Διαβάστε τα όσα είπε ο CEO της Formula 1 στο Ιταλικό podcast BSMT για το μέλλον της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όχι μόνο!
Δηλώσεις που ίσως διχάσουν ή και παρερμηνευθούν έκανε ο Stefano Domenicali, πρόεδρος και CEO της Formula 1, στο Ιταλικό Podcast BSMT, το οποίο ηχογραφήθηκε πριν το Ιταλικό Γκραν Πρι στην πίστα της Μόντσα.
Όπως αναμενόταν ένα από τα κύρια θέματα ήταν η αφαίρεση της Ίμολα από το καλεντάρι, έπειτα από το τέλος του συμβολαίου της. Ο Domenicali τόνισε ότι η προσθήκη της πίστας στο πρόγραμμα έγινε λόγω της πανδημίας, όμως άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής της στο μέλλον, εφόσον όμως τηρηθούν κάποιες προϋποθέσεις.
«Κατά τη διάρκεια της περιόδου του Covid είχαμε το πρόβλημα να βρούμε χώρες και πίστες που ήθελαν να μας φιλοξενήσουν. Για ένα παγκόσμιο άθλημα όπως το δικό μας, κινδυνεύαμε να σταματήσουμε εντελώς. Αντ’ αυτού, ήμασταν οι πρώτοι που εφηύραμε πρωτόκολλα, δημιουργήσαμε διάφορες «φούσκες» και λύσεις για να ταξιδεύουμε σε όλο τον κόσμο και να επιβιώσουμε, ακόμα και αν δεν υπήρχε κοινό στις κερκίδες. Η Ίμολα ήταν εκεί και έδειξε τη διαθεσιμότητά της. Ο σεβασμός που τρέφω για την Ίμολα είναι πολύ μεγάλος».

«Υπάρχουν θέσεις που εναλλάσσονται στο καλεντάρι, αλλά με την αύξηση των αιτήσεων, το να έχεις δύο Γκραν Πρι στην ίδια χώρα πρέπει να έχει στοιχεία που να δικαιολογούν αυτή την επιλογή. Είναι σαφές ότι η Ίμολα είναι μια ιστορική πίστα, αλλά αυτό δεν αρκεί για να κερδίσει μια θέση στο καλεντάρι της F1. Είναι ένα σημαντικό στοιχείο για όσους, όπως εγώ, παρακολουθούν την F1 εδώ και καιρό, αλλά οι νέοι ξεχνούν γρήγορα το παρελθόν και γυρίζουν γρήγορα σελίδα».
«Για τους νέους που έρχονται, το να τρέχουν στο Μόντε Κάρλο ή στο Λας Βέγκας είναι το ίδιο. Το ιστορικό στοιχείο πρέπει να υποστηρίζεται από μια δομή που κοιτάζει προς το μέλλον. Περιμένω μια πρόταση από την περιφέρεια και τον δήμο, ο οποίος είναι πολύ ενεργός και τον ευχαριστώ για την προσπάθειά του. Το επίπεδο των επενδύσεων είναι διαφορετικό από το παρελθόν και υπάρχει διαφορετικός ανταγωνισμός, ένα πιο επιθετικό περιβάλλον. Το καλεντάρι δύσκολα θα αυξηθεί σε σχέση με τον αριθμό των αγώνων που υπάρχουν σήμερα».

Όσον αφορά το 2026 υπάρχει μια περίπτωση επιστροφής της Ίμολα, σε περίπτωση που για τον οποιονδήποτε λόγο δεν διεξαχθεί το προγραμματισμένο Γκραν Πρι στην Μαδρίτη της Ισπανίας.
Ύστερα ο Ιταλός ρωτήθηκε για την νέα εποχή της Formula 1, όπου τόνισε πως «Η F1 πάντα συνόδευε την τεχνολογική ανάπτυξη στα υψηλότερα επίπεδα. Σήμερα αυτό δεν αρκεί πια και πρέπει να ληφθεί υπόψη και η βιωσιμότητα. Για αυτόν τον λόγο σκεφτήκαμε υβριδικούς κινητήρες με βιώσιμα καύσιμα. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μια σημαντική κρίση στον κλάδο, αλλά πιστεύω ότι έχουμε πετύχει τον στόχο μας, δεδομένου ότι το επόμενο έτος θα έχουμε τις [Ferrari, Mercedes] Honda, Audi, Cadillac, Ford και GM»
Στην συνέχεια επισήμανε την σημασία των νέων κανονισμών λέγοντας πως «Οι κανονισμοί είναι μέρος της κινητήριας δύναμης που κάνει τη Formula 1 ελκυστική» όμως αναγνωρίζοντας πως ο οδηγός παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι:
«Συχνά γίνεται η σύγκριση με το MotoGP. Σίγουρα στις δύο ρόδες το ποσοστό της σημασίας του οδηγού είναι μεγαλύτερο. Στη F1, χωρίς ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο δεν μπορείς να πας πουθενά, αλλά ο οδηγός μπορεί να κάνει τη διαφορά».

