Skip to content Skip to footer

Alex Palou: «Ο Zak Brown μου είπε πως δεν αποφάσισε εκείνος για τον Piastri – Δεν ήταν ειλικρινής μαζί μου, τότε κατάλαβα την αλήθεια»

Διαβάστε παρακάτω όσα κατέθεσε ο Ισπανός πρωταθλητής IndyCar, Alex Palou εναντίον του Zak Brown – CEO της McLaren στην εκδικίαση της διαμάχης τους.

Ο Alex Palou, πρωταθλητής του IndyCar αποκάλυψε ενώπιον του Ανώτατου Δικαστηρίου του Λονδίνου ότι η μόνη έλξη που είχε στο να υπογράψει με τη McLaren ήταν η προοπτική μιας μελλοντικής θέσης στη Formula 1.

Ωστόσο, όπως ανέφερε, όλα κατέρρευσαν τη στιγμή που είδε τον Oscar Piastri να ανακοινώνεται ως οδηγός της McLaren το 2022 (στη θέση του Daniel Ricciardo) – και κατάλαβε ότι οι πόρτες της Formula 1 είχαν κλείσει.

Η McLaren από τη μεριά της ζητά αποζημίωση ύψους 20,7 εκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 15,43 εκατ. λίρες), υποστηρίζοντας ότι ο Palou παραβίασε το συμβόλαιό του και άφησε την ομάδα σε «κατάσταση κρίσης». Ο Ισπανός, όμως, δηλώνει πως απλώς συνειδητοποίησε ότι η ευκαιρία που του είχαν παρουσιάσει, στην πραγματικότητα δεν υπήρχε ποτέ.

«Ήμουν πολύ αναστατωμένος, ανήσυχος και θυμωμένος που η McLaren υπέγραψε με άλλον rookie αντί για μένα», είπε χαρακτηριστικά στην κατάθεσή του.

Μάλιστα, επικοινώνησε τότε με την Monaco Increase Management (MIM) που διαχειριζόταν τις υποθέσεις του, ζητώντας να μάθει τι συνέβη από τον Zak Brown.

«Ζήτησα από την MIM να μιλήσει με τον Zak και να ρωτήσει τι συμβαίνει. Στις 22 Σεπτεμβρίου μίλησαν μαζί του και εκείνος τους είπε ότι χρειαζόταν κάποιον γρήγορο οδηγό για τη σεζόν του 2023, αλλά αυτό δεν θα επηρέαζε τις πιθανότητές μου να μπω στην Formula 1

Από το όνειρο στη σύγκρουση

Η σχέση του Palou με τη McLaren ξεκίνησε στα τέλη του 2021, όταν είχε μόλις στεφθεί πρωταθλητής στο IndyCar. Ο σύμβουλός του, Daniele Audetto τον έφερε σε επαφή με τον CEO της McLaren Racing – Zak Brown.

Από την πρώτη στιγμή, ο Palou ήταν ξεκάθαρος: δεν τον ενδιέφερε το IndyCar, μόνο η Formula 1. Όπως δήλωσε, «η μόνη έλξη ήταν να πάω στη F1, γιατί είναι η κορυφαία σειρά μονοθεσίων στον κόσμο». Όμως τα πράγματα περιπλέχθηκαν.

Η ομάδα του, η Chip Ganassi Racing, ισχυρίστηκε πως είχε ήδη δεσμευτεί μαζί τους, προκαλώντας μια δημόσια νομική διαμάχη. Μετά από διαμεσολάβηση, συμφωνήθηκε ότι ο Palou θα έμενε στη Ganassi για το 2023, ενώ παράλληλα θα έκανε δοκιμές και θα εκτελούσε καθήκοντα αναπληρωματικού οδηγού στη McLaren F1, με προοπτική να ενταχθεί στην IndyCar ομάδα της το 2024.

