Skip to content Skip to footer

F1: Εγκρίθηκαν τα σχέδια αναβάθμισης του Kyalami από την FIA

Διαβάστε τις λεπτομέρειες των σχεδίων και τι σημαίνουν για την προσπάθεια επαναφοράς του Γκραν Πρι Νότιας Αφρικής!

Το Γκραν Πρι Νότιας Αφρικής βρίσκεται πιο κοντά σε πιθανή επιστροφή του στο πρόγραμμα της Formula 1, καθώς εγκρίθηκαν από την FIA τα σχέδια του Kyalami για να γίνει πίστα Grade 1.

Η Grade 1 είναι η κατηγορία που πρέπει να έχει μια πίστα ως πιστοποίηση για να μπορεί να διεξάγει αγώνες της Formula 1. Η θρυλική πίστα της Νότιας Αφρικής μέχρι τώρα είναι στην Grade 2 κατηγορία, όμως εδώ και καιρό ψαχνόταν η επένδυση προκειμένου να επανέλθει στην ελίτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Πίσω από τα σχέδια για αναβάθμιση της πίστας βρίσκεται η Apex Circuit Design, Βρετανική εταιρεία υπεύθυνη και για τον σχεδιασμό της πίστας του Μαϊάμι. Το Kyalami έχει φιλοξενήσει αγώνες Formula 1 από το 1967 έως και το 1985, όταν και βγήκε από το πρόγραμμα λόγω των αυξανόμενων πολιτικών πιέσεων προς το καθεστώς του Απαρτχάιντ, ενώ επέστρεψε τα έτη 1992 και 1993 σε διαφορετική χάραξη για δύο αγώνες που παραμένουν μέχρι και σήμερα οι τελευταίοι σε Αφρικανικό έδαφος.

Ο τελευταίος αγώνας διεξήχθη το 1993, με νικητή τον Αλέν Πρόστ (Williams). Εδώ μάχεται για την πρωτοπορία μαζί με τους Αίρτον Σένα (Mclaren) και Μίκαελ Σουμάχερ (Benetton)

Έκτοτε έχουν γίνει σημαντικές τροποποιήσεις στην πίστα, με μια μεγάλη ανακαίνιση που πραγματοποιήθηκε το 2016, ώστε να αποκτήσει το επίπεδο Grade 2, ενώ τα τελευταία σχέδια για την αναβάθμισή της ώστε να πληροί την πιστοποίηση Grade 1 της FIA έχουν πλέον εγκριθεί. Ο ιδιοκτήτης της πίστας Τόμπι Βέντερ δήλωσε για την σημαντική αυτή εξέλιξη:

«Αυτή είναι μια καθοριστική στιγμή για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της Νότιας Αφρικής. Όταν αποκτήσαμε την πίστα του Kyalami το 2014, δεσμευτήκαμε να το ανακαινίσουμε, όχι μόνο ως πίστα διεθνούς κλάσης, αλλά και ως φάρο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε ολόκληρη την αφρικανική ήπειρο. Η αποδοχή του σχεδιασμού μας 1ης Κατηγορίας από τη FIA αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός σε αυτή την πορεία».

Ο ιδρυτής της Apex Circuit Design, Κλάιβ Μπόουεν, δήλωσε με την σειρά του: «Από τεχνικής άποψης, πρόκειται για μια ελαφριά αναβάθμιση, η οποία όμως βελτιώνει τα ήδη εξαιρετικά πρότυπα της πίστας, ώστε να πληροί τις σύγχρονες απαιτήσεις της 1ης Κατηγορίας»

Τα σχέδια για την πιστοποίηση Grade 1 δεν περιλαμβάνουν τροποποιήσεις στην ίδια την χάραξη της πίστας, αλλά εστιάζουν στην αναβάθμιση των περιοχών διαφυγής, στις μπαριέρες και τις περιφράξεις, των kerb και των διατάξεων απομάκρυνσης νερού. Αυτό πιθανώς να αποτελέσει φραγμός στα σχέδια των υπευθύωνων καθώς θα είναι μια περίπτωση τύπου Ίμολα για τα τωρινά μονοθέσια (και των επόμενων κανονισμών) καθώς η πίστα είναι στενή σε αρκετά σημεία, κάτι που θα δυσκολέψει τα προσπεράσματα. Το Kyalami έχει τώρα τριετή προθεσμία για να ολοκληρώσει τις προβλεπόμενες αναβαθμίσεις.

Η ανακοίνωση επίσης ανέφερε ότι «επιλεγμένα έργα θα αναληφθούν εν αναμονή της επιτυχούς έκβασης της θέσης της Νότιας Αφρικής στο ημερολόγιο της F1 και της επιλογής του Kyalami ως προτιμώμενου τόπου φιλοξενίας».

Παρά την θέληση της Formula 1 να επιστρέψει στην Αφρικανική ήπειρο, η οποία έχει εκφραστεί πολλάκις, υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, καθώς στην ίδια την Νότιο Αφρική υπάρχουν επιπλέον δύο διαφορετικές προτάσεις για πίστα στο Κέιπ Τάουν, ενώ παράλληλα υπάρχουν δύο προτάσεις από την Ρουάντα και πιο πρόσφατα μια πιο μακροπρόθεσμη πρόταση από το Μαρόκο. Σε κάθε περίπτωση οποιαδήποτε προσθήκη θα γίνει από το 2027 και έπειτα καθώς το επίσημο πρόγραμμα για το 2026 έχει ήδη ανακοινωθεί.