Διαβάστε τις τελευταίες πληροφορίες και τι σημαίνει αυτό για το άμεσο (και μη) μέλλον στην Red Bull!
Αίτημα στην FIA για εξαίρεση από τους κανόνες της Superlicence της Formula 1 για τον Άρβιντ Λίντμπλαντ ζήτησε η Red Bull, προκειμένου ο Βρετανός να μπορεί να συμμετάσχει σε διαδικασίες αγωνιστικού τριημέρου πριν τα 18 του.
Σύμφωνα με πληροφορίες έγκυρων ξένων μέσων, το αίτημα της Red Bull θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα κατά τη διάρκεια της επικείμενης συνεδρίασης του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στο Μακάο, με το αίτημα όμως αυτό να μην έχει άμεση συσχέτιση με την πιθανότητα τιμωρίας του Μαξ Φερστάπεν με αποκλεισμό ενός αγώνα.

Υπενθυμίζεται ότι ο Ολλανδός με τους τρείς βαθμούς ποινής που αποκόμισε στην Superlicense του, χάρη στο συμβάν του 65ου γύρου με τον Τζόρτζ Ράσελ στο Ισπανικό Γκραν Πρι, έφτασε πλέον τους 11, κάτι που σημαίνει ότι εάν δεχθεί άλλον ένα σε Καναδά ή Αυστρία θα έχει αποκλεισμό ενός αγώνα. Σε τέτοιο σενάριο ένας εκ των Λόσον ή Χάτζαρ (μάλλον ο 2ος) θα κληθεί να τον αντικαταστήσει στην Red Bull, με την θέση της μιας VCARB να μένει κενή.
Σε περίπτωση που το αίτημα της Red Bull γίνει δεκτό, αυτό θα σημαίνει ότι ο 17χρονος θα μπορεί να κάνει ντεμπούτο στην F1 εφόσον χρειαστεί άμεσα. Αντίστοιχη περίπτωση «εξαίρεσης» έγινε και πέρσι με την Mercedes και τον Αντρέα Κίμι Αντονέλι, όταν η FIA έδωσε την έγκρισή της και έτσι ο Ιταλός συμμετείχε σε FP1 με τα «Ασημένια Βέλη» σε Ιταλία και Μεξικό.

Ο Λίντμπλαντ αγωνίζεται αυτή τη στιγμή στην Formula 2 με την Campos Racing, μετρώντας δύο νίκες (μια Sprint και μια Feature) και πληροί όλες τις υπόλοιπες προϋποθέσεις για την έκδοση superlicence καθώς συγκέντρωσε ήδη από την αρχή του έτους τους απαιτούμενους πόντους, με την κατάκτηση του πρωταθλήματος της Formula Regional Oceania τον Φεβρουάριο.
Η Superlicense είναι η άδεια που απαιτείται για τη συμμετοχή στην F1 και οι οδηγοί μπορούν επίσημα να τη λάβουν μόνο όταν γίνουν 18 ετών. Ο κανόνας αυτός εισήχθη μετά το εντυπωσιακά πρώιμο ντεμπούτο του Μαξ Φερστάπεν στην F1 σε ηλικία 17 ετών, όταν δεν είχε ακόμη άδεια οδήγησης. Για να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις, η FIA εφάρμοσε μια ελάχιστη ηλικία ως μέρος του συστήματος, την οποία οι επίδοξοι οδηγοί της F1 πρέπει πλέον να πληρούν.

Περιπτώσεις όμως όπως του Αντρέα Κίμι Αντονέλι πέρσι έχουν οδηγήσει σε αναθεώρηση του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα της FIA και συγκεκριμένα του άρθρου 13.1.2. Το παράρτημα L αναφέρει τώρα ότι: «Κατά τη διακριτική ευχέρεια της FIA, ένας οδηγός που κρίνεται ότι έχει πρόσφατα και σταθερά επιδείξει εξαιρετικές ικανότητες και ωριμότητα σε αγώνες μονοθεσίων μπορεί να λάβει Super Licence σε ηλικία 17 ετών».
Ο Λίντμπλαντ έχει ήδη οδηγήσει μονοθέσιο Formula 1, καθώς στα τέλη Φεβρουαρίου οδήγησε την Alpha Tauri AT04 του 2023, στην πίστα της Ίμολα, αποκτώντας πολύτιμα μαθήματα. Θεωρείται από τους ανθρώπους της Red Bull ως ο επόμενος μεγάλος οδηγός που θα αναδείξει η ακαδημία μετά τον Μαξ Φερστάπεν και πιθανολογείται ότι με μια καλή σεζόν στην F2 θα βρίσκεται πιθανώς και από του χρόνου στο grid της Formula 1. Βέβαια εάν η φόρμα του Λίαμ Λόσον συνεχίσει όπως έχει… ποτέ δεν ξέρεις τι σκέψεις θα γίνουν.