Ο πρώην επικεφαλής της Ferrari έφερε ένα παράδειγμα, που έζησε από πρώτο χέρι, από τα χρόνια συνύπαρξής με τον Michael Schumacher. Σύμφωνα με τον Ιταλό, αυτός ήταν ο πρώτος που κατάλαβε τη σημασία και θέλησε όσο το δυνατόν περισσότερη τεχνολογία σε ένα αυτοκίνητο F1.
«Αυτός επέτρεψε την υπερβολική εφαρμογή της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο. Όλα τα κουμπιά και τους διακόπτες που βλέπουμε σήμερα, αυτός ήταν ο πρώτος που κατάλαβε ότι το αυτοκίνητο της F1 έπρεπε να αναπτυχθεί με διαφορετικό τρόπο. Σε σύγκριση με άλλα αθλήματα, η F1 έχει ένα τέτοιο επίπεδο πολυπλοκότητας που υπάρχει μια ομάδα μηχανικών που εργάζονται σε προσομοιώσεις, αναλύσεις, προετοιμασία και εργασία πίσω από τα παρασκήνια που είναι τρομακτική. Το 90% ή περισσότερο των ανθρώπων δεν φαντάζεται καν πόση δουλειά υπάρχει που δεν φαίνεται».
Τέλος αναφερόμενος γενικότερα στο μέλλον της Formula 1, τόνισε ότι πλέον δεν είναι απλά ένα πρωτάθλημα αγώνων, αλλά μια μηχανή ψυχαγωγίας που έχει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό.
«Η F1 διανύει μια υπέροχη περίοδο, μια περίοδο ανάπτυξης. Ζούμε μια περίοδο που πριν από λίγα χρόνια, μόνο λίγοι από εμάς πίστευαν ότι το άθλημά μας θα μπορούσε να γνωρίσει τέτοια ανάπτυξη. Πάνω απ’ όλα, προσελκύουμε νέους ανθρώπους που αγαπούν το άθλημά μας και εμπλέκουμε το γυναικείο κοινό».
«Πάντα λέω ότι η F1 δεν είναι πλέον μόνο ένα άθλημα, αλλά και μια μορφή ψυχαγωγίας. Η ψυχαγωγία είναι κάτι θετικό, όμορφο, ενδυναμωτικό και από αυτή την άποψη, ανταγωνιζόμαστε, αλλά πρέπει να παραμένουμε πολύ προσεκτικοί σε ό,τι συμβαίνει γύρω μας. Η F1 ανταγωνίζεται για το ενδιαφέρον [ή την προσοχή] των ανθρώπων και [πρέπει να παραμένουμε ενήμεροι] ότι αυτή η προσοχή μπορεί να κερδηθεί από μια ταινία, ένα podcast, μια συναυλία».
«Αν και η F1 βρίσκεται σε διαφορετικό πλαίσιο, πρέπει να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον όσων μας ακολουθούν από πάντα, ενώ παράλληλα πρέπει να κάνουμε το [νέο κοινό] να σκεφτεί: «Ω, όλοι πηγαίνουν στον αγώνα της F1, φαίνεται ωραίο και όλοι είναι εκεί».
**Είσαι και εσύ παθιασμένος/η για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό; Ψάχνεις κάπου να εκφραστείς και να συμμετάσχεις σε ένα ανερχόμενο project που δεν είναι όμοιο με κανένα άλλο; Μπες και εσύ στην ομάδα του MPS Motorsports! Στείλε τώρα ένα μήνυμα σε οποιοδήποτε από τα Social Media του site ή ένα email στο [email protected] ! Σε περιμένουμε…**
