Skip to content Skip to footer

F1: Εγκρίθηκε από την FIA το αίτημα της Red Bull για την Superlicense του Λίντμπλαντ

Διαβάστε την δήλωση της FIA και δείτε τι σημαίνει αυτό για τον ίδιο και την Red Bull!

Εγκρίθηκε από την FIA το αίτημα της Red Bull, για εξαίρεση του Junior οδηγού της, Άρβιντ Λίντμπλαντ, από τους περιορισμούς ηλικίας της Superlicense, της άδειας κοινώς που χρειάζονται όλοι οι οδηγοί της Formula 1!

Η Superlicense είναι η άδεια που απαιτείται για τη συμμετοχή στην F1 και οι οδηγοί μπορούν επίσημα να τη λάβουν μόνο όταν γίνουν 18 ετών. Ο κανόνας αυτός εισήχθη μετά το εντυπωσιακά πρώιμο ντεμπούτο του Μαξ Φερστάπεν στην F1 σε ηλικία 17 ετών, όταν δεν είχε ακόμη άδεια οδήγησης. Για να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις, η FIA εφάρμοσε μια ελάχιστη ηλικία ως μέρος του συστήματος, την οποία οι επίδοξοι οδηγοί της F1 πρέπει πλέον να πληρούν.

Arvid Lindblad #4 Campos Racing, during round 6 of the FIA Formula 2 Championship at Circuit de Barcelona Catalunya in Barcelona on May 29 – June 1, 2025. // Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool // SI202505310402 // Usage for editorial use only //

Όμως η περσινή περίπτωση του Αντρέα Κίμι Αντονέλι, έχει οδηγήσει σε αναθεώρηση του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα της FIA και συγκεκριμένα του άρθρου 13.1.2. Το παράρτημα L αναφέρει τώρα ότι: «Κατά τη διακριτική ευχέρεια της FIA, ένας οδηγός που κρίνεται ότι έχει πρόσφατα και σταθερά επιδείξει εξαιρετικές ικανότητες και ωριμότητα σε αγώνες μονοθεσίων μπορεί να λάβει Super Licence σε ηλικία 17 ετών».

Έτσι η Red Bull την Παρασκευή 6 Ιουνίου έκανε αίτημα εξαίρεσης του 17χρονου Λίντμπλαντ ακολουθώντας στα χνάρια της Mercedes, με το αίτημα να εξετάζεται στην συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στο Μακάο και να γίνεται δεκτή.

Η ανακοίνωση της FIA για το θέμα τονίζει τα εξής: «Η FIA έλαβε αίτημα για τη χορήγηση Superlicence στον Άρβιντ Λίντμπλαντ πριν από τα 18α γενέθλιά του. Αφού εξέτασε τις πληροφορίες που παρουσιάστηκαν για την υποστήριξη αυτού του αιτήματος, το Παγκόσμιο Συμβούλιο διαπίστωσε ότι ο οδηγός έχει πρόσφατα και σταθερά επιδείξει εξαιρετική ικανότητα και ωριμότητα στους αγώνες μονοθέσιων μονοθέσιων μονοθεσίων και ως εκ τούτου ενέκρινε το αίτημα.»

Arvid Lindblad #4 Campos Racing, during round 6 of the FIA Formula 2 Championship at Circuit de Barcelona Catalunya in Barcelona on May 29 – June 1, 2025. // Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool // SI202505310434 // Usage for editorial use only //

Ο Λίντμπλαντ αγωνίζεται αυτή τη στιγμή στην Formula 2 με την Campos Racing, μετρώντας δύο νίκες (μια Sprint και μια Feature) και πληροί όλες τις υπόλοιπες προϋποθέσεις για την έκδοση superlicence καθώς συγκέντρωσε ήδη από την αρχή του έτους τους απαιτούμενους πόντους, με την κατάκτηση του πρωταθλήματος της Formula Regional Oceania τον Φεβρουάριο, ενώ έχει σημειώσει πολύ καλά πλασαρίσματα στην Ιταλίκή F4 (3oς το 2023) και στην Formula 3 (4ος πέρσι), όντας και νικητής του διάσιμου αγώνα στο Μακάο (2023)

Η έγκριση της Superlicense του, δίνει την ευκαιρία στην Red Bull να τον τοποθετήσει σε ένα από τα τέσσερα μονοθέσιά της σε FP1 σύντομα, προκειμένου να αποκτήσει μεγαλύτερη οικειότητα με τα μονοθέσια της Formula 1, ενώ αν και δεν συνδέεται άμεσα με τον κίνδυνο αποκλεισμού του Μαξ Φερστάπεν στο άμεσο μέλλον, θα είναι και διαθέσιμος για πρόωρο ντεμπούτο, σε περίπτωση που ο Ολλανδός μαζέψει άλλον έναν πόντο ποινής σε Καναδά ή Αυστρία και μπορεί έτσι πλέον να αποτελέσει μια πρόσθετη επιλογή εφεδρικού οδηγού για τις Red Bull και VCARB δύο μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, συμπληρώνοντας τον υπάρχοντα εφεδρικό οδηγό Αγιούμου Ιγουάσα – ο οποίος επί του παρόντος αγωνίζεται στη Super Formula.

Θυμίζουμε ότι ο Βρετανός θεωρείται ως το next big thing από τους ανθρώπους της Red Bull και προορίζεται για άμεση άνοδο σε μια θέση στην VCARB αν όχι το 2026, τότε το 2027!