Στην ίσως καλύτερη διαδικασία κατατακτηρίων του 2025, ο απρόβλεπτος καιρός και ο δυνατός αέρας του Μπακού, χάρισαν κόκκινες σημαίες, τρακαρίσματα και πάνω απ’ όλα ένα απίθανο grid με τον Max Verstappen στην κορυφή! Διαβάστε το πλήρες Report!!
Απίστευτος για άλλη μια φορά ο Max Verstappen ! 46η Pole Position καριέρας και 6η φετινή για τον Ολλανδό σε δύσκολες συνθήκες! Ο καιρός δεν λυπήθηκε τους οδηγούς και μας έδωσε ένα απρόβλεπτο grid για τον αγώνα της Κυριακής, με τον Carlos Sainz να βρίσκεται 2ος δίπλα στον Verstappen και τους Lawson – Antonelli στο 3-4, την ώρα που οι δύο Mclaren βρέθηκαν μόλις στο 7-9!!!
Αναλυτικά όσα έγιναν
Στο Q1 είχαμε ήδη τρείς συγκρούσεις οι οποίες έφεραν με την σειρά τους κόκκινες σημαίες. Αρχικά με τον Alex Albon να κάνει έναν λανθασμένο υπολογισμό με 11 λεπτά να απομένουν, κάνοντας επαφή με τον τοίχο στην 1η στροφή και καταστρέφοντας έτσι την εμπρός αριστερά ανάρτησή του, αλλά και τις όποιες πιθανότητες είχε για ένα ευχάριστο Σάββατο.
Ύστερα από διακοπή κάποιων λεπτών και περίπου πέντε αγωνιστικά λεπτά μετά, ο Nico Hulkenberg μπλόκαρε τους τροχούς του και δεν μπόρεσε να στρίψει στην 4η στροφή της πίστας, διαλύοντας την μπροστινή του αεροτομή, καταφέρνοντας όμως να επιστρέψει στα pits και να συνεχίσει την διαδικασία, χωρίς όμως να καταφέρει να περάσει στο Q2.
Στο τέλος του Q1 είχαμε και την τρίτη και τελευταία κόκκινη σημαία, αν και δεν επηρέασε τα όσα διαδραματίστηκαν, αφού βγήκε με την λήξη της διαδικασίας. Αρνητικοί πρωταγωνιστές αυτή τη φορά οι δύο οδηγοί της Alpine, με τον Pierre Gasly να μην στρίβει στην 4η στροφή, λόγω μιας ριπής ανέμου σύμφωνα με τον μηχανικό αγώνα του, αποφεύγοντας όμως την σύγκρουση, κάτι που δεν μπορούμε να πούμε για τον teammate του, Franco Colapinto, ο οποίος τράκαρε στην έξοδο της 4ης στροφής, με τον Gasly πιθανόν να απέσπασε για λίγο την προσοχή του, χάνοντας έτσι το πίσω μέρος της A525 και προσκρούοντας στις μπαριέρες, με τις δύο Alpine να μένουν ούτως η άλλως εκτός συνέχειας, μαζί με τους Albon, Hulkenberg και Ocon.
Με το καλησπέρα στο Q2 είχαμε ακόμα ένα θύμα του Μπακού, καθώς ο Ollie Bearman έφερε μια ακόμη κόκκινη σημαία λίγων λεπτών, όταν σε γρήγορο γύρο του είχε επαφή του πίσω δεξιά τροχού με την μπαριέρα στην έξοδο της 2ης στροφής, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα το να τεθεί από νωρίς εκτός διεκδίκησης της 10αδας.
Ο άνεμος σε όλη την διαδικασία των κατατακτηρίων υπήρξε μεγάλος «εχθρός» των οδηγών, με τους Charles Leclerc, Lance Stroll και Lewis Hamilton να χάνουν γρήγορους γύρους εξαιτίας ξαφνικών ριπών.
Ειδικά ο Βρετανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής που ήταν ο μεγάλος χαμένος καθώς έμεινε εκτός Q3 και μόλις 12ος, καθώς μια κίτρινη σημαία λόγω του Leclerc και ύστερα ένα λάθος του στην έξοδο της προτελευταίας στροφής (ίσως και λόγω ριπής ανέμου) του στέρησε την δυνατότητα να κάνει έναν ανταγωνιστικός χρόνο. Στην συνέχεια η Ferrari σε αντίθεση με τον Μονεγάσκο teammate του, αποφάσισε να τον αφήσει στο ίδιο σετ μαλακής γόμας, με τον Hamilton να κάνει συνολικά 5 γύρους με αυτή (γρήγορους και αργούς) και έτσι να μην μπορεί να βελτιώσει αρκετά.
Η Ferrari είδε την κακή τύχη να συνεχίζει στην αρχή του Q3, όταν με τις συνθήκες της πίστας να χειροτερεύουν και με σταγόνες βροχής να εμφανίζονται, ο Leclerc τράκαρε στην 15η στροφή, βάζοντας τέλος στην διαδικασία για την Scuderia.
Στη συνέχεια η κατάσταση φαινόταν να χειροτερεύει όσον αφορά τον καιρό, όμως στο διάστημα της κόκκινης σημαίας οι συνθήκες ισορρόπησαν και οι Norris & Verstappen φάνηκαν ότι θα εκθρονίσουν τον πρώτο μέχρι τότε Carlos Sainz, όμως με 3:41 να μένουν είχαμε την 6η κόκκινη σημαία (ρεκόρ πλέον για κόκκινες σημαίες σε διαδικασία) όταν ο Oscar Piastri τράκαρε στην 3η στροφή με τρόπο παρόμοιο του Leclerc (μπλοκάρισμα τροχού-απώλεια πρόσφυσης), θέτοντας τον εαυτό του σε πολύ δύσκολη θέση για τον αγώνα της Κυριακής.
Οι καιρικές συνθήκες για το τελευταίο αυτό διάστημα των κατατακτηρίων ήταν ύπουλες, με σημεία της πίστας να έχουν χαμηλή πρόσφυση όμως ο μοναδικός οδηγός που θα μπορούσε να κάνει «μαγικά» σε αυτού του είδους τις συνθήκες, το έκανε ξανά, καθώς ο Max Verstappen κατέκτησε την Pole, αρπάζοντάς την μέσα από τα χέρια του Carlos Sainz, κάνοντας ένα απίστευτο 1:41.117, σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερο από οποιονδήποτε άλλο!
Στην 2η σειρά της εκκίνησης θα βρεθούν οι εκπληκτικοί Liam Lawson και Kimi Antonelli, με τους George Russell και Yuki Tsunoda να βρίσκονται στο 5-6. Την ίδια ώρα ο Lando Norris δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το ολέθριο λάθος του teammate του μένοντας μόλις 7ος, δύο θέσεις μπροστά από τον Piastri, με τις Mclaren να έχουν ανάμεσά τους τον 8o Isack Hadjar, ενώ την 10αδα ολοκλήρωσε ο Charles Leclerc.
Πλήρη αποτελέσματα κατατακτηρίων
