Διαβάστε αναλυτικά τα όσα δήλωσε ο Fernando Alonso για το μέλλον του στην Formula 1 στην Ισπανική AS!
Ο Fernando Alonso βιώνει φέτος μια από τις πιο περίεργες σεζόν της τεράστιας καριέρας του. Από την μία δείχνει πως είναι ακόμη σταθερά ένας οδηγός υψηλού επιπέδου, όμως η ατυχία του έχει χτυπήσει ουκ ολίγες φορές την πόρτα το 2025, με τελευταίο παράδειγμα την εγκατάλειψή του στο Ιταλικό Γκραν Πρι, λόγω κατάρρευσης της ανάρτησής του, που προκλήθηκε από χαλίκι που πετάχτηκε -μάλλον από το μονοθέσιο του Lando Norris- την ώρα που ο Ισπανός φαινόταν φαβορί για να τερματίσει 7ος!
Παραμένει για την ώρα 12ος στην βαθμολογία των οδηγών με 30 βαθμούς, δύο πίσω από τον teammate του, Lance Stroll, παρά το γεγονός ότι κατά γενική ομολογία ο Ισπανός είναι πολύ ανώτερος του, κάτι που φαίνεται και από το 14-0 υπέρ του Alonso στις κατατακτήριες δοκιμές φέτος. Όμως καθώς πλησιάζει η σεζόν του 2026, υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός γύρω από την Aston Martin, με τον Adrian Newey να σχεδιάζει το αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιήσει ο Alonso την επόμενη σεζόν.

Ο 44χρονος μίλησε στην Ισπανική AS μεταξύ άλλων για τα χαρακτηριστικά που τον ξεχωρίζουν από τους άλλους οδηγούς, την επίδραση του Newey στην Aston Martin και το μέλλον του στον αθλητισμό από το επόμενο έτος και μετά. Ο Fernando τόνισε πως η επερχόμενη αλλαγή κανονισμών λειτουργεί σαν τεράστιο κίνητρο για τον ίδιο, τονίζοντας ότι:
«Ξέρω ότι είναι η τελευταία μου ευκαιρία. Αυτός είναι ο βασικός παράγοντας. Παλαιότερα, έβλεπα τις αλλαγές στους κανονισμούς απλώς ως αλλαγές, ελπίζοντας ότι η ομάδα μου θα ερμήνευε σωστά τους κανονισμούς και θα μου έδινε ένα γρήγορο αυτοκίνητο. Αλλά αυτή τη φορά είναι διαφορετικά, γιατί είναι η τελευταία μεγάλη αλλαγή που θα περάσω και η τελευταία ευκαιρία να κερδίσω έναν άλλο αγώνα, να απολαύσω τις επιτυχίες, να ανέβω στο βάθρο, να παλέψω για τον τίτλο. Υπάρχουν πολλές ελπίδες για το 2026. Ακόμα κι αν δεν είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη από τις προηγούμενες αλλαγές στους κανονισμούς, για μένα είναι συναισθηματικά πολύ σημαντική».
Όταν ρωτήθηκε για τους παράγοντες που θα αποφασίσουν εάν το 2026 θα είναι η όχι η τελευταία του χρονιά στην Formula 1, ο Alonso είπε ότι αυτοί θα είναι το «Πώς θα νιώθω το επόμενο έτος, σωματικά και ψυχικά. Δεν ξέρω ακόμα. Αυτή τη στιγμή, δεν έχω ξεκάθαρη εικόνα. Αν το μονοθέσιο είναι καλό, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να είναι η τελευταία μου χρονιά».
Επίσης ο Ισπανός δήλωσε πως θέλει να κλείσει την καριέρα του στην κορυφή λέγοντας πως:
«Ξέρω ότι θα έχω περισσότερες πιθανότητες να τα πάω καλά το 2027 ή το 2028, όταν η ομάδα που έχουμε τώρα με τον Newey θα έχει σταθεροποιηθεί πλήρως. Το πρώτο έτος μπορεί να πάει καλά, αλλά το δεύτερο ή το τρίτο σίγουρα θα πάει καλά. Αλλά πρέπει να το δω με τα μάτια μου. Αν το αυτοκίνητο είναι αδύναμο, μπορεί να μείνω ένα χρόνο ακόμα, μόνο και μόνο για να κλείσω με θετικό πρόσημο. Αν το αυτοκίνητο είναι ισχυρό, το 2026 θα είναι πιθανώς η τελευταία μου χρονιά».
Παράλληλα σε άλλο σημείο της συνέντευξης επισήμανε πως «Θέλω να φύγω όπως είμαι τώρα – πιστεύοντας ότι είμαι ο καλύτερος. Και με τουλάχιστον το 30 ή 40 τοις εκατό του έξω κόσμου να εξακολουθεί να πιστεύει ότι είμαι ο καλύτερος. Δεν θέλω να σταματήσω επειδή έχασα τις ικανότητές μου».
Για την κατεύθυνση στην οποία οδεύει η Aston Martin αλλά και τις διαφορές από την ώρα της άφιξης του Adrian Newey ο Ισπανός ήταν ξεκάθαρος, επισημαίνοντας ότι η ομάδα «οδεύει προς την καλύτερη περίοδο της. Στην πίστα, κάνουμε ό,τι μπορούμε κάθε Σαββατοκύριακο και ναι, υπάρχει κάποια κούραση – θέλουμε να τελειώσει η σεζόν για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε από την αρχή. Αλλά στο εργοστάσιο είναι το αντίθετο – όλα είναι επικεντρωμένα στο 2026, υπάρχει πολύ ενθουσιασμός και ένας νέος τρόπος εργασίας υπό την καθοδήγηση του Newey. Η Aston Martin βρίσκεται σαφώς σε ανοδική πορεία».
Συγκεκριμένα για τον Βρετανό σχεδιαστή-θρύλο τόνισε πως έχει δικαιώσει απόλυτα τις προσδοκίες καθώς όπως υποστήριξε ο Alonso: «Είναι ένας σχεδιαστής διαφορετικός από όσους έχω δει μέχρι τώρα. Πολύ μεθοδικός, αλλά ταυτόχρονα σχεδόν μυστικιστικός. Ένας ιδιοφυής. Δεν ακολουθεί ένα αυστηρό σχέδιο – όλα βασίζονται στην έμπνευση, και αυτό είναι συναρπαστικό από έξω. Αλλά το συνδυάζει και με την αυστηρότητα της Formula 1 – χρονισμό, ποιότητα, εκτέλεση. Μέχρι τώρα, η συνεργασία μαζί του είναι πολύτιμη. Θα δούμε τι θα γίνει του χρόνου».

