Skip to content Skip to footer

F1: Έκτακτη σύσκεψη στο Μπράκλεϊ για την Mercedes

Διαβάστε για τον απώτερο στόχο της σύσκεψης αυτής, που έγινε λίγο πριν το Ουγγρικό Γκραν Πρι!

Έκτακτη σύσκεψη στο εργοστάσιό της στο Μπράκλεϊ συγκάλεσε την Δευτέρα η Mercedes, σύμφωνα με την αποκάλυψη του έγκυρου Βρετανικού μέσου, The Race, με σκοπό την κατανόηση για τα αίτια της φθίνουσας πορείας της W16 και που πήγαν στραβά τα πράγματα. Παρόντες ήταν και οι δύο οδηγοί της ομάδας, Τζόρτζ Ράσελ και Αντρέα Κίμι Αντονέλι.

Η Mercedes ενώ ξεκίνησε την χρονιά πολύ θετικά, με τον Ράσελ να μετράει τέσσερα βάθρα στους πρώτους έξι αγώνες, όμως στο τελευταίο διάστημα έχει δει μια αρκετά μεγάλη πτώση στην απόδοση του μονοθεσίου της, όταν οι συνθήκες δεν είναι τέλειες για εκείνο όπως στον Καναδά που αποτέλεσε μια τεράστια εξαίρεση, με τα «Ασημένια Βέλη» να κάνουν το 1-3.

Εκτός από το Καναδικό Γκραν Πρι ο ρυθμός της W16 σε σχέση με την πρωτοπόρο Mclaren έχει φθίνει, ενώ η Ferrari έχει αρχίσει να την ξεπερνά, ειδικά με τον Σάρλ Λεκλέρ, με την Scuderia να βρίσκεται πλέον πάνω από την Mercedes στην βαθμολογία των κατασκευαστών. Μάλιστα στις δηλώσεις του μετά το Βελγικό Γκραν Πρι, στο οποίο τερμάτισε 5ος αλλά 13 δευτερόλεπτα μακριά από τους Λεκλέρ – Φερστάπεν και σχεδόν 35 από την κορυφή, ο Τζόρτζ Ράσελ τόνισε την κρισιμότητα των πραγμάτων λέγοντας:

«Ήταν πολύ απογοητευτικό από άποψη απόδοσης. Πρέπει να καταλάβουμε πραγματικά τι συμβαίνει και γιατί έχουμε κάνει ένα τέτοιο βήμα πίσω. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτές οι συνθήκες [στο Βέλγιο] είναι ιδανικές για εμάς και το αυτοκίνητό μας. Και για άλλη μια φορά, ήταν η χειρότερη επίδοση της σεζόν. Γι’ αυτό θα καθίσουμε να το συζητήσουμε σοβαρά αυτή την εβδομάδα και θα προσπαθήσουμε να βρούμε μια λύση».

Ποια είναι όμως τα αίτια;

Τα κυριότερα αίτια της φθίνουσας απόδοσης του μονοθεσίου φέρονται να είναι δύο. Αρχικά και οι δύο οδηγοί φαίνεται να δυσκολεύονται με την αστάθεια που εμφανίζεται στο πίσω μέρος της W16, ειδικά στις εισόδους των στροφών. Ο Άντριου Σόβλιν, Διευθυντής Μηχανολογίας Πίστας της Merc, δήλωσε ότι πρωταρχικός στόχος είναι να βρεθεί το που πήγαν λάθος τα πράγματα. «Στην αρχή της χρονιάς είχαμε ένα αυτοκίνητο που λειτουργούσε καλά σε σχεδόν όλες τις πίστες», είπε. «Γενικά, παλεύαμε για τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης, αν όχι για την πρώτη. Είναι πολύ πιθανό να έχουμε αλλάξει κάτι στο αυτοκίνητο και απλά πρέπει να ανακάμψουμε λίγο. [Πρέπει να] επιστρέψουμε σε ένα βασικό σημείο όπου λειτουργεί πιο κανονικά».

Ένα δευτερεύων ζήτημα το οποίο εξέφρασε ξανά ο Ράσελ, είναι η πιθανότητα η απόδοση της ομάδας να επηρεάστηκε από την αντίδραση στην τεχνική οδηγία για τις εύκαμπτες αεροτομές. Ο Ράσελ θεωρεί πως «Μετά από αυτό, ακολουθήσαμε μια ελαφρώς διαφορετική κατεύθυνση για να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα της αλλαγής του μπροστινού φτερού και, σαφώς, από εκείνο το σημείο και μετά, κάναμε ένα μεγάλο βήμα πίσω. Θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο το να επιστρέψουμε σε κάτι που είχαμε νωρίτερα στη σεζόν. Φυσικά, δεν μπορείς να το κάνεις αυτό με το μπροστινό φτερό, αλλά όσον αφορά το υπόλοιπο στήσιμο, δεν ξέρω. Φαίνεται αρκετά παράξενο το πώς έχουμε κάνει τόσο μεγάλο βήμα πίσω»

Σχετικά με αυτό βέβαια ο Σόβλιν τόνισε ότι η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη λέγοντας: «Πιθανώς ισχύει για όλους ότι η TD [τεχνική οδηγία για το εύκαμπτο πτερύγιο] δεν θα βελτιώσει τη σταθερότητα», είπε. «Αλλά είχαμε αυτό το πτερύγιο στο αυτοκίνητο στο Μόντρεαλ και ήταν εντάξει. Το γεγονός είναι ότι οι άλλοι είναι σε θέση να ισορροπήσουν τα αυτοκίνητά τους λίγο καλύτερα. Σίγουρα υπάρχει μια λύση για εμάς.»

«Αλλά, όπως είπα, απλώς εξετάζουμε όλα τα βήματα που έχουμε κάνει με το σχεδιασμό του αυτοκινήτου στις τελευταίες αγώνες. Δεν έχει αλλάξει μόνο το μπροστινό φτερό και είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν και άλλα πράγματα που μπορούμε να μάθουμε».

Σε αυτές τις πρόσφατες δυσκολίες αποδίδει ο Βρετανός και τις δυσκολίες του Κίμι Αντονέλι στα τελευταία Γκραν Πρι, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ο Ιταλός δεν έχει το πλεονέκτημα της εμπειρίας, το οποίο διαθέτει ο Ράσελ, μπορώντας έτσι να αξιοποιήσει περισσότερο το μονοθέσιο.