Skip to content Skip to footer

F1: Επιβεβαιωμένο ενδιαφέρον για διεξαγωγή αγώνα από τρείς Ευρωπαϊκές χώρες

Διαβάστε ποιες είναι και τι δήλωσε επί του θέματος ο Stefano Domenicali!

Το ενδιαφέρον για την F1 είναι σε ιστορικά υψηλά επίπεδα τα τελευταία χρόνια, σε μεγάλο βαθμό λόγω της επέκτασης του αθλήματος σε mainstream μονοπάτια και με την προσπάθεια απήχησης στο γενικό κοινό, κάτι που είδαμε με την τεράστια δημοφιλία που γνώρισε και γνωρίζει το Drive to Survive στο Netflix, την ευρεία αποδοχή διάφορων ντοκιμαντέρ αλλά και την τεράστια επιτυχία της ταινίας F1: The Movie με τον Μπράντ Πιτ στον πρωταγωνιστικό ρόλο, που έγινε η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία όσον αφορά τις ταινίες σχετικά με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Έτσι περισσότεροι από ποτέ έχουν την Formula 1 στους δέκτες τους, στους υπολογιστές και τα κινητά τους και η προοπτική διοργάνωσης ενός Grand Prix είναι ολοένα και πιο ελκυστική για μεγάλο αριθμό χωρών.

Και, ενώ η Συμφωνία Concorde – η εμπορική σύμβαση που δεσμεύει τις ομάδες, τη F1 και τη FIA – ορίζει έναν μέγιστο αριθμό αγώνων πέραν των 24 που διεξάγονται σήμερα, υπάρχει συναίνεση ότι αυτό είναι ένα φυσικό όριο από άποψη logistics, προϋπολογισμού και ευημερίας του προσωπικού. Το 2026 θα διεξαχθεί ένας νέος αγώνας στην Ισπανία, σε μια εγκατάσταση κοντά στη Μαδρίτη που δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί και με εξαίρεση την Imola, που διεξήγαγε τον τελευταίο της αγώνα φέτος, το Zandvoort, που θα βγει από το καλεντάρι μετά το 2026, και τη Βαρκελώνη, που μπορεί να συνεχίσει ή όχι μετά το επόμενο έτος, οι υπόλοιπες πίστες της F1 έχουν μακροπρόθεσμες συμβάσεις που τις δεσμεύουν μέχρι το 2030 ή και πέραν αυτού.

Διάβασε επίσης: Alex Caffi στο MPS Motorsports (Μέρος 2ο): «Στην Footwork θέλαμε να γίνουμε μια νέα Mclaren – Μεγάλος μου αδερφός ο Alboreto»

Οι θέσεις για νέους αγώνες ή επιστροφή παλιών είναι περιορισμένες λοιπόν, όμως όπως επιβεβαίωσε ο CEO της Formula 1 , Stefano Domenicali, υπάρχει επίσημο ενδιαφέρον από τρείς Ευρωπαϊκές χώρες για τις κενές θέσεις που θα δημιουργηθούν. Αυτές είναι η Πορτογαλία, η Τουρκία και η Γερμανία!

Το Πορτογαλικό Γκραν Πρι είχε μείνει εκτός προγράμματος της Formula 1 ύστερα από την ματαίωση του αγώνα για το 1997 που θα γινόταν στο Estoril, όμως ελέω της πανδημίας, επέστρεψε στην πίστα του Portimao για δύο χρονιές, το 2020 και το 2021. Πλέον όπως δήλωσε και πριν λίγο καιρό ο πρωθυπουργός της χώρας, Luis Montenegro, η χώρα είναι έτοιμη να επιστρέψει το 2027 με αγώνα στο Portimao και αρμόδια της πίστας επιβεβαίωσε στο MPS Motorsports ότι γίνονται όλες οι απαραίτητες διαδικασίες.

Το Τουρικό Γκραν Πρι διεξαγόταν σταθερά από το 2005 μέχρι και το 2011, όμως έκτοτε είχε βγει από το πρόγραμμα λόγω του αυξανόμενου κόστους και της ανεπαρκούς προσέλευσης των θεατών, όμως όπως και η Πορτογαλία, βρήκε λόγω της πανδημίας τον -προσωρινό- δρόμο πίσω στο πρόγραμμα, για επίσης δύο αγώνες το 2020 και το 2021. Τέλος το Γερμανικό Γκραν Πρι είναι εκτός καλενταριού από το 2019 (2020 αν μετρήσουμε το Γκραν Πρι του Άιφελ στο Nurburgring), για τους ίδιους περίπου λόγους με το Τούρκικο και πλέον ενδιαφέρεται να επιστρέψει στο αγαπημένο Hockenheim

