Skip to content Skip to footer

Ρεάλ και Euroleague μαζί μέχρι το 2036

Η Ρεάλ Μαδρίτης έβαλε τέλος στα σενάρια αποχώρησης και υπέγραψε νέο δεκαετές συμβόλαιο με τη Euroleague, στέλνοντας μήνυμα ενότητας απέναντι στις κινήσεις του NBA Europe.

Η πιο ηχηρή απάντηση στα σχέδια του NBA για επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά ήρθε από εκεί που πολλοί περίμεναν να δημιουργηθεί το μεγαλύτερο ρήγμα. Η Ρεάλ Μαδρίτης, έπειτα από εβδομάδες διαβουλεύσεων και έντονων συζητήσεων, αποφάσισε να παραμείνει στη Euroleague, δεσμεύοντας το μέλλον της στη διοργάνωση για την επόμενη δεκαετία.
Οι Μαδριλένοι υπέγραψαν νέο συμβόλαιο διάρκειας δέκα ετών, επιβεβαιώνοντας ότι θα συνεχίσουν να αποτελούν βασικό πυλώνα της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης της Ευρώπης. Η συμφωνία αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι μέχρι πρόσφατα η «Βασίλισσα» φερόταν να εξετάζει το ενδεχόμενο ενός πιο ευέλικτου μοντέλου συνεργασίας, επιδιώκοντας συμμετοχή με μονοετή δέσμευση.
Ωστόσο, η στάση της διοίκησης της Euroleague αποδείχθηκε καθοριστική. Ο νέος CEO της διοργάνωσης, Τσους Μπουένο, ξεκαθάρισε από νωρίς πως δεν υπήρχε περιθώριο ειδικής μεταχείρισης. Το μήνυμα προς τη Ρεάλ ήταν σαφές. Χωρίς την υπογραφή του νέου πολυετούς συμβολαίου, δεν θα υπήρχε θέση στη διοργάνωση της επόμενης αγωνιστικής περιόδου.
Την ίδια στιγμή, οι πιέσεις από το κοινό εγχείρημα NBA και FIBA για τη δημιουργία μιας νέας ευρωπαϊκής λίγκας ήταν υπαρκτές. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τις επαφές των τελευταίων εβδομάδων παρουσιάστηκαν οικονομικά δεδομένα και προβλέψεις εσόδων που θα μπορούσαν να καταστήσουν ελκυστική μια πιθανή μετακίνηση. Παρ’ όλα αυτά, η Ρεάλ επέλεξε τη σταθερότητα και το υπάρχον μοντέλο της Euroleague.
Η συμφωνία περιλαμβάνει και αυστηρούς όρους αποχώρησης. Οποιαδήποτε ομάδα θελήσει να αποδεσμευτεί πριν από τη λήξη της συνεργασίας της θα πρέπει να καταβάλει αποζημίωση που αγγίζει τα 10 εκατομμύρια ευρώ, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν και πρόσθετες οικονομικές αξιώσεις που θα σχετίζονται με διαφυγόντα κέρδη.
Η υπογραφή της Ρεάλ, οκτώ ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία της 30ής Ιουνίου, ολοκλήρωσε το παζλ των ομάδων-μετόχων που ανανέωσαν τη δέσμευσή τους προς τη διοργάνωση. Παρά τις προβλέψεις περί αναταράξεων, η Euroleague όχι μόνο διατήρησε ανέπαφο τον πυρήνα της, αλλά βγαίνει από αυτή τη διαδικασία πιο ισχυρή.
Το επόμενο μεγάλο βήμα αφορά την επέκταση του πρωταθλήματος σε 24 ομάδες από τη σεζόν 2027/28, με περισσότερες μόνιμες άδειες συμμετοχής και σημαντική αύξηση των εμπορικών εσόδων. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η παραμονή της Ρεάλ Μαδρίτης αποκτά συμβολική και ουσιαστική αξία, καθώς αποτελεί την ισχυρότερη απόδειξη ότι η Euroleague παραμένει ενωμένη απέναντι στις προκλήσεις και αποφασισμένη να διαμορφώσει η ίδια το μέλλον του ευρωπαϊκού μπάσκετ.