις 11 Σεπτεμβρίου με εκπροσώπους των κατασκευαστών και των ομάδων, προκειμένου να συζητήσουν τα ζητήματα που βρίσκονται σε εξέλιξη και να αποφασίσουν ποια θα είναι τα επόμενα βήματα.
Οι κινητήρες V8 2.4 Λίτρων χρησιμοποιήθηκαν τελευταία φορά στην Formula 1 από το 2006 έως και το 2013.