Ο Domenicali δήλωσε για το ενδιαφέρον αυτό πως: «Έχουμε υπογράψει σημαντικές συμβάσεις με πολλούς διοργανωτές. Οι μακροπρόθεσμες συμβάσεις σημαίνουν τη δυνατότητα να κατανεμηθούν οι επενδύσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί ή έχουν προγραμματιστεί. Έχουμε πολλές αιτήσεις. Το 2026, το Zandvoort θα φιλοξενήσει το τελευταίο του Grand Prix, οπότε συζητάμε για νέες προσθήκες, συμπεριλαμβανομένων εναλλασσόμενων εκδηλώσεων. Αλλά δεν θα είναι πολλές: μία ή δύο, όχι περισσότερες. Η Βαρκελώνη ενδιαφέρεται για μια εναλλασσόμενη θέση».

«Υπάρχει η Πορτογαλία, η Τουρκία και πρόσφατα το Hockenheim – το οποίο έχει νέο ιδιοκτήτη – έχει δείξει ενδιαφέρον. Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να καταλάβουν οι υποψήφιοι διοργανωτές είναι ότι υπάρχουν πολύ λίγες διαθέσιμες θέσεις, οπότε όσοι κάθονται στο τραπέζι πρέπει να έχουν οικονομική δύναμη».

«Σήμερα η κατάσταση είναι διαφορετική από ό,τι πριν από μερικά χρόνια, όχι μόνο για το τι χρειάζεται για να μπει κανείς στη F1, αλλά και για το τι πρέπει να επενδύσει. Ας μην ξεχνάμε ότι πιέζουμε σκληρά για τη βιωσιμότητα: όλοι οι διοργανωτές πρέπει να είναι έτοιμοι να πληρούν τα πρότυπα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα για το 2030».

«Οι εκδηλώσεις που φιλοξενούν 450-500 χιλιάδες άτομα θα αντιμετωπίσουν προκλήσεις στον τομέα της ενέργειας, της γενικής διαχείρισης και σε όλα τα σχετικά θέματα. Εργαζόμαστε σοβαρά για αυτά τα ζητήματα και οι διοργανωτές πρέπει να συμμορφωθούν. Όσοι δεν είναι έτοιμοι δεν θα μπορούν να διοργανώσουν την εκδήλωση».

Ειδικώς για την περίπτωση επιστροφής αγώνα στην Γερμανία τα πράγματα θα είναι πιο δύσκολα καθώς το Hockenheim, χρειάζεται επειγόντως νέες επενδύσεις για την αναβάθμιση των ερειπωμένων εγκαταστάσεών του, καθώς παρά τον εντυπωσιακό αγώνα που μας χάρισε λόγω και της βροχής η εμπειρία ήταν κάκιστη για τους μηχανικούς ήταν ένα άθλιο Σαββατοκύριακο, καθώς εργάζονταν σε εγκαταστάσεις που δεν πληρούσαν τα πρότυπα.

Για να επιστρέψει το Γερμανικό Γκραν Πρι, θα χρειαστεί υποστήριξη από την κυβέρνηση σε κάποιο επίπεδο, ανεξάρτητα από τις φιλοδοξίες των νέων ιδιοκτητών του. «Είναι πολύ δύσκολο», είπε ο Ντομενικάλι. «Εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις, πρέπει να πω ότι περίπου το 90% των διοργανωτών λαμβάνουν συνεισφορές από την κυβέρνησή τους ή από σχετικούς φορείς. Χωρίς αυτή την υποστήριξη είναι πολύ δύσκολο».

Τα πράγματα όμως δεν θα είναι εύκολα για καμία από τις τρείς αυτές χώρες, καθώς υπάρχουν ανταγωνιστές όπως η Ρουάντα και η Ταϊλάνδη που έχουν εκφράσει επίσης ενδιαφέρον επίσημα και παράλληλα θα είναι -θεωρητικά- πιο υψηλής αξίας προσθήκες για την FOM και την FIA, καθώς υπάρχει επιθυμία επιστροφής της Formula 1 στην Αφρικανική ήπειρο, αλλά και επέκτασης περαιτέρω στην Νοτιοανατολική Ασία, ύστερα από την αποτυχία ένταξης του Βιετνάμ το 2020.

**Είσαι και εσύ παθιασμένος/η για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό; Ψάχνεις κάπου να εκφραστείς και να συμμετάσχεις σε ένα ανερχόμενο project που δεν είναι όμοιο με κανένα άλλο; Μπες και εσύ στην ομάδα του MPS Motorsports! Στείλε τώρα ένα μήνυμα σε οποιοδήποτε από τα Social Media του site ή ένα email στο [email protected] ! Σε περιμένουμε…**