Ο Alex Palou οδηγεί την MCL35M στη Βουδαπέστη το 2023 ως μέρος του Driver Development Programme με την McLaren

«Όταν έκανα δοκιμές με την McLaren, ο Ζακ μου είπε ότι πίστευε πως μπορούσαμε να το κάνουμε να συμβεί και θα μου έδινε όλη την απαραίτητη προετοιμασία που χρειαζόμουν για να μπω στη Formula 1. Τότε πίστεψα ότι ήταν ειλικρινής.»

Όμως, όταν ο Oscar Piastri υπέγραψε το 2022, όλα άλλαξαν. Ο Palou περιέγραψε μια συνάντηση με τον Brown στο Beaverbrook, κοντά στο McLaren Technology Centre, (MTC) όπου ο CEO τού είπε πως η απόφαση για τον Piastri δεν ήταν δική του, αλλά του τότε επικεφαλής – Andreas Seidl.

«O Zak είπε πως δεν ήταν δική του απόφαση να προσλάβει τον Piastri, αλλά του Andreas Seidl, που ήταν τότε επικεφαλής στην ομάδα. Είπε επίσης πως η απόδοση του Piastri θα συγκρινόταν με τη δική μου για το 2024, αλλά ήξερα πως όλα είχαν αλλάξει. Από εκείνη τη στιγμή άρχισα να σκέφτομαι την παραμονή μου στη Ganassi».

Ο Oscar Piastri στο Γκραν Πρι Μαϊάμι 2025

Απογοητευμένος, ο Palou αναζήτησε άλλες ευκαιρίες στη Formula 1. Όπως αποκάλυψε, ήρθε σε επαφή με τον Helmut Marko της Red Bull για μια θέση στην AlphaTauri. Ο Marko φάνηκε θετικός, ζητώντας να μάθει τους όρους αποδέσμευσής του από τη McLaren.

Ωστόσο, όταν ο Brown ενημερώθηκε για τη συζήτηση, φέρεται να επικοινώνησε απευθείας με τον Marko και το ενδιαφέρον εξαφανίστηκε.

«Δεν ξέρω τι ειπώθηκε, αλλά σίγουρα δεν βοήθησε. Ξαφνικά, ο Χέλμουτ δεν ενδιαφερόταν πλέον…»

Ο Brown από την πλευρά του αρνείται κάθε υπόσχεση ή ανάμειξη, επιμένοντας ότι απλώς παρουσίασε στον Palou τις πιθανές ευκαιρίες στη Formula 1 χωρίς να δεσμευτεί για τίποτα. Είχε καταθέσει λέγοντας τα εξής: «Του είπα ποιες θα μπορούσαν να είναι οι ευκαιρίες στην Formula 1. Ποτέ δεν του είπα ότι θα εξεταζόταν για θέση στην ομάδα.»

Ο Zak Brown έξω από το McLaren Technological Centre (MTC)

Παράλληλα, ισχυρίστηκε ότι ο Palou άφησε την ομάδα σε κατάσταση «κρίσης» όταν παραβίασε το συμβόλαιιό του, αναγκάζοντας έτσι την ομάδα να βιαστεί για να βρει οδηγούς και να διαπραγματευτεί συμβόλαια μικρότερης αξίας με τους χορηγούς.

Η υπόθεση του Alex Palou δεν είναι απλώς μια νομική διαμάχη. Είναι μια αντανάκλαση του πόσο δύσκολη, άδικη και απρόβλεπτη μπορεί να γίνει η πορεία ενός οδηγού προς τη Formula 1.

Μερικές φορές, το ταλέντο και οι τίτλοι δεν αρκούν. Πίσω από όλα αυτά, υπάρχουν παιχνίδια εξουσίας, πολιτικές ισορροπίες και αποφάσεις που μπορούν να γκρεμίσουν ένα όνειρο μέσα σε μια νύχτα.

Ο Palou μπορεί να έχασε την ευκαιρία να φορέσει τη στολή της McLaren στη Formula 1 και να αποτελέσει μέλος σε μια τόσο ιστορική ομάδα, αλλά η δική του υπόθεση υπενθυμίζει κάτι βαθύτερο: ότι στον κόσμο των αγώνων, το πιο σπάνιο καύσιμο δεν είναι η ταχύτητα αλλά η εμπιστοσύνη.