Skip to content Skip to footer

F1: Δοκιμή με την Haas του 2023 για τον Σο Τσουμπόι – Δεν είναι απλό «δώρο» λέει η Toyota

Δείτε τους λόγους για τους οποίους ο 30χρονος θα κάνει την δοκιμή ως μέρος του TPC της Haas!

Η ομάδα της Haas όπως έχει γίνει ήδη γνωστό εδώ και λίγο καιρό έχει προγραμματίσει μια δοκιμή TPC (Δοκιμή προηγούμενων μονοθεσίων) για το διήμερο 6-7 Αυγούστου στην πίστα του Φούτζι, η οποία είναι ιδιοκτησίας της Toyota, που εδώ και περίπου ένα χρόνο έχει τεχνική συνεργασία με την Αμερικάνικη ομάδα. Την πρώτη ημέρα στο τιμόνι της Haas VF-23 θα βρεθεί ο εφεδρικός οδηγός της ομάδας, Ρίο Χιρακάουα, όμως έκπληξη έκανε το όνομα του οδηγού που θα βρεθεί στο τιμόνι την δεύτερη μέρα. Αυτό του 30χρονου Σο Τσουμπόι!

Ο 30χρονος είναι από τους πιο επιτυχημένους Ιάπωνες οδηγούς, με σωρεία τίτλων στην πατρίδα του, έχοντας κατακτήσει τον τίτλο της Ιαπωνικής Formula 4 το 2015, της αντίστοιχης Formula 3 το 2018, τρείς τίτλους Super Taikyu – ST-4, τέσσερις τίτλους στην κατηγορία GT 500 του πρωταθλήματος Super GT, κατακτώντας προσφάτως τον δεύτερο σερί τίτλο του στην Super Formula, ενός πάρα πολύ ανταγωνιστικού πρωταθλήματος στο οποίο έχουν τα τελευταία χρόνια αγωνιστεί οδηγοί όπως ο Λίαμ Λόσον, ο Άλεξ Παλού και πρώην οδηγοί της Formula 1 όπως οι Καμούι Κομπαγιάσι και Καζούκι Νακατζίμα.

Ο Τσουμπόι αποτελεί οδηγό της Toyota για πάρα πολλά χρόνια, κατακτώντας τους περισσότερους τίτλους του είτε με αυτοκίνητα της Ιαπωνικής μάρκας ή -στην περίπτωση της Super Formula- με κινητήρα Toyota. Έτσι και λόγω της ηλικίας του, πολλοί έσπευσαν να χαρακτηρίσουν αυτή την ημέρα δοκιμών ως ένα δώρο της ομάδας στον Τσουμπόι για την προσφορά του και τον 2ο σερί τίτλο του στην Super Formula.

Όμως όπως τόνισε σε δηλώσεις του στο Autosport ο διευθυντής του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού της ιαπωνικής μάρκας Μασάγια Κάτζι, αυτό δεν θα μπορούσε να είναι πιο μακριά από την αλήθεια. Χαρακτηριστικά δήλωσε: «Το τι θα ακολουθήσει εξαρτάται απόλυτα από την απόδοση του Τσουμπόι και από την επικοινωνία του με την ομάδα. Πρόκειται για ένα είδος οντισιόν ή επιλογής. Δεν είναι μόνο για την εμπειρία του. Θα θέλαμε να αξιολογήσουμε το πραγματικό επίπεδο της απόδοσής του.»

«Πρέπει να κάνει μεγάλη προσπάθεια ειδικά για να επικοινωνήσει στα αγγλικά. Αλλά ο κύριος στόχος είναι να καταλάβουμε τις δυνατότητές του. Αυτή τη στιγμή οι επιδόσεις του είναι οι καλύτερες μεταξύ των Ιαπώνων οδηγών, οπότε είναι αρκετά ενδιαφέρον για εμάς, αλλά και για τους άλλους οδηγούς στην Ιαπωνία και τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού».

Ο Τσουμπόι γίνεται ο πιο πρόσφατος οδηγός που συνδέεται με την Toyota και μπαίνει πίσω από το τιμόνι της VF-23 στο νεοσύστατο πρόγραμμα TPC της Haas, μετά τον Ριτόμο Μιγιάτα, προκάτοχό του ως πρωταθλητή της Super Formula, και τον Καμούι Κομπαγιάσι. «Προς το παρόν, θέλουμε να του δώσουμε όσο περισσότερη εμπειρία μπορούμε», δήλωσε ο Κάτζι για τον Μιγιάτα. «Είναι σημαντικό να του δώσουμε το περιβάλλον όπου μπορεί να επικεντρωθεί στην οδήγηση, ανεξάρτητα από την ομάδα ή το μονοθέσιο».

Ο Μιγιάτα που αγωνίζεται φέτος στην Formula 2, οδήγησε την VF-23 στη Χερέθ τον Ιανουάριο, ενώ έχει συμμετάσχει και σε δοκιμές της Alpine σε Ζάντβορτ και Μόντσα, ενώ ο πρώην οδηγός της Toyota, της Sauber και της Caterham στην Formula 1, Κομπαγιάσι οδήγησε την VF-23 τον Ιούνιο στο Πολ Ρικάρντ, σε μια δοκιμή που ως απώτερο στόχο είχε να του δώσει τη δυνατότητα να προπονήσει καλύτερα τους νεαρότερους οδηγούς της Toyota στο μέλλον.

Ο Μιγιάτα φέτος βρίσκεται στην 14η θέση της βαθμολογίας της Formula 2, σημειώνοντας το πρώτο του βάθρο όμως στο Βέλγιο πριν λίγες μέρες.

Όσον αφορά την πιθανότητα ακόμη περισσότεροι Ιάπωνες οδηγοί να οδηγήσουν μονοθέσια της Haas, ο Κάτζι τόνισε πως «Για να είμαι ειλικρινής, δεν έχουμε σαφή όρια. Ο Τσουμπόι έχει πολύ καλές δυνατότητες, οπότε δεν έχει να κάνει μόνο με τα αποτελέσματά του. Το τεστ δεν αποτελεί επιβράβευση για να γίνει πρωταθλητής της Super Formula. Δεν θα έχουμε την ίδια κατάσταση για άλλους οδηγούς [στο μέλλον] που θα γίνουν πρωταθλητές. Βασίζεται καθαρά στην απόδοση» ενώ επίσης συμπλήρωσε πως ο ήδη εφεδρικός οδηγός της ομάδας, Ρίο Χιρακάουα, που έχει δύο παρουσίες σε φετινά FP1, θα αποτελέσει ένα καλό μέτρο σύγκρισης, παρά τις διαφορετικές συνθήκες που θα έχουν οι δύο ημέρες δοκιμών μεταξύ τους.