Όταν ρωτήθηκε δε, για το πόσο συνεισφέρουν οι οδηγοί στην ανάπτυξη και τον σχεδιασμό της AMR26, ο νικητής 32 Γκραν Πρι τόνισε πως ο Newey «κάνει ερωτήσεις που αποκαλύπτουν τι τον ενδιαφέρει – την άποψη του οδηγού για αυτό το είδος αυτοκινήτου, αυτό το είδος φορτίου, τις τελικές ταχύτητες που θα επιτύχουμε, τη σωστή στιγμή για να μειώσουμε τη χρήση της μπαταρίας στις ευθείες. Η δυναμική στις στροφές θα αλλάξει, επειδή το αυτοκίνητο θα συμπεριφέρεται διαφορετικά – θα είναι ελαφρύτερο, με διαφορετικά ελαστικά. Προσπαθεί να προβλέψει το μέλλον, σκεπτόμενος την ταχύτητα σε μια στροφή της Βαρκελώνης και τι θα ήθελες από το αυτοκίνητο εκεί – περισσότερο μπροστινό μέρος, περισσότερο πίσω μέρος, περισσότερη δύναμη φρεναρίσματος. Κάνει όλες αυτές τις ερωτήσεις, επειδή ήδη φαντάζεται το μέρος που θέλει να αλλάξει για να σε κάνει να νιώθεις πιο άνετα».

Στα εκτός της Aston Martin και πιο γενικά ο Ισπανός ρωτήθηκε για το γεγονός ότι έχουν περάσει 20 χρόνια από τον 1ο του παγκόσμιο τίτλο και πολλά χρόνια από τότε που είχε στα χέρια του ένα μονοθέσιο τίτλου, αλλά παρόλα αυτά δεν κατηγορεί τα μονοθέσια που δεν του ταιριάζουν.
Ο Alonso ήταν κατηγορηματικός λέγοντας: «Πιθανόν να υπήρξαν τέτοιες στιγμές [γκρίνιας], αλλά αυτή η δικαιολογία δεν σε οδηγεί πουθενά. Πρέπει να προσαρμόζεσαι, γιατί τα αυτοκίνητα αλλάζουν, οι κανόνες αλλάζουν. Μετά τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο μου, το 2007 είχα ένα αυτοκίνητο «αντι-Fernando». Τα ελαστικά Bridgestone ήταν τα ίδια με αυτά της GP2 τότε, οπότε όλοι οι οδηγοί που ανέβαιναν από την GP2 είχαν ξαφνικά εξαιρετική απόδοση (όπως ο teammate μου Χάμιλτον). Τώρα γίνεται πολύς λόγος για την προετοιμασία των ελαστικών Pirelli στους γύρους εξόδου, αλλά ακόμα και τότε υπήρχε ένας πολύ διαφορετικός τρόπος προθέρμανσής τους, και ήταν κάτι εντελώς άγνωστο. Το πέρασα αυτό για μερικά χρόνια, αλλά έτσι είναι τα πράγματα».
Όταν ρωτήθηκε για την σημασία της προσαρμοστικότητας για έναν οδηγό, υπογράμμισε πως είναι είναι σημαντικότατη καθώς «στη Formula 1 δεν υπάρχουν δύο γύροι που να είναι ίδιοι» αφού αλλάζουν συνεχώς οι συνθήκες καιρού και πίστας, η φθορά των ελαστικών και η ποσότητα καυσίμου στο μονοθέσιο. Επεσήμανε επίσης ότι άλλες δύο σημαντικές ιδιότητες ενός κορυφαίου οδηγού είναι η έλλειψη «χτυπητών» αδυναμιών αλλά και η νοοτροπία που έχει.