Skip to content Skip to footer

F1: Έκκληση του Carlos Sainz για μόνιμους αγωνοδίκες

Διαβάστε αναλυτικά τα όσα δήλωσε στην media day του Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν ο Ισπανός της Williams!

Κάλεσμα προς την FIA και την Formula 1 για μονιμοποίηση αγωνοδικών έκανε ο Carlos Sainz, μέσω του βήματος της media day για το Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν! Ο Ισπανός αφού αρχικά ρωτήθηκε από τα ΜΜΕ για την ανατροπή της ποινής που δέχθηκε στο Zandvoort, όταν αρχικά είχε δεχθεί ποινή 10 δευτερολέπτων και δύο Penalty points για το συμβάν με τον Liam Lawson στον 26ο γύρο.

Ο Ισπανός δήλωσε πως η απόφαση αυτή αποτελεί σημαντική εξέλιξη, τονίζοντας πως:
«Είναι μια σημαντική εξέλιξη, γιατί είναι η πρώτη φορά που κατάφερα να παρουσιάσω νέα στοιχεία και να γίνει δεκτή η ακρόαση. Το δοκιμάσαμε στο παρελθόν και δεν τα καταφέραμε σε άλλες ομάδες, οπότε αυτό αποδεικνύει ότι ο μηχανισμός υπάρχει και υπάρχει για κάποιο λόγο. Είμαι τελικά χαρούμενος που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον μηχανισμό σε περιπτώσεις όπου τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, όπως ήταν στην περίπτωσή μου».

Οι αγωνοδίκες αρχικά επέβαλαν την ποινή στον Sainz επειδή θεώρησαν ότι ο Lawson είχε «το δικαίωμα στη στροφή», καθώς το αυτοκίνητό του βρισκόταν μπροστά στην κορυφή της στροφής, αλλά αυτό εξόργισε την Williams, η οποία υπέβαλε ένσταση, της οποίας το αποτέλεσμα ήταν θετικό καθώς ύστερα και από τα νέα στοιχεία που παρουσίασε η ομάδα στην ακρόαση, οι αγωνοδίκες έσβησαν την ποινή και τους δύο πόντους ποινής του Ισπανού.

Ύστερα ο Sainz απηύθυνε κάλεσμα προς όλους τους αρμόδιους προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση, με τον 31χρονο να υποστηρίζει πως οι μόνιμοι αγωνοδίκες θα βοηθήσουν στην λήψη σωστών αποφάσεων. Συγκεκριμένα δήλωσε:

«Ως γκρούπ, η FIA, αν όλοι συμφωνήσουμε, αυτό θα πρέπει να είναι το μέλλον, όπου τουλάχιστον δύο από τους τρεις αγωνοδίκες θα είναι μόνιμοι και θα έχουμε έναν εκ περιτροπής για εκπαιδευτικούς σκοπούς και σκοπούς αθλητικής δικαιοσύνης, ώστε να έχουμε πάντα έναν εκ περιτροπής αλλά δύο μόνιμους»

«Δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει ποιος πληρώνει, γιατί υπάρχουν αρκετά χρήματα στον αθλητισμό για να πληρωθούν αυτοί οι μισθοί, με τον ίδιο τρόπο που υπάρχουν αρκετά χρήματα στον αθλητισμό για να πληρωθούν οι μισθοί όλων των άλλων ανθρώπων. Έτσι, αν αυτός είναι ο σωστός τρόπος να προχωρήσουμε, δεν μπορώ να πιστέψω ότι συζητάμε για αυτούς τους μισθούς».

Παρόλα αυτά όμως ο διευθυντής της GPDA υποστήριξε πως ακόμα και αν εφαρμοστεί μια τέτοια πρόταση θα πρέπει να υπάρξει βελτίωση στις οδηγίες που υποδεικνύουν οι κανονισμοί, τονίζοντας πως δεν θα συμφωνούν όλοι με τον ίδιο τρόπο.

«Πιστεύω ότι οι οδηγίες ήταν μια προσπάθεια να καταστεί σαφές στους αγωνοδίκες και τους οδηγούς ποιος είναι πιθανό να φέρει την ευθύνη για το περιστατικό. Αλλά δεν θα πω ψέματα, νομίζω ότι δεν είχαν το αντίκτυπο που όλοι επιθυμούσαμε όσον αφορά τη διασαφήνιση. Είναι σαφές στο χαρτί και όταν το διαβάζεις, αλλά στη συνέχεια, στην εκτέλεση και στους αγώνες, όπως βλέπουμε πάντα, δεν είναι τόσο σαφές».

«Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε το γεγονός ότι υπάρχει μια πολύ σημαντική λέξη, η λέξη ”κατευθυντήριες γραμμές”. Πιστεύω ότι οι κατευθυντήριες γραμμές δεν είναι κανόνας, είναι καθοδήγηση για το πώς να κρίνουμε ένα περιστατικό».

«Δεν υπάρχει κανόνας που να λέει: «Δεν μπορώ να περάσω από την εξωτερική πλευρά μιας στροφής». Υπάρχει μια οδηγία που λέει ότι αν βρίσκεσαι στην εξωτερική πλευρά της στροφής, είναι πολύ πιθανό να μην υποχωρήσεις και τα δύο αυτοκίνητα να συγκρουστούν, και είναι πολύ πιθανό να τιμωρηθείς, αλλά είναι μια οδηγία, όχι ένας κανόνας».

«Γιατί; Επειδή το τέλειο παράδειγμα είναι το Zandvoort. Αν ένα αυτοκίνητο στην εσωτερική χάσει τον έλεγχο και προκαλέσει ατύχημα, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να προσπαθήσεις να περάσεις από την εξωτερική πλευρά μιας στροφής, αρκεί να μην προκαλέσεις σύγκρουση. Αγωνίζομαι όλη μου τη ζωή και, για να είμαι ειλικρινής, όταν είμαι στο αυτοκίνητο δεν σκέφτομαι τις κατευθυντήριες γραμμές».

«Σκέφτομαι περισσότερο τον καθαρό αγώνα και αυτό που θεωρώ δίκαιο, και βασίζομαι στη μυϊκή μνήμη των τελευταίων 20 χρόνων αγώνων μου, και πάντα προσπαθώ να είμαι δίκαιος. Αλλά όταν υπάρχει μια επαφή, ένα ατύχημα για το οποίο ξέρω ότι δεν έκανα τίποτα λάθος, ξέρω ότι σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να χρησιμοποιείς την κοινή λογική».